Tomekk Napisano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 Witam, A więc tak... kupiłem rower z hamulcami tarczowymi(mechanicznymi, nazwy wam nie powiem bo nic nie pisze xD pewnie jakieś no-name) i nie hamują tylko zwalniają I mam do was pytanie, co może być tego przyczyną, już jakiś czas jeżdżę tym rowerem (ok. 2 tygodni) i myślę że nie jest to związane z dotarciem. I czy jest taka opcja że hamulce po prostu będą zepsute? Aaa.. bym zapomniał myślałem że hamulce są zatłuszczone czymś i stwierdziłem że przemyje je benzyną i gdy myłem tarcze to siadłem na rower i zrobiłem kółko koło domu i jak hamowałem to coś w czym są klocki brudziło tarcze jakimś czarnym czymś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil Napisano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 Po pierwsze naciągnij mocniej linkę. Po drugie od wewnętrznej strony (czyli przy szprychach koła) będziesz miał gwint na imbus. Dokręć go trochę (ofc imbusem) to drugi klocek zbliży się bardziej do tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekk Napisano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 Tego klocka od strony koła mam już tak dokręconego że jeżeli dokręcę go jeszcze bardziej to będzie tarł od tarcze, a linka jest bardzo naciągnięta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 Hamulce no-name mechaniczne z reguły nie hamują. A jeżeli już tak się zdarzy to tylko na początku hamują, a potem można o tym zapomnieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 zgadzam sie z przed mówcą w 100%, mialem typowy marketowy rower Active FireDH z hamulcami tarczowymi, regulacja tylko poprzez naciag linki, jeden tłoczek zywiczny drugi metaliczny oO (nie było możliwosci wymiany, nic nie było zdejmowalne, zadnych klocków), tarcza grzała sie niesamowicie ale nie hamowała w ogóle, rower kosztował 608zł ;/ teraz jak już wiem cos o rowerach (wkońcu juz 4 miałem) jestem pewny ze nigdy bym tego nie kupił nawet 300zł nie było warte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Tam gadacie. Ja mam tarczówkę NoName którą zaraz po zakupie roweru chciałem wymienić na markową, ale, że zabrakło mi kasy, to jeżdżę na niej już... półtora roku Hamuje skutecznie, jej regulacja jest prosta jak schemat cepa. No niestety jedyna wada, to to nieszczęsne grzanie się. Po każdym mocniejszym zjeździe z góry czuję spaleniznę :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekk Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 to do dupy ;/ rower kupowałem w sklepie rowerowym i dałem za niego 800 zl wszystko mi się podoba, ale myślę że rower za tyle kasy powinien już mieć porządne hamulce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Taka cena jest względna, bo za 800zł można kupić dobrą używkę, albo słabą nówkę Ja powiem tak: mam rower za 600zł z Allegro. Włożyłem w niego 200zł i mam rowerek po prostu wyśmienity. To jest kwestia wyeliminowania najsłabszych podzespołów i odpowiedniej konfiguracji. Daj zdjęcia (tylko porządne) tego hamulca (hamulca - nie tarczy) to zaznaczę co masz wyregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekk Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Ok, jutro... Ja dałem dupy xD mogłem kupić ten rower http://allegro.pl/item677036553_raleigh_oxford_gratisy_hit_cenowy_26cz.html Za 550 zl i kupić do niego firmowe hamulce i na to samo bym wyszedł tylko miałbym rower z hamulcami Myślę teraz czy sobie jakichś v-brakow nie kupić, da rade kupić za 50 zł jakies dobre v-braki(50 zł za 1 tzn na 1 koło , więc razem 100 zl) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Za 100 zł można mieć naprawdę dobre v-brake'i. A ten rower za 550 to zwykły makrokesz. Nie warto takich kupować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 to do dupy ;/ rower kupowałem w sklepie rowerowym i dałem za niego 800 zl wszystko mi się podoba, ale myślę że rower za tyle kasy powinien już mieć porządne hamulce... Za 800zł to można kupić dobre hamulce a nie rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Hehe Prosto i wyczerpująco. W pełni się zgadzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekk Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 teraz to żeś do######ał... chyba podałeś cene najdroższych hamulcow.... a ja nie chce jakichś super hamulcow tylko hamulcow ktore hamuja .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 za 800zl nie kupisz najdroższych hamulców (może to połowa kwoty za nie), a co do tych co teraz masz to jeżeli obręcze są pod V-ki zalecam zmianę na te http://allegro.pl/item704801824_hamulec_avid_sd_3_v_brake.html - różnice na pewno poczujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 800zł to koszt hamulców hydraulicznych ze średniej półki, dobry komplet to nawet 2000zł. Za 100zł poszukaj Avidów SD3/5 i klamek FR5 bo w swoim rowerze pewnie masz plastikowe klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekk Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Sie odezwal... ale my rozmawiamy o mechanicznych Ja sie zastanawiam nad tymi http://allegro.pl/item689739390_shimano_deore_xt_br_m760_hamulce_v_ki_bikestacja.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BIGAlus Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Sie odezwal... ale my rozmawiamy o mechanicznych Ja sie zastanawiam nad tymi http://allegro.pl/item689739390_shimano_deore_xt_br_m760_hamulce_v_ki_bikestacja.html Polecam v-brake'i z tym systemem, niezawodne, nie trą, a hamują lepiej niż niejedne tarczówki, leciutko klamka chodzi - poprostu bajka! A co do roweru za 800 zł to g***o, a nie rower, za 800 zł można fajną ramę używkę kupić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil19950913 Napisano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Ja kupiłem tarcze tektro aquilla z tyłu 160 z przodu 180 i hamują bardzow dobrze,a hamulce no-name ...lepiej się wogóle ich nie tykać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Hamulce no-name mechaniczne z reguły nie hamują... Ja bym raczej powiedział z natury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek1808 Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Też miałem podobny problem kupiłem rower Giant Boulder za 1500zł i mam w nim hamulce Tektro IO bodajże i też przez 2 tygodnie w ogóle nie hamowały i w końcu kupiłem nowe klocki i teraz gitarka gra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 W nowych tarczach nie zalezy czy mechanik czy hydraulik klocki sie musza do tarczy dotrzec. Docieraja sie ok 200km. Ale wiadomo tez ze im drozszy hamulec tym lepsze powinien miec klocki w standardzie, ale zawsze mozna zmenic i poprawić sprawnośc czasem nawet kilkukrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goncik Napisano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2009 Przy słabych komponentach w hamulcu (jako całość) może zdarzyć się 1-2 części, które uginają się (rozciągają) pod naciskiem i już nie masz właściwej siły hamowania. Za pewne nie wymienisz tylko tych wadliwych elementów bo są zalane w jedną całość. Rozciągać się lekko może linka, ale ponowne naciągnięcie powinno rozwiązać kłopot, może pancerz masz za długi i zanim hamulec Ci zadziała to pancerze się zwija.... Zawsze można podumać nad dobrej jakości V-kami (Shimano XT, Avid Arch Rival - o ile kupisz czy inne o równoległym ścisku) do tego trzeba by mieć w miarę dobre klamki, oby nie z "kompozytu węglowego" zwanego dalej twardym plastikiem . Sam miałem akurat hamulce: SRAM 7.0 + klamka Avid SD7. Hamulce zmieniałem, ale przy tych klamkach zostałem - tylko nowszy model mam A jak kupiłem tarczówki to nie zauważyłem czegoś co mógłbym nazwać docieraniem. Praktycznie od razu dobrze działały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.