intruz Napisano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Hej podczas ostatniej wycieczki rowerem kross`a - hexagon v3 denerwowala mnie jedna rzecz. Jadac rowerem osiagalem predkosc ~ 30 km/h przez wiekszosc czasu (na prostej) w kazdym razie mialem przelozenie z przodu 3 z tylu 7 (najciezsze). Teraz mam pytanie jaka zebatke bym musial dac zeby predkosc na prostej mogla wzrosnac do powiedzmy 40 km/h bez krecenia szybko jak glupi. Dodam ze rower jest na gwarancji, wiec pytanie czy mozna to zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Z tyłu masz kasetę czy wolnobieg? z jakiego roku ten Kross? Na moim Hexagonie rekord na prostej nie z górki wynosi 44.9km/h, jedyne co możesz zrobić to kupić korbę z większym blatem na 48T, ale to i tak dziwne ponieważ na najcięzszych przełożeniach utrzymuje predkosc 38 km/h i wydaje mi sie że jak "głupi" - czyli szybko nie kręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intruz Napisano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Nie jestem pewien ale chyba 2008.. Ja lubie wolno krecic wtedy mniej sie mecze, no i tak w granicach 30-34 km/h jest ok; ale wolalbym wieksze przelozenie bo wiem ze moge szybciej. A na prostej rekord to tez cos kolo 45 km/h tylko powiedz czy to jest normalne pedalowac tak przez 3 h przykladowo czy nie lepiej zmienic zebatke skoro 85 % czasu na rowerze spedzam na szosie. Nadal czekam na jakies konkretne propozycje, modele itd. Rzadko kiedy uzywam przelozen naprawde niskich. Z tylu mam kasete. A masz 21 biegow ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Biegi nic tutaj nie dają (mam 24), liczy sie zebatka z tyłu, pewnie 11T oraz przód u mnie było 42T a bedzie 44T, do jakiej kwoty korbę chcesz? http://allegro.pl/item711187698_korba_shimano_alivio_fc_m411_48_38_28t_super.html lub http://allegro.pl/item704471166_korba_shimano_acera_fc_m361_48x38x28_ramiona_175mm.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Wątpię żebyś miał tam kasetę. Zapewne jest to wolnobieg i warto by go wymienić żeby mieć najmniejszą zębatkę 11t. Na przód możesz wrzucić korbę 44t i według mnie to starczy. Przykładowy zestaw: piasta : http://www.allegro.pl/item704751213_piasta_tyl_shimano_acera_fh_rm40_8_synkros.html http://www.allegro.pl/item702465969_chosen_a5062_tyl_mtb_superpromocja.html kaseta: http://www.allegro.pl/item710605134_kaseta_8_ka_jak_alivio_lancuch_shimano_ug_51.html http://www.allegro.pl/item706875136_kaseta_alivio_8_ka_hg_40_hg40_bikestacja.html korba : http://www.allegro.pl/item705213909_mechanizm_korbowy_fc_m442_44_32_22_deore_kwadrat.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 wydaje mi sie że jak "głupi" - czyli szybko nie kręce Jak głupi to ja kręciłem za tirem z kadencją 160 ...na 44 11 nie ma problemu na prostej z prędkością około 38, imho trzeba być dobrze wytrenowanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intruz Napisano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Jak głupi to ja kręciłem za tirem z kadencją 160 ...na 44 11 nie ma problemu na prostej z prędkością około 38, imho trzeba być dobrze wytrenowanym. Kreciles z kadencja ? Co to znaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sosna119 Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Ostatnio wymieniałem kompletny napęd u siebie i przed nią też wkurzało mnie "kręcenie za szybko". A miałem 42t z przodu i 14 z tyłu. Więc takie obliczenia dla 14 zębów z tyłu (mam wolnobieg i wolnobiegi z 13 zębami na najmniejszej koronce sa rzadko spotykane): przy prędkości 30km/h 42 zęby z przodu - ok. 80 obrotów pedałami na minutę 44 zęby - 76 obr/min 48 zębów - 70 obr/min. Zmiana na 13 zębów z tyłu to ok. 6 obrotów na minutę mniej. Teraz mam 44 zęby z przodu, 14 z tyłu, różnica po zmianie z 42 ząbków jest odczuwalna, ale nie jest to jakaś rewolucja. 48 zębów jednak bym nie wsadził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nevermind Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Kreciles z kadencja ? Co to znaczy Kadencja to nic innego jak ilość obrotów korby na minutę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intruz Napisano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Wyglada na to ze musialbym zmienic przerzutke przednia, tylna no i zebatke przednia co najmniej. Wiec koszt tego chyba w granicach 250 zl, podczas kiedy za caly rower dalem 899 ehh chyba ze bym sprzedal te uzywane czesci, w sumie zrobilem na nich okolo 370 km od stanu `nowy`. