Skocz do zawartości

[Kierownica] Podwyższenie w Uni Crossfire.


bazyl3

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ponieważ jestem dość wysoki (203 cm), wysokość siodełka przewyższa dość znacznie wysokość kierownicy. Mimo zastosowania maksymalnego wzniosu, mam wrażenie, że zbyt duży ciężar spoczywa podczas jazdy na dłoniach i powoduje intensywny ból nadgarstków. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że ten ból może być spowodowany brakiem dobrych rękawiczek (drgania) i rogów (jedna pozycja dłoni), ale myślę, że nie bez winy jest tu wspomniana różnica wysokości. Jak sobie poradzić - dłuższy mostek? Jeśli tak to jaki?

PS. Nigdzie nie mogę się dopatrzeć jakim dysponuje crossfire fabrycznie.

Napisano

Nie wiem czy geometria tego roweru jest dobra do pozycji wyprostowanej do której dążysz ale skoro max wzniosu nadal czujesz się za bardzo pochylony do przodu, to zawsze możesz zastosować dodatkowe podkładki między mostek a stary (+przedłużkę) ale zbyt wiele w ten sposób nie zwalczysz. Możesz jeszcze spróbować ułożyć giętą kierownicę (bo taką chyba masz) w taki sposób, żeby maksymalnie oddalić jej końce od podłoża.

Napisano

bazyl3, rozumiem, że zakres regulacji mostka wykorzystałeś już całkowicie ?

 

W Crossfire jest dosyć długi mostek 110/120 - możesaz poszukać w sklepach/allegro mosta regulowanego z wyższym kątem uniesienia, ale to mało prawdopodobne, lub zmienić kierownicę na tak zwanego rizera - np rizer +5cm podniesie ci chwyt o 5 cm a sa i +10 i +15cm - będzie to trochę śmiesznie wyglądało, ale tak to rozwiązałem składając rower dla klientki aby mogła się wyprostować na góralu.

Napisano

... to zawsze możesz zastosować dodatkowe podkładki między mostek a stary (+przedłużkę) ...

 

W Crossfire jest dosyć długi mostek 110/120 - możesaz poszukać w sklepach/allegro mosta regulowanego z wyższym kątem uniesienia, ale to mało prawdopodobne, lub zmienić kierownicę na tak zwanego rizera - np rizer +5cm podniesie ci chwyt o 5 cm a sa i +10 i +15cm - będzie to trochę śmiesznie wyglądało, ale tak to rozwiązałem składając rower dla klientki aby mogła się wyprostować na góralu.

 

Dzięki za podrzucenie rozwiązań. Za działanie zabiorę się dopiero po montażu rogów i zakupie rękawiczek. Jeśli to nie pomoże na bolące nadgarstki, wykorzystam którąś z Waszych rad :whistling:

Napisano

Dzięki za podrzucenie rozwiązań. Za działanie zabiorę się dopiero po montażu rogów i zakupie rękawiczek. Jeśli to nie pomoże na bolące nadgarstki, wykorzystam którąś z Waszych rad :)

 

A jeszcze pytanie, czy to jest tak że ten rower (Merida, tak?) kupiłeś niedawno? Możliwe że masz ręce trochę nieprzyzwyczajone.

Typowym objawem tego, że za dużo ciężaru jest na rękach jest to, że drętwieją i traci się w nich czucie. Nadgarstki bolące to raczej od zbyt dziurawych dróg, od tego że się uczysz skakać na rowerze a wcześniej tego nie robiłeś.

Napisano

adriansocho, jesteś tutaj czy "out there" ?? Temat dotyczy Unibike Crossfire :)

 

A rozumiem, myślałem że to Uni to jest od unisex - Merida ma wersje damskie niektórych rowerów, i jakiś podobny model (ale to chyba Crossway). Dzięki za wyjaśnienie :)

Napisano

A jeszcze pytanie, czy to jest tak że ten rower (Merida, tak?) kupiłeś niedawno? Możliwe że masz ręce trochę nieprzyzwyczajone.

