bordeux Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Witam. Istnieje może koło pełne z np. kauczuka ? Po prostu że nie ma w niej powietrza .
skjaatel Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Jak byłem mały to miałem taki rowerek, radziecki odpowiednik rometowskiego reksia
Schwefel Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Kiedyś w pseudo BMXach zakładali opony z takiej pianki i to miało sens bo było nieprzebijalne i lekkie ale pełna opona z gumy byłaby za ciężka.
bordeux Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 A co radzicie kupić/zrobić by wzmocnić dętkę? Ja potrafię 3 zniszczyć w ciągu tygodnia. Oponę mam nową (ale nie najlepszą), tylko że ja jeżdżę po nieidealnym terenie.
rzymo Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Kiedyś w pseudo BMXach zakładali opony z takiej pianki i to miało sens bo było nieprzebijalne i lekkie ale pełna opona z gumy byłaby za ciężka. Sama guma to niezły ciężar i kiepska amortyzacja - dlatego wprowadzono dętki (pierwsze samochody miały opony z lanej gumy)
dervan Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Polecam zobaczyć gdzie się przebija, oraz zrobić przegląd obręczy i opony I wtedy albo założyć opaskę do obręczy, tą co chroni przed dojściem do nypli, albo po prostu mocniej pompować koła. by się o obręcz nie rozbijała. Ale to wszystko zalezy od tego gdzie się przebija. Do tego jeszcze dochodzi możliwość wymiany obręczy i/lub opony. P.S - jak nie chcesz mieć powietrza w oponach, to możesz zawsze napompować np. helem xD Swoją drogą - próbowal ktoś?
walec Napisano 11 Czerwca 2010 Napisano 11 Czerwca 2010 Czytałem że szwajcarska armia wykorzystuje rowery z pełnymi oponami. Czy ktoś wie coś na ten temat, czy to może tajemnica wojskowa (szwajcarska).
Miecho87 Napisano 11 Czerwca 2010 Napisano 11 Czerwca 2010 Szwajcarska armia przestała wykorzystywać rowery w 2001, teoretycznie do dziś wykorzystują do celów militarnych rower Tamilskie Tygrysy. Co do tematu, to jak wcześniej proponuje obejrzeć oponę i obręcz, wymienić opaskę, ewentualnie wymienić dętkę na porządną, jeszcze ewentualniej oponę, a już na końcu możesz spróbować zalać oponę uszczelniaczem.
walec Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Co do tematu, tak jak wcześniej pytałem: czy ktoś wie jak były wypełniane koła w rowerach armii szwajcarskiej?
Miecho87 Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Tutaj można zobaczyć, że zwykłych opon z dętkami.
Janisław Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 A co radzicie kupić/zrobić by wzmocnić dętkę? Ja potrafię 3 zniszczyć w ciągu tygodnia. Oponę mam nową (ale nie najlepszą), tylko że ja jeżdżę po nieidealnym terenie. UST + mleczko uszczelniające - masa trochę wyższa niż w przypadku konwencjonalnej dętki i opony ale odporność na przebicia o wiele wyższa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.