maciek1355 Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 Pomóżcie, jak zrobić z mtb szosówke która będzie tak samo lub prawie tak samo wydajna? Mam rame poison zyankali aluminiowom 19.5", mam w niej amortyzator ktory chcialbym zmienic na widelec sztywny (jaki?)( i czy można do alu ramy wsadzic sztywny widelec?). Proszę nie pisać zebym sprzedal mtb i kupil szose bo taka opcje wykluczam. PROSZĘ O JAKIEŚ RADY CO I NA JAKIE WYMIENIĆ.
Gucio112 Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 MTB nigdy nie będzie równie wydajny jak szosówka. Małe są także szanse na to, że będzie bardzo blisko szosówki. Jedyne co możesz zrobić, to wrzucić sztywny widelec (oczywiście, że jest taka możliwość, alu nie ma nic do rzeczy), jakieś slicki 1"-1,25" i w sumie to wszystko. Nie musisz sprzedawać MTB i w jego miejsce kupować szosy. Na allegro są dostępne stare szosówki już za jakieś 300-400zł, nadają się do jazdy, więc może lepiej pójść tą drogą. Lepiej mieć 2 rowery, z których każdy będzie przystosowany do swojego terenu, niż 1 uniwersalny.
dudiMTB Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 tak jak napisał przedmówca jesteś tylko tyle w stanie zrobić z Twoim MTB..
afly Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 Polecam oponki IRC Metro II 1,00" sam takie mam, wymiana amortyzatora na sztywny widelec, korba od trekkinga z blatem 48T i to chyba tyle
maciek1355 Napisano 11 Sierpnia 2009 Autor Napisano 11 Sierpnia 2009 Może ktoś jest w stanie dać link do jakiś widelców sztywnych, które będą się nadawały do ramy poison zyankali 19.5" ( prosił bym o kilka linków, abym mógł wybrać (cenowo) ).
Klosiu Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 Jak zrobic szose z gorala? Sztywny widelec, korba trekking z blatem 48t, kaseta szosowa z tylu, opony slicki 1-1,3 cala i to tyle. Ale na pewno nie bedzie nawet w przyblizeniu tak wydajny jak szosa, ale na pewno na asfalt lepszy (i lzejszy) od tradycyjnego gorala
Rulez Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 Zeby zrobić szosę trzeba założyć niższy widelec w celu wyostrzenia kątów, np. ten: http://www.allegro.pl/item705527174_widelec_26_mtb_boplight_carbon_disc_v_brake.html#gallery Zresztą w wypadku Zyankali to jest problem , bo kąty są mało szosowe.
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2009 Klaniam, Na MTBR.com czytalem interesujaca "nitke". Koles na codzien uzywa do zdrowego lomotu w terenie Turner'a RFX (6 cali skoku). Ale takze dojezdza nim do pracy. Zaklada tylko szosowe kola z cieniutkimi papuciami, blokuje aorka i tlumik i wzbudza powszechne zdiwienie Sztuka dla sztuki ale... Sprawdz czy wejda Ci szosowe kolka do twojej ramy. Z tylu nie powinno byc problemu, przod to kwestia wstawienia sztywnych widelek, najlepiej trekingowych lub szosowych. Inne blaty na korbie... Czy to sie oplaca? Pewnie nie bardzo Ale pomysla jest pomysla i mozna sie pomocowac z oporna materia roweru. Choc najlepiej i najprosciej bedzie kupic jakas klasyczna szose za 400-700PLN i smigac OSTRO! I.
dervan Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 Ja kupiłem szosę za 300 zł (!) Jednak już po serwisie, z nowymi klockami, dętkami, na pelnym Shimano Exage 300EX. Jest to o niebo lepszy pomysł, niż trobienie z górala szosę. Jak dobrze poszukasz, to się zmieścisz nawet w tym 300-400 zł, za coś kolo 500 możesz mieć już pełne Shimano 105. Szkoda takiego fajnego roweru do XC psuć
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2009 za coś kolo 500 możesz mieć już pełne Shimano 105. ... dodajmy 105 z polowy lat 80-tych lub poczatku 90-tych. Czyli sprzet nie do zajezdzenia... Jedyny, jak dla coponiektorych, minus to brak klamkomanetek i manetki na cokolikach na skosnej rurze ramy. Te 500PLN to nie regula, ale fakt-faktem, okazje sie trafiaja... Tam psuc odrazu... Przecie nie bedzie ramy cial i spawal od nowa... OSTRO! I.
accentinferno Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 To ja bym wolał kupić np to http://www.allegro.pl/item707934702_kross_venom_enyo_okazja.html#gallery za 800 zł i potem ulepszać niż jakiegoś 20-25 letniego klasyka(czytaj starego złoma)
DominikM Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 Najlepiej to wychodzi przy przesiadce z HT na FS - zostaje ci najczęściej topowa ramka HT za którą dostaniesz grosze - wystarczy dokupić widelec alu, jakiś osprzęt się zawsze w międzyczasie uzbierał e'vuala.
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2009 To ja bym wolał kupić np to http://www.allegro.pl/item707934702_kross_venom_enyo_okazja.html#gallery za 800 zł i potem ulepszać niż jakiegoś 20-25 letniego klasyka(czytaj starego złoma) Ciekawe masz kolego pojecie... Nie szkodzi ze ten wspolczesny sprzecior sypnie sie po sezonie intensywnej jazdy a ow "zlom" jak to okresliles przejezdzi lata. A za 800PLN to juz mozna naprawde niezlego sprzeta wyczesac i to takiego na legendarnej 600-tce, Campie Daytona lub nawet na Duraczu... No ale to przecie zlom co nie... ? Do tego nie daj panie stalowa ramka ktora potrafi przezyc uzytkownika... Fakt... Lepiej w QUPIE rzezbic OSTRO! I.
sieciochwast Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 Planuje podobna konwersje na wieksze kola: szosa/treking; zakladajac ze kola sie mieszcza, to czy nie bedzie problemu z hamulcami? Glownie chodzi mi o hamulec tyl, bo przod przy zalozeniu odpowiedniego widelca bedzie OK. ??
afly Napisano 12 Sierpnia 2009 Napisano 12 Sierpnia 2009 Po zmianie kół na większe, jedyny hamulec jaki możesz z tyłu zastosować to hamulec tarczowy.
sieciochwast Napisano 12 Sierpnia 2009 Napisano 12 Sierpnia 2009 Alfy - dzieki za potwierdzenie mych niesmialych domyslow. I jeszcze ostatnie pytanie z serii 'ale czy na pewno' : czy do ramy bez 'oczek' do przykrecenia hamulca tarczowego (tyl) mimio wszystko jest jakis sposob by to zrobic? (mowimy o wiekszych kolach, gdzie V-ki itd nie pasuja). Jesli nie da sie, to czy hamulec mechaniczny 160 Shimano (taka lipa spoza grupy) wystarczy na przodzie? Czy jednak lot 'Malysza' nad kiera gwarantowany? (Prosze o lopatologiczne wyjasnienie, pomijam sens i koszty - mam troche czesci, ale zanim zaczne kombinowac chcialbym sie upewnic Rower bedzie do jazdy po miescie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.