Olek293 Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Witam! Posiadam rower Merida Matts Sub 60-D i planuję zmienić w nim amortyzator na RS Dart (2 lub 3). Mam tylko problem jaki skok będzie odpowiedni dla mojej ramy - 80, czy 100mm? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Schwefel Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Jeden i drugi podejdzie. Na 80mm będzie lepiej podjeżdżał a na 100mm będzie stabilniejszy.
Rulez Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Meridy sa zaprojektowane pod 80 mm. skoku, ale 100 też da radę, a nawet do nie sportowej jazdy może być lepszy.
Olek293 Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Napisano 7 Sierpnia 2009 A 100mm nie wplynie negatywnie na wytrzymłość główki ramy?
nabial Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 na pewno nie bardziej niz dosyc energiczne hamowanie przednim hamplem nie masz sie czego obawiac
Olek293 Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Napisano 8 Sierpnia 2009 Teraz takie jeszcze jedno pytanko... Zauwazyłem ze stac mnie również na Suntoura Raidona nawet na powietrzu. Czy jezdzil ktos takim wynalazkiem, bo RS Darta mialem okazje testowac.
dudiMTB Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 ja mam darta 2 100mm i na podjazdach dobrze sobie radzi. bardzo dobra amortyzacja ;D polecam ;p
Rulez Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Coś mi się zdaje , że Radion to jednak znacznie lepszy wybór.
creative1989 Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Raidon w miarę dobry jest, choć jak już to ja bym się prędzej pchał w Epicon-a W wersji RLD jego sztywność przewyższa nie jedną Rebę ... ale pracą Rebie nie dorówna
Olek293 Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Napisano 8 Sierpnia 2009 Niestety na Epicona mnie nie stać. Dlatego jeżeli już to celuję w Raidona. Nie będę ukrywał, że Dart 2 (ja kupiłbym 3) zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. A z SR Suntourów miałem okazję tylko przejechać się na XCR'e, bez blokady 80mm. Przy nim moja Gila TnL 80mm pracuje jak marzenie . Dlatego może ktoś w okolicy Bydgoszczy ma Raidona na powietrzu, zebym mógł zobaczyć jak to cudo pracuje? EDIT: Widzę, ze Raidony powietrzne nie maja regulacji odbicia. Kurcze blade...
Olek293 Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Napisano 8 Sierpnia 2009 Przepraszam za posta pod postem, ale jest dla mnie to bardzo wazne. Lepiej kupić Raidona Airr LO, czy Epicona DA (bez blokady)??
Schwefel Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Ja bym wybrał Epicona bo z blokady i tak nie korzystam a 150g wagi można urwać.
Mod Team durnykot Napisano 10 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 10 Sierpnia 2009 Przepraszam za posta pod postem, ale jest dla mnie to bardzo wazne. Lepiej kupić Raidona Airr LO, czy Epicona DA (bez blokady)?? Zdecydowanie Epicona- wyglądaja prawie tak samo, ale konstrukcyjnie to zupełnie inne amortyzatory ( inne uszczelki, inna komora, inne tłumiki- na korzyśc Epicona). Poza tym kultura pracy Epicona jest zdecydowanie lepsza niż Raidona- wypowiedź poparta doświadczeniami z autopsji
Olek293 Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Napisano 10 Sierpnia 2009 No dobrze. Będzie Epicon, ale 2008, czy 2009? Chodzi mi o jakość pracy (z filmików na Suntour wynika ze ma inne tlumienie niz 07/08), tj: opłaca się dopłacić 200zł do nowszej wersji? No i jeszcze jedno: czy ta wersja jest ok (Epicon) - znaczy się, czy to jest sprzet BOX, czy OEM. I ostatnia sprawa - gdzie w okolicach Bydgoszczy (albo ogólnie w Polsce) jest jakiś serwis, który może mi w razie potrzeby przerobić Epicona na 80mm?
Schwefel Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 No dobrze. Będzie Epicon, ale 2008, czy 2009? Chodzi mi o jakość pracy (z filmików na Suntour wynika ze ma inne tlumienie niz 07/08), tj: opłaca się dopłacić 200zł do nowszej wersji? Model na 2009 rok ma złotą anodę, która może nie będzie tak szybko złazić jak czarna. Co do tłumienia to nie wiem bo jeszcze nie jeździłem na 09. Ze zmianą skoku powinien sobie poradzić każdy serwis gdzie robią amory. No i jeszcze jedno: czy ta wersja jest ok (Epicon) - znaczy się, czy to jest sprzet BOX, czy OEM. Jest napisane, że: Jest to pełnowartościowy produkt pochodzący od polskiego dystrybutora tej marki- objęte pełną GWARANCJĄ! czyli wersja BOXowa
Olek293 Napisano 11 Sierpnia 2009 Autor Napisano 11 Sierpnia 2009 To, że Epiocon 09 ma tlumienie identyczne jak Axon 09 jestem pewien, poniewaz w filmikach tuningowych SR Suntour podwyższanie/obniżanie wersji 09 jest połączone z amortyzatorem Axon oraz przebiega inaczej niż w wypadku Epiconów 07/08. I dlatego podtrzymuję pytanie: czy warto? EDIT: Ogólnie z tych filmików wynika, ze Epicon 09 otrzymał tłumienie od Axonów 06/07/08/09. Skoro nikt nie jezdzil na nowym Epiconie, to co możecie powiedzieć o Axonach(skoro teraz maja to samo tlumienie...)
mess Napisano 12 Sierpnia 2009 Napisano 12 Sierpnia 2009 ja jezdze na nowym epiconie ale niestety nie mam do czego porownac heh wczesniej siedzial standardowy xcm i w porownaniu do tego roznica jest kolosalna tez zastanawialem sie czy wybrac 08 czy 09, ale dowiedzialem sie od znajomego rowerzysty ktory pracuje w sklepie i obcowal z tymi amorami ze roznica jest bardzo zauwazalna. tyle ze 08 widzialem po 400zl, a za 09 musialem dac juz 750 :| (w ciagu miecha w tym sklepie w ktorym kupilem cena spadla o 100zl heh) no i waga 1.7kg vs 2.3kg (wg tej strony co podales) to troche roznica jest . dziwne bo sklep w ktorym kupowalem podaje wage epicona 08 1874g. ile wazy w koncu ten 08?
Olek293 Napisano 12 Sierpnia 2009 Autor Napisano 12 Sierpnia 2009 Siema. 2,3kg to dla nich jest waga całej paczki. No właśnie nei wiem czy się pchać w Epicona 08. A tak przy okazji 2 sprawy: 1. Widział go ktoś jeszcze taniej? 2. Za ilę mogę puścić RST Gila TnL 80mm Disc Only (przebieg 300km) stan w sumie sklepowy (zadnego dzwonu)? Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.