Phil Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 Zauważyłem ostatnio, że mam następujący problem. Otóż podczas większych prędkości, wolnobieg (7 rz.) zaczyna bujać się/ruszać na boki i góra/doł. Im większa prędkość tym większa częstotliwość bujania się tego podzespołu. Co może być tego powodem? Wolnobieg ma 1.5 roku i często był rozkręcany, czasem jeździł z poluzowaną nakrętką i w dość ostrych warunkach. Czy to on się wyrobił? Możliwe, że coś popsłem przy ostatniej konserwacji. Słyszałem opinie, że to może być piasta, ale na pewno? Zająłem się wymianą zużytych podzespołów więc chcę to zrobić, a dziś kupiłem nową korbę i zostało mi tylko 50zł więc decyzja: kupić nowy czy to nie on zawiódł? (Wiem, że sporo można na ten temat znaleźć w Googlach, ale ja potrzebuję pomocy w przypadku mojego przypadku dlatego postanowiłem napisać posta.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 Kupiłbym nowy na twoim miejscu, nie jest to zbyt wielki wydatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Najlepiej kup nową piastę i przejdź na kasetę, bo wolnobieg to już przeżytek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intruz Napisano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Tez tak mialem w moim starym rowerze `komunijnym` jeszcze z 24" kolami. Podczas jazdy wolnobieg wykazywal `bicie` w swojej osi. Pozatym tylna os byla wykrzywiona o pare milimetrow w stosunku do prostej, mozna bylo to zauwazyc naocznie chociaz watpie zeby to bylo powodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil Napisano 15 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Ośka nie jest już krzywa, bo 2 tygodnie temu wymieniłem. A wolnobieg dalej się buja... Tak myślałem, żeby przejść na kasetę, ale wtedy musiałbym kupić kasetę, piastę i coś jeszcze? Łańcuch będzie pasował? Poza tym wymiana piasty to trochę roboty... Chyba po prostu wyjeżdżę na tym wolnobiegu ile się, a potem będę kombinował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 15 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 W rowerach z niskiej półki jest to normą i nie warto z tym walczyć. Jak będziesz w jakimś super hiper etc markecie zakręć tylnym kołem i zobaczysz taniec wolnobiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil Napisano 15 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 nie warto z tym walczyć. Panie i panowie, z przyjemnością ogłaszam, że warto z tym walczyć gdyż walkę tą można wygrać. Tak jak ja wygrałem. Znaczy się, nie wiem jeszcze na jak długo, ale wygląda na to, że wolnobieg śmiga bez żadnych, najmniejszych zastrzeżeń. Chociaż nad tą kasetą nadal będę się zastanawiał. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Jak się buja to z bańki mu A jak ośki zaczynają się krzywić i co gorsza pękać, to zabawa w wymianę nie ma sensu, bo zaraz będzie to samo. Wynika to z nierównego rozłożenia obciążeń, w kasecie mocowanej na bębenek rozwiązano ten problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil Napisano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Ta wymiana to było 10 minut, a ośkę dostałem po znajomości za darmo. Z tym wolnobiegiem chyba będę kombinował dopiero w zimie, jak rower będzie stał nieużywany. Skoro teraz działa, to na razie nie będę tego psuł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagoe Napisano 3 Września 2009 Udostępnij Napisano 3 Września 2009 Dobry patent na krzywienie się ośki przy wielotrybie to nałożyć na ośkę od strony wielotrybu a tuż za konusem małe łożysko maszynowe. Będzie ono w całości schowane we wnęce wielotrybu i da dodatkowe oparcie, poza tym trochę uszczelnia łożyska kulkowe piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.