Tomek10 Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Witam wszystkich. Jestem tu nowy i nie mialem okazji jeszcze sie przywitac. Mam prosbe o jakas instrukcje rozbierania Amora sr suntour xcp 75. Jest to amor mojej zony ktora jest lekka i chce go wyczyscic i ewetualnie cos pomyslec z elastomerami tak aby go zmiekczyc. Tak na marginesie byl w serwisie i jak sie okazalo Panowie zaleli go od dolu jakims wd40 skasowali kaske i sciamnili ze zrobili serwis!!!!! tak wiec chce to inne rzeczy juz robic sam... z gory dzieki. pozdrawiam
c1ach Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Odkręcasz śruby na dole, rozdzielasz golenie i ot cała filozofia. To jest bardzo prosta konstrukcja, nie wymaga wielkich umiejętności technicznych. Żeby dostać się do sprężyny i tym samym elastomera, musisz wykręcić plastikową nakrętkę u góry. Uważaj żeby jej za bardzo nie zjechać
Tomek10 Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Napisano 7 Sierpnia 2009 Odkręcasz śruby na dole, rozdzielasz golenie i ot cała filozofia. To jest bardzo prosta konstrukcja, nie wymaga wielkich umiejętności technicznych. Żeby dostać się do sprężyny i tym samym elastomera, musisz wykręcić plastikową nakrętkę u góry. Uważaj żeby jej za bardzo nie zjechać Niestety tak bajkowo nie jest. odkrecilem te sruby i nie da sie rozdzielic bo cos go jeszcze trzyma. Odkrecilem srube kkora jest od gory pod pokretlem blokady i tez nic to nie dalo. A sruba plastikowa ani drgnie... wiec co moze to wszystko jeszcze trzymac?? szarpalem dosc konkretnie i staje w pewnym momecie z takim stuknieciem.
c1ach Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Podaj dokładny rocznik i model, to będzie wiadomo co tam może trzymać Może odkręć śruby do połowy i popukaj w nie młotkiem, czasem pomaga.
Gucio112 Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Tak jak pisze c1ach, musisz wykręcić śruby ( te co są pod spodem, czyli pod dolnymi goleniami) do połowy i popukać w nie młotkiem. W końcu odpuści, wykręcasz je do końca i możesz wyjąć golenie górne z dolnych. U mnie to podziałało. Poza tym gdzieś już na forum przewinął się temat o serwisie tego amora.
Tomek10 Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Napisano 8 Sierpnia 2009 Model jest taki jak napisalem to chyba cala jego nazwa i typ a rocznik 2005r. Cos mi sie kiedys opilo ze trzeba jakis dlugi klucz wlozyc od gory i cos tam sie jeszcze odkreca. ps. Bez odkrecenia (o ile uda mi sie go rozpoloic) tej plastikowaj nakretki nie dostane sie do elastomera?? bo chce go skrococ o 0,5cm podobno amor zmieknie po takim zabiegi?? Ale jak go nie robiore to moge sobie teoretyzowac
Tomek10 Napisano 11 Sierpnia 2009 Autor Napisano 11 Sierpnia 2009 Udao sie, faktycznie trzeba uderzyc w srubki od dolu. Przy okazji znalazlem kluczyk do odkrecania elastomera z ta sprezyna. skrocilem lastomer o cm i chyba jest troche lepiej. mam zamiar jeszcze cm skrocic i juz tak zostawie wiecej nie wymagam od tego amora.
misiashi Napisano 24 Maja 2010 Napisano 24 Maja 2010 Witam!! też jestem tutaj nowy! Chciałem dziś rozkręcić amor.. ale spotkałem się z problemem.. to co miało być śrubami na spodzie dolnej golenie okazało się nie wiem czym. Nie są to imbusy ani nic.. wejście na klucz jest okrągłe!! nie jest mozliwe, że się wyrobiło bo amor nigdy nie był otwierany.. jest on sprężynowy z jednym elastometrem w prawej sprężynie. Nie znam dokładnego modelu ale kojarzy mi się sr suntour albo srt ( jest przemalowany) Był oryginalnie zainstalowany w rowerze Giant Sierra jakieś 6 lat temu. Pomocyy Przesyłam foto
Tomek10 Napisano 25 Maja 2010 Autor Napisano 25 Maja 2010 No nie ciekawie to wyglada... jesli niczym nie da sie zlapac to zostaje metoda mlotka i meselka ale wczesniej spryskaj czyms co pomoze zluzowac srube (jest masa takich preparatow). Mozesz tez naciac brzeszczotem rowek na srubokrent ale to bedzie trudniejsze. bedziesz mial mase zabawy z ta srubka na pewno ja zniszczysz wiec odrazu poszukaj zastepstwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.