fazi14 Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 Witam. Jako że jestem nowy to najpierw się przywitam. Ok a teraz do rzeczy.Na wstępie od razu zaznaczam, że jestem totalnie zielony w kwestii rowerów, i zdam się na Waszą opinię jako fachmanów. Otóż zwracam się do Was z zapytaniem jak w tytule.Na załączonej fotce zaznaczyłem ślady powstałe w czasie hamowania jak i w czasie jazdy(od jazdy trzy kreski-efekt "bujania")Powiedzcie mi czy jest to normalne, że amortyzator tak bardzo się chowa w osłonę mimo ustawienia regulacji twardości sprężyny na maxa? Ja wiem,że taki amortyzator dla Was to jest badziewie ale taki już był przy rowerze a mi chodzi o ustalenie czy gość ze sklepu nie wcisnął mi jakiegoś dziecięcego rowerku(wg jego słów ten miał być do mojej wagi(130 kg)odpowiedni. Aktualnie jeżdżę z zablokowanym amortyzatorem bojąc się , że znów prawie przelecę przez kierownicę podczas hamowania Podpowiedzcie coś pls... PS Jest tutaj temat dotyczący amortyzatorów a wagi rowerzysty, ale linki są nieaktywne...
creative1989 Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 Wiesz jak ważysz 130kg to golenie mocno się schowają. Może sprzedawca zrozumiał czy wytrzyma 130kg jeźdźca a nie czy amortyzator jest idealny pracą pod 130kg jeźdźca. Wszystko zależy tu od sprężyny, jeśli nie chcesz zwracać tego amorka to bym rozważył zakup innych sprężyn. Jak mocno hamujesz i czujesz, że lecisz do przodu, to się pochyl lekko do tyłu
fazi14 Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Napisano 10 Sierpnia 2009 No tak, golenie się mocno chowają. Tym bardziej ,że przez zamienioną tą rurę pod siedzeniem na dłuższą bardziej "leżę" na kierownicy niż siedzę na siodełku. Ale tak wg. Ciebie: nie za bardzo się chowają te rury? Nie chcę po prostu zrobić "fiku-miku" na ulicy np. prosto pod autobus czy jakiejś innej fajnej sztuczki Co do zmiany sprężyn: to w takim amortyzatorze można zmieniać sprężyny ??? Ten amorek to jest taki zwyklak który już był przy wielocypedzie, on nie jest dokupowany. Nawet nie wiem jakiej on jest firmy, jeśli to pomoże to na nim widnieją takowe napisy: CAPA , ML( to chyba od Mechanical Lock-out) RST. I znów czekam z niecierpliwością na odpowiedzi...
smeagul Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 Nie ukrywajmy 130kg to dużo jak na taki amorek. Jednak po analizie fotografii nie wygląda to niebezpiecznie. Jeżeli jeździsz i nie odczuwasz, że amortyzator dobija i przestaje wybierać nierówności, bo skończył się skok, to nie musisz się martwić. Możesz także zmierzyć SAG amortyzatora. Odsyłam do Słownika. Jeżeli wynosi powiedzmy 10-20% to również nie musisz się martwić. Ja przy dość mocnym hamowaniu też wykorzystuje połowę skoku, a ważę raptem 65kg. Nurkować przy hamowaniu będzie, i jest to normalna sprawa przy takiej masie hamowanej. Wylotką raczej się nie przejmuj, jak nie zablokujesz przedniego koła lub nie przeniesiesz za bardzo ciężaru (środka ciężkości) do przodu, nic Ci nie grozi. Kwestia techniki, wiesz, Każdy w odpowiednich warunkach może zrobić OTB.
Schwefel Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 Broń Boże nie jeździj ciągle na blokadzie bo rozwalisz ją. Według mnie to całkiem normalne, że amor chowa się podczas hamowania. Przy bardzo mocnym hamowaniu mój Psylo chowa się na jakieś 80mm z 125mm dostępnego skoku. Twój ma 80mm i chowa się na jakieś 50mm, więc nie jest źle jak na te 130kg. Tu nie ma się co czarować ale 130kg to ogromna masa jak na tego amora. Ja bym już zbierał na powietrzną Torę, bo długiego żywota mu nie wróżę.
fazi14 Napisano 11 Sierpnia 2009 Autor Napisano 11 Sierpnia 2009 Uff , to mnie trochę uspokoiliście. Dziękuję wszystkim którzy podpowiedzieli.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.