nodun Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Witam, Obecnie sprzedaje swoj rower szosowy i mysle nad goralem i pojawiaja sie pytania typu - hardtail czy full? Jazda po bardzo urozmaiconym terenie od najtrudniejszych tras gorskich po asfalt. Wybralem sobie taki rowerek: http://www.poreba.carrer.pl/index.php?do=prod&id=914 Co o tym sadzicie? Jest ktos w stanie zaproponowac cos innego byle za bardzo nie przekraczalo tej ceny a na pewno tansza opcja rowniez by mnie bardzo zainteresowala.
Huhu Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Jeśli pasuje ci jak jeździ, a porównywałes go z innymi i to jest to, to bierz. Lapierre robi naprawdę dobre rowery, a do tego w Polsce dośc rzadko spotykane są. http://centrumrowerowe.pl/003695/SPECIALIZED-STUMPJUMPER_COMP_FSR_2009_czarny/Produkt.aspx http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/mountain/3231/34537/ http://www.ssc.pl/trek2009/FuelEX6.5.html To tylko propozycje popularnych rowerów, bo w tej cenie wybór jest już bardzo duży.
exist Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Na Twoim miejscu wybrał bym Gianta XtC 0, albo któryś z zawieszeniem MAESTRO. Jeszcze był na allegro Willer koło 6,500.
nodun Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 exist a czemu akurat te modele? No i nikt nie odpowiedzial czy na polske to bardziej hardtail czy full
afly Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Dysponujesz już taką kwotą że możesz zakupić dobrego fulla albo jeszcze lepszego HT - Full jest lepszym rozwiązaniem i zapewne bardziej przyszłościowym.
Rulez Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Ten Lapierre to interesujący rower, jednak z osprzetem jaki ma zamontowany waży na pewno wiecej niż podają. Możesz zastanowić sie też nad takim dosyć ciekawym Virtualem: http://www.extreme-shop.nazwa.pl/pro-sport/product_info.php?cPath=182_179&products_id=2201
nodun Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 Uwazasz ze jest lepszy od tego Lapierra? Kurcze mam dylemat tak naprawde rowerow w tej kwocie jest mnostwo, ciezko jest mi dobrac najlepszy osprzet+rame
Huhu Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 hardtail czy full? Jazda po bardzo urozmaiconym terenie od najtrudniejszych tras gorskich po asfalt. Drugi zdanie wydaje mi się ogranicza wybór do fulla. Chodzi o te najtrudniejsze trasy górskie. Ew sztywniak na kołach 29" ze skokiem min 100 mm z przodu jeśli jestes dośc wysoki. Z naciskiem na ewentualnie. Kupowanie roweru w takiej cenie względem obiektywnej jakości osprzetu to wg mnie paranoja. Rowerów w tej cenie jest faktycznie mnóstwo i nalezy wybrac ten który wg nas najlepiej jeździ. Całkowicie subiektywnie. Bo osprzet i tak się zajedzie, a nic nam po ciut lżejszej/bardziej wyrafinowanej ramie jak nie będzie nam leżała. Za duzo kasy do wydania na to by miec rower który faktycznie moze jest super wyposazony, ale cos nam przeszkadza. Juz pisałem, że jeśli wg Ciebie ten Lapierre jeździ tak jak chcesz i jest to lepiej niż inne podobne rowery to nie ma się co zastanawiac tylko brać.
exist Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Drossiger Limited Merida CARBON FLX 1000 D Giant Trance
nodun Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 Huhu dzieki za cenna rade, z tym ze wlasnie nie mialem jeszcze okazji potestowac zadnego z tych rowerow. Na lapierra uda mi sie moze wsiasc w momencie gdy pojade do krakowa w nastepnym tyg i wtedy bede mogl go ewentualnie sprawdzic I teraz takie pytanie bardzo glupie. Czy tylni amorek mozna zablokowac i wtedy spowoduje to swoista imitacje 'hardtail' ?
