grynio Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 Mam problem ze steremi.. z dnia na dzień nowe stery ( moze 2dni przejechane) zaczeły latać... Luz na kierownic jest dosyć duzy... Sprawdziłem i stery są teoretycznie dobrze założone.. mogą być jakieś przyczyny problemów ze sterami?? jest to problem ze sterami nie z ramą ponieważ podkładka która idzie miedzy stery a mostek sie rusza razem z mostakiem jak i całym przednim lagiem...
Mod Team bikergonia Napisano 7 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 7 Sierpnia 2009 A dobrze skręciłeś stery? Dokręć je z wyczuciem i kontroluj czy nie złapie znowu luzów
adriansocho Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 A ja mam jeszcze jedną sugestię. W sterach Ahead nad górnym stożkiem kładzie się taką klinowatą wkładkę, przeważnie jest ona z alu ale w tańszych sterach bywa i plastikowa. Ta wkładka jest mega-ważna i nie można jej zgubić ani wsadzić w innym miejscu. JEsteś pewien, że ona jest?
grynio Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Napisano 7 Sierpnia 2009 Tak wam powiem.. pracowałem w serwisie rowerowym i wiem co i jak.. bikergonia: nawet po dokreceniu dalej jest taki sam luz... nawet jak dokrece na hama tak ze kiera sie nie obraca to tez mam luzy... adriansocho: tak wiem, że ona tam ma być i tam sie znajduje... jest ona metalowa(chyba alu) takze nie powina sie aż tak szybko zniszczyć... nie wiem co jest przyczyną dlatego sie pytam na forum bo może są jakieś rzeczy o których nie wiem... Stery są założone poprawnie((zakładalem juz 2 raz w moim) i u kolegi z klasycznych na ahead)). nie wiem macie może jeszcze jakieś pomysły??
Mod Team bikergonia Napisano 7 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 7 Sierpnia 2009 a stery są zintegrowane czy zwykle? jakiej firmy? jakie stery miałeś poprzednio?
grynio Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Napisano 7 Sierpnia 2009 zintegrowane accent.. wczesniej tez mialem accenta ale po zmianie amora musiałem wymienic i stery... wiesz zastanawia mnie to bo na poczatku nie było luzu a teraz sie pojawily momentalnie i to dosyc spore..
Mod Team bikergonia Napisano 7 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 7 Sierpnia 2009 a podkładka nakładana na koronę amora jest dobrze założona? Znalazłam coś takiego: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PDNAZ2=czesci_stery_ahead&S1=PRODUCENT&ESID1=53010006&PD=53010611&PZTA=0 Niby takie same ale mam wrażenie że one różnią się budową (wysokością i ścięciem brzegów) dolnego łożyska
Mod Team bogus Napisano 7 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 7 Sierpnia 2009 A nie sprawdziłeś czy rura sterowa nie jest za długa? Nowe stery jak zapewne wiesz mogą być niższe od starych i top cap opiera się o sterówkę zamiast o mostek.
grynio Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Napisano 7 Sierpnia 2009 bardziej jak te pierwsze STERY ZINTEGROWANE AC-N.11... nieno powiem ci, że sprawdzałem kiedyś wys sterów to niebyło praktycznie róznicy.. własnie ten luz jest tak jakby oryginalna podkładka (ta rozcieta alu) jest jakby za wąska czy cos... jak ruszam do przodu to po zdjeciu mosta widze jak ta metalowa podkladka razem z lagiem sie rusza...
Rulez Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 A może wsadziłeś starą podkładkę do nowych sterów - a w nowych łożyska mają inne kąty (bo w zależności od producenta mają różne) i dlatego jest luz, no i jak pracowałeś w serwisie to powinieneś wiedzieć, że stery o których piszesz nie są zintegrowane , tylko wewnętrzne ...
Rulez Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 załóż kilka podkładek dystansowych na rurę sterową bez górnej pokrywki sterów, następnie mostek i dociśnij nimi pierścień stożkowy do łożyska - zobacz czy wtedy ma luz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.