Sliv Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Witam Chciałem się doradzić w jakimś rowerze do (dosyć szybkiej) jazdy rekreacyjnej utwardzoną drogą i po lasach, oraz czasami zjazdów i chopek w lesie (rzadkich i nie dużych). Wzrost 173, 60kg. Myślałem o Giant Rincon, czy to dobry wybór? Rozważę każdą propozycję roweru A, i jaka jest różnica pomiędzy ATB a MTB? Który będzie dla mnie odpowiedniejszy?
afly Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Nie da sie mieć wszystkiego, musisz sie zdecydować czy stawiasz na szybką jazde, utwardzone drogi i "drogi/sciezki" głowne w lesie czy wolisz chopki i trochę szaleństwa (pod tą drugą opcję http://allegro.pl/item705445381_kross_sign_panic_mega_wyprzedaz_tylko_1099.html , a pod pierwszą http://rowerek.pl/index.php?products=product&prod_id=419 ).
Sliv Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 To w takim razie zmniejsze swoje wymagania co do roweru - chodzi mi o rower do jazdy po lesie i po utwardzonej nawierzchni (zwykle spokojnej, czasami troche bardziej agresywnej). Ten Kross A2 wydawał by się być dobry, choć wolałbym z lekko zakrzywioną kierownicą - nie lubie prostych. I wyjaśni mi ktoś tą różnice pomiędzy MTB a ATB? A i np. od tego A2 nie będzie lepszy Author Solution?
afly Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 ATB- Rowery do jazdy w różnych warunkach. Dobrze sprawdzają się na pagórkowatym terenie, na leśnych i polnych ścieżkach oraz w jeździe miejskiej. MTB- Rowery do jazdy amatorskiej po pagórkowatym terenie. (tyle znalazłem)
Sliv Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 Czy Kross Level A2 to typ ramy ATB czy MTB? I czy jest dostępny z krzywą kierą?
afly Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Kross sklasyfikowal tą rame jako MTB (tak mi sie wydaję ponieważ do ATB zaliczył hexagony), to jest rower pod XC i z giętą kierą nie występuje.
Huhu Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 To w takim razie zmniejsze swoje wymagania co do roweru - chodzi mi o rower do jazdy po lesie i po utwardzonej nawierzchni (zwykle spokojnej, czasami troche bardziej agresywnej). Ten Kross A2 wydawał by się być dobry, choć wolałbym z lekko zakrzywioną kierownicą - nie lubie prostych. I wyjaśni mi ktoś tą różnice pomiędzy MTB a ATB? A i np. od tego A2 nie będzie lepszy Author Solution? W skrócie ATB - rower do typowo rekraacyjnej jazdy w kazdym terenie MTB - rower do sportowej i turystycznej jazdy w terenie, ze szczególnym uwzglednieniem gór. Od tak zwanego cross-country do Dwonhillu. Kross będzie dobrym rowerem na pierwszy porządny. To rower MTB o troszkę sportowym zacięciu.
Sliv Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 Ale rozumiem że da się na nim również całkiem komfortowo poruszać? Np. na długich trasach? I czy jest opłacalna zmiana kiery na taką jak w hexagonie?
Huhu Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Ale rozumiem że da się na nim również całkiem komfortowo poruszać? Np. na długich trasach? I czy jest opłacalna zmiana kiery na taką jak w hexagonie? Jak najbardziej. Lekko sportowe zacięcie nie oznacza braku komfortu. A co do kierownicy. To trzeba dośc do własnej wygodnej konfiguracji kokpitu. Ja np jeżdżę na bardzo szerokiej gietej, a fabrycznie miałem sporo węższą prostą .
shadoow Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Nie da sie mieć wszystkiego, musisz sie zdecydować czy stawiasz na szybką jazde, utwardzone drogi i "drogi/sciezki" głowne w lesie czy wolisz chopki i trochę szaleństwa (pod tą drugą opcję http://allegro.pl/item705445381_kross_sign_panic_mega_wyprzedaz_tylko_1099.html , a pod pierwszą http://rowerek.pl/index.php?products=product&prod_id=419 ). Czy ten A2 z linku, to ten sam co ten: http://allegro.pl/item707284826_ostatnie_sztuki_kross_level_a2_full_alivio.html ? Jeśli nie, to czy warto dołożyć? Choć wolałbym przeznaczyć resztę kasy na dobre zabezpieczenie roweru..
afly Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Chyba cięzko porównać nie jest, rama ta sama, osprzet ten sam, różnica w hamulcach oraz amortyzatorach, brałbym osoboście model 2009 (ten za 1149zł) podoba mi sie bardziej wizualnie, zależy również ile wazysz, jak ponad 75kg to model 2008.
downhill95 Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 ja na twoim miejscu nazbiarałbym jeszcze 150zł i kupił sobie giant yukon ja kupiłem nowego giant yukona za 1350zł w sklepie gianta na twoim miejscu nie kupywałbym krossa bo to szmelc i nie ma to jak giant ja miałem wiele giantów i jednego krossa i nigdy nie kupie już krossa
Huhu Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 ja na twoim miejscu nazbiarałbym jeszcze 150zł i kupił sobie giant yukon ja kupiłem nowego giant yukona za 1350zł w sklepie gianta na twoim miejscu nie kupywałbym krossa bo to szmelc i nie ma to jak giant ja miałem wiele giantów i jednego krossa i nigdy nie kupie już krossa Widzę, że poziom Twojej wiedzy jest równy poziomowi stosowanej interpunkcji. Czyli szmelc jak to Ty określasz. Giant w wyższej cenie oferuje dużo gorsze wyposażenie, więc wedle mnie można go kupić jedynie jak się ma specjalne warunki zakupu, lub jest to rower, który nam idealnie pasuje, a inne wcale.
Sliv Napisano 13 Sierpnia 2009 Autor Napisano 13 Sierpnia 2009 Zastanawiam sie jeszcze czy nie będzie lepszy Hexagon.. rama levela a2 jest tych samych rozmiarów co hexagona v6? I czy ktoś przy wzroście ok. 173 ma ktoś tego levela a2, i sylwetka na nim jest bardzo pochylona czy można się tez wyprostowć? (np. w mieście)
afly Napisano 14 Sierpnia 2009 Napisano 14 Sierpnia 2009 Level A2 nie ma tej samej ramy co Hexagon V6, Level A2 ma dłuższą górną rurę m.in., Hexagon V6 ma ramę typową turystyczną.
Sliv Napisano 14 Sierpnia 2009 Autor Napisano 14 Sierpnia 2009 A zna ktoś adres sklepu w Krakowie, gdzie mógłbym przymierzyć się do Levela A2 2009?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.