Huhu Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Huhu dzieki za cenna rade, z tym ze wlasnie nie mialem jeszcze okazji potestowac zadnego z tych rowerow. Na lapierra uda mi sie moze wsiasc w momencie gdy pojade do krakowa w nastepnym tyg i wtedy bede mogl go ewentualnie sprawdzic I teraz takie pytanie bardzo glupie. Czy tylni amorek mozna zablokowac i wtedy spowoduje to swoista imitacje 'hardtail' ? Jak juz będzisz w Krakowie, to połaź po wielu sklepach z dobrymi rowerami i poprzymierzaj sie do wszystkich możliwych rowerów(przykładowe fulle popularnych producentów juz podlinkowałem). A nuż trafisz ten idealny (a może więcej modeli ci podpasuje). Wtedy z większą wiedzą zobaczysz co i jak, a na forum pomożemy ci podjąć decyzję :0. Są damery redukujące, a nawet blokujace tylne zawieszenie. To jest element, który zawsze można wymienić.
nodun Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 Wszystkie inne rowery moge przymierzyc u siebie w miescie - Szczecinie. Lapierra natomiast sprzedaje tylko jeden Pan w polsce i to wlasnie w Krakowie a to ze w nastepnym tygodniu tam bede powoduje ze bede mogl rowniez go sprawdzic
DominikM Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Możesz spokojnie brać Lapiera - nie rozczarujesz się, jedynym mankamentem jest stosunek cena/osprzęt. Co do wagi, to rozkładając swojego x-race na części pierwsze ważył tyle ile w katalogu.
arek_wro Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Tu masz linka do recenzji X-control 210 i 310 http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain/product/x-control-210-09-34519 http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain/product/x-control-310-08-30392 Troche sa niekonsekwentni w swoich ocenach, ale moze warto poczytac. A co do treka z linka podanego wczesniej, to model fuel ex 6.5 ma jeszcze stare zawieszenie i lepiej o nim zapomniec.
nodun Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Napisano 10 Sierpnia 2009 DominikM a gdzie Ty kupowales swojego Lapierra, tez w Krakowie? Rozumiem ze jestes z niego zadowolony?
DominikM Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 Tak, tylko że ja kupiłem rower dla samej ramy - po sprzedaniu wszystkiego rama kosztowała mnie trochę ponad 1,5k. Damper zgodnie z radą suportu Lapierra wymieniłem na foxa (bardzo szybko odpowiadają francuzi), cała reszta osprzętu także została przełożona. => http://dominik.magma-net.pl/lapierre/
nodun Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Napisano 10 Sierpnia 2009 no ladnie ladnie Ale siodelko to masz wysokie Oplacalo Ci sie tak wymenic caly osprzet?
DominikM Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 Tak - wymieniałem fula na lżejszego i wyszło mi, że między wersją 900 a 300 jest różnica ok. 100g na wadze ramy a dopłata do lepszego osprzętu mi się nie kalkulowała, bo wszystko już miałem.
nodun Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Napisano 10 Sierpnia 2009 Pomozcie mi teraz Mala zmiana planow bo okazalo sie ze moge miec znizke Ktory z tych 2, jeden to HT na karbonie a drugi to full aluminiowy (troche tanszy). http://www.ssc.pl/trek2009/Elite97.html http://www.ssc.pl/trek2009/FuelEX8.html
DominikM Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 HT to maszynka do ścigania. FS to rowerek bardziej rekreacyjny. Sam musisz wiedzieć czego chcesz
iras76 Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 jeśli nie ścigasz się, jeździsz rekreacyjnie to bierz fulla i nawet nie zastanawiaj się na allegro jest rama ex9 i tylko dlatego że nie mam w tej chwili gotówki kupiłbym od razu może pokusisz się poskładać rower na takiej ramie na pewno wyjdzie taniej niż 8k
arek_wro Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 HT to maszynka do ścigania. FS to rowerek bardziej rekreacyjny. To dosc duze uproszczenie. Elite bedzie lepszy jezeli zamierzasz sie scigac i niekoniecznie zapuszczac w dosc trudny teren. Fuel EX lepiej sie sprawdzi w trudniejszym terenie i da duzo wiecej frajdy z jazdy. Geometria EX jest daleka od rekreacyjnej. Jezeli zamierzasz jezdzic rowniez po techniczych, kamienistych szlakach to bralbym fulla.
Rulez Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 Zaden HT karbonowy nie da tyle komfortu co full, z drugiej strony 130 mm skoku to już trochę jest, jak pociśniesz na korby to nie zerwie się do sprintu.
nodun Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Napisano 10 Sierpnia 2009 No i zamowilem lapierra Pan ma 20% znizke obecnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.