DawidoWisla Napisano 13 Sierpnia 2009 Napisano 13 Sierpnia 2009 Na wstępie witam wszystkich ponieważ to mój pierwszy post A teraz do rzeczy: otóż rozebrałem mój amorek (SR SUNTOUR XCM 80mm) gdyż juz prawie przestał działać w celu ogólnego poczyszczenia i przesmarowania itp. i podczas całej tej "operacji" naszła mnie ochota na tuning owego amortyzatora... i kieruje do was pytanie...Jak zwiększyć w nim skok???czy w ogóle się da to zrobić??? a jeżeli da to w jaki sposób??? nie wiem czy to coś pomoże ale zamieszczę kilka zdjęć amora w stanie rozebranym z góry wszystkim THX za pomoc
dominik223 Napisano 13 Sierpnia 2009 Napisano 13 Sierpnia 2009 Pytanie tylko po co zwiększać jego skok? Ja bym tylko go przesmarował jakimś smarem w środku sprężyny i golenie burnoxem i nie ma sensu w nim nic więcej grzebać;]
DawidoWisla Napisano 13 Sierpnia 2009 Autor Napisano 13 Sierpnia 2009 Pytanie tylko po co zwiększać jego skok? Ja bym tylko go przesmarował jakimś smarem w środku sprężyny i golenie burnoxem i nie ma sensu w nim nic więcej grzebać;] no tak tylko przy mojej wadze(87kg) podczas jazdy on wyglada na 50-60 skoku ;/ a poza tym lepiej by wygladal jak by byl wiekszy ;] to wie ktos moze jak zwiekszyc jego skok???
pawel1315 Napisano 13 Sierpnia 2009 Napisano 13 Sierpnia 2009 To, że wygląda na 50-60mm no to dobrze. To jest tak zwany SAG. Jak dla Ciebie wydaje mi się, że jest za miękki, ale zależy do jakiej jazdy. W tym amorku lepiej nie zwiększać skoku, ponieważ nie jest to zbyt sztywna konstrukcja. Wiem, bo taki sam ma moja siostra. I jeszcze jedno. Jeżeli w rowerze zamontowany był taki amortyzator od początku (a pewnie był), to lepiej tego nie zmieniać, bo zmienisz geometrie roweru. Może to być niekorzystne. A żeby przywrócić mu dawną świetność, no to wyczyść go, przesmaruj i wymień uszczelki.
Mod Team durnykot Napisano 14 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 14 Sierpnia 2009 no tak tylko przy mojej wadze(87kg) podczas jazdy on wyglada na 50-60 skoku ;/ a poza tym lepiej by wygladal jak by byl wiekszy ;] to wie ktos moze jak zwiekszyc jego skok??? Wydaje mi się,że bazując na oryginalnych częściach nie da się zwiększyć skoku- nawet jeśli zastosujesz jakieś podkładki w lewej goleni ( np. pod sprężyną ) ,to problemem może być długość tłumika w prawej goleni. Chyba ,że znajdziesz gdzieś tłumik od XCM w wersji 100 mm (np. ze starego Axona lub z innego XCM).Pytanie tylko,czy to coś zmieni, oprócz efektu wizualnego. Na jakość pracy pozytywnego wpływu nie będzie miało na pewno, o trwałości nie wspominając.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.