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Nie wiem jak ty to robisz, ale ja na przerzutce 2x9 osiągam prędkość 40 km/h. Fakt, kadencje w tym momencie mam wysoką, ale na 3 z przodu no to przy 55 km/h (z górki) kadencje miałem niezbyt dużą. Mam MTB, żeby nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intruz Napisano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Na 3 x 7 moge jechac nawet 60 km/h tylko powiedz co to bedzie za jazda ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sosna119 Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Nie wiem jak ty to robisz, ale ja na przerzutce 2x9 osiągam prędkość 40 km/h. Fakt, kadencje w tym momencie mam wysoką, ale na 3 z przodu no to przy 55 km/h (z górki) kadencje miałem niezbyt dużą. Mam MTB, żeby nie było Ja myślę, że to nie jest kwestia tego ile kto osiąga na jakim przełożeniu (bo ja np. na 1x1 wyciągam 24km/h, ale tez mogę jechać z taką prędkością na 3x7) tylko jaki jest komfort takiej jazdy. Jedni jeżdżą jak diesle - siłowo czyli przy 25km/h ostatnie przełożenie i tak się toczą, inni znowu zasuwają na wysokich obrotach (tzn. wysoka kadencja profesjonalniej mówiąc) i ostatnie przełożenie włączają dopiero przy baaardzo wysokich prędkościach. Ja osobiście podczas jazdy na trasie i prędkości 27-30km/h wrzucam ostatnie przełożenie i sobie powoli kręcę, a znowu moja dziewczyna potrafi przejechać 20km na 1 z przodu A wracając do tematu. Ja poczekałem aż się zużyje stary napęd - ale zajęło mi to 4 lata ;] Dośc mało jeżdżę (ok. 1700km/rok) i tak się zeszło. Moze warto się przemęczyć i poczekać, aż się zuzyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Nie wiem jak ty to robisz, ale ja na przerzutce 2x9 osiągam prędkość 40 km/h. Fakt, kadencje w tym momencie mam wysoką, ale na 3 z przodu no to przy 55 km/h (z górki) kadencje miałem niezbyt dużą. Mam MTB, żeby nie było może lepiej piszcie jakie macie blaty bo 2x9 pozostawia wiele do domyślania się. W moim singlu mam przełożenie 32x12 i z prędkością 30kmph się dobrze jedzie, Vmax na płaskim to ok 33-35kmph ale to nie na dłużej. Jeśli ktoś na rowerze mtb jeździ więcej po asfalcie, albo preferuje mniejszą kadencję to są dla niego korby z większymi blatami - prawie każda grupa Shimano ma korby w zestawie 44-32-22 oraz 48-36-26 (lub zbliżone). Te drugie w kombinacji z kasetą 11-30 dają naprawdę uniwersalny rower i na maratony, i na jazdę w lekkim terenie i na asfalty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Ja myślę, że to nie jest kwestia tego ile kto osiąga na jakim przełożeniu (bo ja np. na 1x1 wyciągam 24km/h, ale tez mogę jechać z taką prędkością na 3x7) tylko jaki jest komfort takiej jazdy. Jedni jeżdżą jak diesle - siłowo czyli przy 25km/h ostatnie przełożenie i tak się toczą, inni znowu zasuwają na wysokich obrotach (tzn. wysoka kadencja profesjonalniej mówiąc) i ostatnie przełożenie włączają dopiero przy baaardzo wysokich prędkościach. Ja osobiście podczas jazdy na trasie i prędkości 27-30km/h wrzucam ostatnie przełożenie i sobie powoli kręcę, a znowu moja dziewczyna potrafi przejechać 20km na 1 z przodu A wracając do tematu. Ja poczekałem aż się zużyje stary napęd - ale zajęło mi to 4 lata ;] Dośc mało jeżdżę (ok. 1700km/rok) i tak się zeszło. Moze warto się przemęczyć i poczekać, aż się zuzyje Dobrze powiedziane. Preferowane PRZEŁOŻENIA/BIEGI {nie - "przerzutki"} do osiągania większych prędkości, jak i do spokojnej płynnej jazdy, zależą i od bikera, i od roweru. Przykład typowego diesla , mój rower Trek z napędem 48/36 + 11/32 , start z miejsca prawie zawsze następuje "z blatu", a największe prędkości na prostej osiągam wolno kręcąc na 48x13, gdyż 48x11 jest zarezerwowane dla zjazdów, powyżej 45km/h. Przykład benzyniaka, mój rower Cube z napędem 44/34 + 11/30, start z miejsca dość często z środkowej koronki, na której do 35km/h można lecieć. Blat daje radę do 50km/h, ale największe prędkości nie są uzyskiwane na najmniejszej koronce, tylko na 44x14 lub 44x12 przy wysokich obrotach. Dwa różne rowery, różne napędy, kąty ramy i rozłożenia masy - ten sam jeździec, a inne style jazdy. {Wiem że Ameryki nie odkryłem} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 20km na 1 z przodu Dla mnie czasami to pierwszy blat mógłby nie istnieć. Są korby 32/44 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 Jak kupisz korbę rozbieralną to tej ostatniej/najmniejszej koronki możesz sie pozbyć - ale tego jeszcze nie sprawdzałem czy się da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 Jak kupisz korbę rozbieralną to tej ostatniej/najmniejszej koronki możesz sie pozbyć - ale tego jeszcze nie sprawdzałem czy się da A jeśli się nie jeździ po bardzo stromych podjazdach to można zrobić świetną rzecz - zamiast koronki 22z założyć małęgo rockringa, wtedy nie zdarzy się żeby łańcuch spadł do środka. Bardzo polecam jak ktoś trochę skacze i chce z przodu mieć dwa blaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.