 

Zgadza się. 2 mieszki, przy czym nakręciłem ok. 800 km. Wiem, niewiele, ale pogoda nie rozpieszcza, a praca i rodzina też mają swoje prawa :)

 

Typowym objawem tego, że za dużo ciężaru jest na rękach jest to, że drętwieją i traci się w nich czucie. Nadgarstki bolące to raczej od zbyt dziurawych dróg, od tego że się uczysz skakać na rowerze a wcześniej tego nie robiłeś.

 

Dziurawe drogi? Trzy razy tak. Ręce mi nie drętwieją, ale po powrocie z trasy ~60 km jak próbuję się podeprzeć przy wstawaniu z pozycji siedzącej (np. z podłogi), to ból jest niezły ;)

Napisano

No to pojeździj w rękawiczkach, trochę również dojdzie przyzwyczajenia, i może przejdzie. I staraj się nadgarstki oszczędzać, czasami jak jest tylko asfalt nierówny a jedziesz na wprost i niezbyt szybko to możesz po prostu trzymać rękoma kierownicę mniej sztywno - np opierać o chwyty tylko palcami.

Napisano

Tak jak mowiles, najpierw rogi i rekawiczki. Dla mnie rogi to podstawa na dlugich trasach, masz o dwa chwyty wiecej, zmieniona pozycja pozwala odpoczywac nadgarstkom.

Jaka masz rame? Byc moze jest za mala - zbyt mala rama to wlasnie za duze wysuniecie siodla wzgledem kierownicy, to moze powodowac problemy.

Napisano

Tak jak mowiles, najpierw rogi i rekawiczki. Dla mnie rogi to podstawa na dlugich trasach, masz o dwa chwyty wiecej, zmieniona pozycja pozwala odpoczywac nadgarstkom.

 

Gdyby nie sytuacja losowa (rozwaliłem autko), to pewnie już wybrałbym coś lżejszego i z wyższej półki (a tak ciągle stoję przed wyborem). Póki co zastanawiam się, czy mnie na rogi w ogóle stać :D Myślę, że 50 PLN to max moich obecnych możliwości finansowych w tym zakresie. Dodatkowo planowałem przy okazji "rogacizny" wymianę chwytów (te defaultowe są niewygodne) na jakieś skręcane. A tu chyba doopa :no: A gdzie jeszcze rękawiczki.

 

Jaka masz rame? Byc moze jest za mala - zbyt mala rama to wlasnie za duze wysuniecie siodla wzgledem kierownicy, to moze powodowac problemy.

 

23'' i myślę, że przy moich 203 cm nie jest za mała. Sylwetki wbrew pozorom też nie mam zbyt pochylonej do przodu, więc może to rzeczywiście nieobycie ;)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ja mam podobny problem, bo przy dłuższych dystansach w XC moje nadgarstki też dają o sobie znać. Obecnie jeżdzę z prostą kierownicą (pod mostkiem mam 4 podkładki). Zastanawiam się nad zmianą kierownicy z prostej na giętą np taką (i ujęciu z 2 podkładek ze skróceniem rury sterowej):

 

Kierownica ACCENT PROFI

http://allegro.pl/item739634943_kierownica_accent_profi_czarna_m_r.html

akurat taka jest niedroga i pasowałaby do mojego rozmiaru mostka :)

Czy taka kierownica będzie lepiej tłumić drgania od prostej?

Napisano

a gdzie ty się spieszysz z tym skróceniem ??? najpierw załóż kierownicę na tyle podkładek ile masz, następnie jeśli pozycja nie będzie ci odpowiadała (bo mozliwe ,że akurat taka będzie OK.) przekładaj podkładki nad mostek , aż uzyskasz porządany efekt.

Sama kierownica nie tłumi drgań, ale gdy podniesiesz przód wtedy nacisk na nadgarstki będzie mniejszy - więc skutki mniej odczuwalne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...