mariusz30 Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 Witam Jestem posiadaczem roweru GT AVALANCHE 2,0 * Rama: Aluminium 6061 hydroformowana dolna rura, GT Triple Triangle * Amortyzator przedni: SR Suntour XCR - LO, skok 100mm, z blokada * Przerzutka przednia: Shimano M-330 * Przerzutka tylna: Shimano Deore * Manetki: Shimano 8 biegowe Rapidfire Plus * Dźwignie hamulca: Tektro * Hamulec przód: Tektro Auriga, tarczowe hydrauliczne, tarcze 160mm * Hamulec tył: Tektro Auriga, tarczowe hydrauliczne, tarcze 160mm * Korba: Shimano FC-311, 42/32/22 * Kaseta: Shimano 8 biegowa * Łańcuch: Shimano * Opona przód: Kenda Nevegal 26x2,1" * Opona tył: Kenda Nevegal 26x2,1" * Piasta przód: Alloy * Piasta tył: Alloy * Obręcz przód: Jalco AX-430 Alloy z podwojnymi sciankami, wykonczenie CNC * Obręcz tył: Jalco AX-430 Alloy z podwojnymi sciankami, wykonczenie CNC * Wspornik kierownicy: GT * Kierownica: aluminiowa gieta. * Wspornik siodła: Alloy * Siodło: WTB Speed V * Pedały: ATB aluminiowe Chciałem troche go ulepszyć tzn wyposażyć go w lepsze części i troche go odchudzić rower aktualnie waży 16,5 kg. Mój budżet na te zmiany wynosi około 1,000 zł , za podpowiedzi z góry dziękuje
Schwefel Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 Największą różnicę poczujesz po wymianie amora. Ja polecam Rebę http://www.allegro.pl/item705714227_rock_shox_reba_sl_09_26_czarna_pop_bikestacja.html
sivydym Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 Przerabiałem temat ulepszenia mojego Schwinna. Niby był na Deore za to ważył 14,5 kg, miał podobnej klasy amor ( czyli jakby nie miał ), betonowe opony i jak policzyłem to wyszło że każda sensowna próba zejscia z kilogramów plus wymiana amora na coś lepszego to bezsensowy wydatek - koszty, koszty i jeszcze raz koszty ( w kazdym razie wiecej niz 1k ). Poszukałem i znalazłem GT Zaskara Elite - waga w L to niecałe 12 kg i juz miałem go brać a trafił sie za te same pieniadze full. Jak dobrze śmiga Ci sie na lawinie to Zaskarka pokochasz Lawine pewnie sprzedałbyś w okolicach 1k - zostaje dołożenie 2k i masz super sprzet ( w tej cenie oczywiście ).
smeagul Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 Bardzo motywująca rada. "Jak ulepszyć rower? Sprzedać i kupić nowy, lepszy." Ale na poważnie, z tego co widzę, to mógłbyś również zmienić gumy (pewnie i dętki). Sam miałem kiedyś takie Kendy i ważą stosunkowo dużo (w granicach 650g/szt.). A wiadomo, mniejsza masa rotowana spotęguje efekt odchudzenia.
sivydym Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 Może mało motywująca ale jednak... Koła na których faktycznie odczuwa się "wagę" całego sprzetu to w granicach 1k ( wraz z lekkimi oponami ) plus jakikolwiek prosty powietrzny amor np Tora czy to 318 lub Sl to kolejny tysiak... Rama i osprzęt pozostał stary i "ciężkawy" a 2k wydane na darmo...Czasem warto wydać niby więcej żeby jednak wyszło i taniej i lepiej.
mariusz30 Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Napisano 7 Sierpnia 2009 Chodziło mi bardziej oto żeby powoli komletować części z których w przyszłosci mógłbym złożyć całkiem nowy rower. Zdaje sobie sprawe ze może zająć mi to troche czasu ale nigdzie mi sie nie spieszy . Mieszkam w okolicach Gór Świętokrzyskich wiec rower przeznaczony będzie tylko do jazdy po lesie.Za podpowiedzi typu taki amor czy takie koła będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
sivydym Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Na początek w takim razie betonowe opony na np Kenda Karma - 100 pln. Poźniej koła, na np mam "egzotyki" Laserdisc - są lekkie i w miare wytrzymałe, koszt z 700 lub cokolwiek ze stajni Mavica np Crossride, Xt byłoby pewnie oczywiście o lepsze i dużo droższe, amor - reba jak wiadomo polecana na forum ale i zwykła tora tez powinna być ok ( ja mam recona 351 i w lesie nie narzekam tez niby tylko jedna komora ale daje rade ). To na początek a róznice odczujesz ogromną. W bikeboardzie jest fajny artykuł właśnie o lightowaniu i wpływie wagi kół... A w sumie na te zmiany wyjdzie tysiak z "groszem"
Patryke Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Amora bym na razie zostawił, jest całkiem przyzwoity. Według mnie bym zabrał się za koła - Crossride, lub coś składanego, do tego opony, tak jak wspomniał kolega - Kenda Karma oraz przydałoby się zainwestować w korby - SLX lub ewentualnie Firex. Resztę napędu wymienisz jak zajedziesz
socratesus Napisano 30 Sierpnia 2009 Napisano 30 Sierpnia 2009 mam zamiar kupic ten rowerek: GT AVALANCHE 2.0 Rozmiar koła 26 cali Typ Męski Kolekcja 2009 Rama aluminium 6061 hydroformowana, cieniowana, Triple Triangle design, wymienny hak przerzutki Widelec Rock Shox Dart 2, lock out Korba Shimano FC-M311, 42/32/22 Suport Shimano Cartridge Sealed Pedały ATB Aluminum aluminium body, Steel cage, toe clip compatible Przerzutka - przód Shimano M-330 Przerzutka - tył Shimano SLX Manetki Shimano, 8 biegów rapidfire Kaseta Shimano Eight Speed Cassette, 11-32 ratio Łańcuch HG 40 Shimano 8 speed Chain Obręcze Jalco AX-430 Alloy, podwójne ścianki ATB Opony Kenda Nevegal, 26 x 2.1 Piasta - przód Alloy QR Piasta - tył Aluminum QR sealed mechanism 8 speed cassette Szprychy Stainless steel 14 gauge Nyple Brass CP Hamulec - przód Tektro Linear Pull Hamulec - tył Tektro Linear pull Klamki Alloy with reach adjust for linear pull brakes Kierownica Alu 31.8 mm 20 mm Rise Gripy GT Dual Density ATB Stery Tange Seiki system for 1 1/8 Siodełko WTB Pure V Wspornik siodełka Alloy Micro adjust Zacisk GT Forged Alum QR Mostek GT ATB, 31. 8mm bar bore threadless 15 degree rise with four bolt alum face plate --------- cena: 1800zł przeznaczenie: gorki, lasy, itp. na forach malo jest opinii o tym rowerku (wszedzie same Krossy ) co sadzicie o moim wyborze? oplaca sie za ta cene?
krzywo Napisano 31 Sierpnia 2009 Napisano 31 Sierpnia 2009 Bo za taką kaskę możesz kupić levela a6 z 2008 roku z lepszym amorem,przerzutkami i innym osprzętem, mam GT Nomada i układ tylnego trójkąta uniemożliwia np założenie podpórki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.