Skocz do zawartości

[rower] GT avalanche 2,0


mariusz30

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem posiadaczem roweru GT AVALANCHE 2,0 * Rama: Aluminium 6061 hydroformowana dolna rura, GT Triple Triangle

* Amortyzator przedni: SR Suntour XCR - LO, skok 100mm, z blokada

* Przerzutka przednia: Shimano M-330

* Przerzutka tylna: Shimano Deore

* Manetki: Shimano 8 biegowe Rapidfire Plus

* Dźwignie hamulca: Tektro

* Hamulec przód: Tektro Auriga, tarczowe hydrauliczne, tarcze 160mm

* Hamulec tył: Tektro Auriga, tarczowe hydrauliczne, tarcze 160mm

* Korba: Shimano FC-311, 42/32/22

* Kaseta: Shimano 8 biegowa

* Łańcuch: Shimano

* Opona przód: Kenda Nevegal 26x2,1"

* Opona tył: Kenda Nevegal 26x2,1"

* Piasta przód: Alloy

* Piasta tył: Alloy

* Obręcz przód: Jalco AX-430 Alloy z podwojnymi sciankami, wykonczenie CNC

* Obręcz tył: Jalco AX-430 Alloy z podwojnymi sciankami, wykonczenie CNC

* Wspornik kierownicy: GT

* Kierownica: aluminiowa gieta.

* Wspornik siodła: Alloy

* Siodło: WTB Speed V

* Pedały: ATB aluminiowe

 

Chciałem troche go ulepszyć tzn wyposażyć go w lepsze części i troche go odchudzić rower aktualnie waży 16,5 kg.

Mój budżet na te zmiany wynosi około 1,000 zł , za podpowiedzi z góry dziękuje

Napisano

Przerabiałem temat ulepszenia mojego Schwinna. Niby był na Deore za to ważył 14,5 kg, miał podobnej klasy amor ( czyli jakby nie miał ), betonowe opony i jak policzyłem to wyszło że każda sensowna próba zejscia z kilogramów plus wymiana amora na coś lepszego to bezsensowy wydatek - koszty, koszty i jeszcze raz koszty ( w kazdym razie wiecej niz 1k ). Poszukałem i znalazłem GT Zaskara Elite - waga w L to niecałe 12 kg i juz miałem go brać a trafił sie za te same pieniadze full. Jak dobrze śmiga Ci sie na lawinie to Zaskarka pokochasz :P Lawine pewnie sprzedałbyś w okolicach 1k - zostaje dołożenie 2k i masz super sprzet ( w tej cenie oczywiście ).

Napisano

Bardzo motywująca rada. "Jak ulepszyć rower? Sprzedać i kupić nowy, lepszy." :002:

 

Ale na poważnie, z tego co widzę, to mógłbyś również zmienić gumy (pewnie i dętki). Sam miałem kiedyś takie Kendy i ważą stosunkowo dużo (w granicach 650g/szt.). A wiadomo, mniejsza masa rotowana spotęguje efekt odchudzenia. :icon_mrgreen:

Napisano

Może mało motywująca ale jednak... Koła na których faktycznie odczuwa się "wagę" całego sprzetu to w granicach 1k ( wraz z lekkimi oponami ) plus jakikolwiek prosty powietrzny amor np Tora czy to 318 lub Sl to kolejny tysiak... Rama i osprzęt pozostał stary i "ciężkawy" a 2k wydane na darmo...Czasem warto wydać niby więcej żeby jednak wyszło i taniej i lepiej.

Napisano

Chodziło mi bardziej oto żeby powoli komletować części z których w przyszłosci mógłbym złożyć całkiem nowy rower. Zdaje sobie sprawe ze może zająć mi to troche czasu ale nigdzie mi sie nie spieszy . Mieszkam w okolicach Gór Świętokrzyskich wiec rower przeznaczony będzie tylko do jazdy po lesie.Za podpowiedzi typu taki amor czy takie koła będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Napisano

Na początek w takim razie betonowe opony na np Kenda Karma - 100 pln. Poźniej koła, na np mam "egzotyki" Laserdisc - są lekkie i w miare wytrzymałe, koszt z 700 lub cokolwiek ze stajni Mavica np Crossride, Xt byłoby pewnie oczywiście o lepsze i dużo droższe, amor - reba jak wiadomo polecana na forum ale i zwykła tora tez powinna być ok ( ja mam recona 351 i w lesie nie narzekam tez niby tylko jedna komora ale daje rade ). To na początek a róznice odczujesz ogromną. W bikeboardzie jest fajny artykuł właśnie o lightowaniu i wpływie wagi kół... A w sumie na te zmiany wyjdzie tysiak z "groszem" ;)

Napisano

Amora bym na razie zostawił, jest całkiem przyzwoity.

Według mnie bym zabrał się za koła - Crossride, lub coś składanego, do tego opony, tak jak wspomniał kolega - Kenda Karma oraz przydałoby się zainwestować w korby - SLX lub ewentualnie Firex.

Resztę napędu wymienisz jak zajedziesz :)

  • 4 tygodnie później...
Napisano

mam zamiar kupic ten rowerek:

 

GT AVALANCHE 2.0

 

Rozmiar koła

26 cali

Typ

Męski

Kolekcja

2009

Rama

aluminium 6061 hydroformowana, cieniowana, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki

Widelec

Rock Shox Dart 2, lock out

Korba

Shimano FC-M311, 42/32/22

Suport

Shimano Cartridge Sealed

Pedały

ATB Aluminum

aluminium

body, Steel cage, toe clip compatible

Przerzutka - przód

Shimano M-330

Przerzutka - tył

Shimano SLX

Manetki

Shimano, 8 biegów rapidfire

Kaseta

Shimano Eight Speed Cassette, 11-32 ratio

Łańcuch

HG 40 Shimano 8 speed Chain

Obręcze

Jalco AX-430 Alloy, podwójne ścianki ATB

Opony

Kenda Nevegal, 26 x 2.1

Piasta - przód

Alloy QR

Piasta - tył

Aluminum QR sealed mechanism 8 speed cassette

Szprychy

Stainless steel 14 gauge

Nyple

Brass CP

Hamulec - przód

Tektro Linear Pull

Hamulec - tył

Tektro Linear pull

Klamki

Alloy with reach adjust for linear pull brakes

Kierownica

Alu 31.8 mm 20 mm Rise

Gripy

GT Dual Density ATB

Stery

Tange Seiki system for 1 1/8

Siodełko

WTB Pure V

Wspornik siodełka

Alloy Micro adjust

Zacisk

GT Forged Alum QR

Mostek

GT ATB, 31. 8mm bar bore threadless 15 degree rise with four bolt alum face plate

---------

cena: 1800zł

przeznaczenie: gorki, lasy, itp.

 

na forach malo jest opinii o tym rowerku (wszedzie same Krossy ^_^ )

 

co sadzicie o moim wyborze? oplaca sie za ta cene?

Napisano

Bo za taką kaskę możesz kupić levela a6 z 2008 roku z lepszym amorem,przerzutkami i innym osprzętem,

mam GT Nomada i układ tylnego trójkąta uniemożliwia np założenie podpórki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...