Skocz do zawartości

[rower] nowy czy serwis starego?


cristopher

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum i jest to mój pierwszy temat. Mam taki dylemat: mam 3 letni rower typu made in china i w miarę dobrze się trzyma. Ale nadszedł czas na wymianę przerzutek. I przy okazji wymienił bym sobie tylni hamulec. Na to mogę przeznaczyć max. 500 zł, ale im taniej, tym lepiej. I teraz się zastanawiam - może zamiast wymieniać części w tamtym, to kupić nowy rower? Na ten cel mógłbym oddać do 700 zł, ew. uzbierał bym z 800, ale to już absolutne maximum i ani grosza więcej + to, co mógłbym dostać za ten stary rower jeśli bym go sprzedał. I mam jeszcze takie pytanie: czy jak mam hamulce v-brake to mogę zamiast nich założyć tarczowe?

Jeśli jednak kupić nowy, to co sądzicie o tym? http://allegro.pl/item698107992_rower_aluminiowy_shimano_born_to_run_26.html

Napisano

Jeśli jednak kupić nowy, to co sądzicie o tym? http://allegro.pl/item698107992_rower_aluminiowy_shimano_born_to_run_26.html

 

Myślę, że góra za dwa sezony bedziesz stał znów przed tym samym problemem po takim zakupie...

 

Poprzeglądaj trochę tematów w tym dziale bo podobnych wątków jest dużo.

Ogólnie to poszukaj jakiegoś firmowego roweru np. Romet, Kross, Kellys, Merida itp

Hamulce tarczowe w tej cenie roweru to raczej chybiony pomysł lepiej sprawdzone V-ki

Napisano

A opłaca się kupować jakiś dobry używany? Czy ktoś z Was może polecić jakiś konkretny rower? I czy w ogóle zmieniać części w tym starym czy kupować nowy? I jeszcze fajnie by było gdyby miał amortyzatory z tyłu też jeśli jednak kupować nowy.

 

A opłaca się kupować jakiś dobry używany? Czy ktoś z Was może polecić jakiś konkretny rower? I czy w ogóle zmieniać części w tym starym czy kupować nowy? I jeszcze fajnie by było gdyby miał amortyzatory z tyłu też jeśli jednak kupować nowy. Mam jeszcze jedno pytanie: czym różni się MTB i ATB? Bo cena tego samego modelu jest taka sama, nazwa też, ale parametry różne: http://www.kross.pl/porownaj.php?Page=420&grupa=514&grupa2=1&kod=2140&kod2=62

I czy jeśli miałbym kupować nowy, to lepiej V4 http://www.allegro.pl/item699538194_kross_hexagon_v4_2008_w_super_cenie_wysylka_0zl.html czy opłaca się dołożyć 200 zł i mieć V6 http://allegro.pl/item702835140_rower_kross_hexagon_v6_21_nowy.html ? I jakiej jakości są te tarczówki w V6?

Napisano

po 1 daj fotke roweru z profilu od strony napedu, powiedz, czy kola sa proste i dobrze sie tocza

po 2 rower z tylnim amorem owszem, ale nie za takie pieniadze, rower do 1000zl najlepiej jakby nie mial w ogole amortyzacji, bo jesli ja ma, to jest to niedzialajacy balast

Napisano

Fotkę nie bardzo mam czym zrobić ;(

Koła myślę, że są proste... Chyba bym zauważył podczas jazdy, gdyby było z nimi coś nie tak, więc chyba wszystko jest ok.

A jeśli amory nie mogą być dobre do 1000 zł, to jak z tym Krossem V6? Jest wart swojej ceny? I jak ogólnie go oceniacie? To dobry rower i pojeżdżę na nim kilka lat? Bo te 900zł to dla mnie dużo, i rower musi mi starczyć na długo...

Napisano

I czy jeśli miałbym kupować nowy, to lepiej V4 http://www.allegro.pl/item699538194_kross_hexagon_v4_2008_w_super_cenie_wysylka_0zl.html czy opłaca się dołożyć 200 zł i mieć V6 http://allegro.pl/item702835140_rower_kross_hexagon_v6_21_nowy.html ? I jakiej jakości są te tarczówki w V6?

Warto dołożyć, hamulce nie są złe, dużo zależy od regulacji - osobiście polecam ten model (Hexagon V6 2008), w tylną amortyzację nie warto sie pakować.

Napisano

rower do 1000zl najlepiej jakby nie mial w ogole amortyzacji, bo jesli ja ma, to jest to niedzialajacy balast

 

 

Nie każdego stać na rebe lub fox'a, za 1000 złoty możesz wyrwać hexa v4 lub unibike mission

 

hex http://www.allegro.pl/item699538194_kross_hexagon_v4_2008_w_super_cenie_wysylka_0zl.html

unibike http://www.allegro.pl/item697244709_rower_unibike_mission_mtb_sport.html

 

i jeszcze coś "tylnim amorem"

 

http://www.allegro.pl/item697169962_kross_sfx_500_super_obnizka_nie_przegap_599zl.html

 

kolega ma takiego i go nie oszczędza (dropy 2,3m) i na razie się nie rozleciał.

Napisano

Najbardziej podoba mi się ten Hexagon V6. W tej cenie będzie najlepszy, czy możecie polecić coś lepszego? Podoba mi się głównie to, że ma 24 biegi i 2x tarczówki. Ale ja niezbyt się znam i dlatego radzę się z Wami :angry2:

Napisano

Od v4 lepszy jest chyba v6, ten unibike jakośnie wiem czemu, ale mnie nie przekonuje, a tego z dwoma amorami chyba sobie odpuszczę, kolega nabial odradzał. Więc chyba doszliśmy do końca - zdecydowałem się na tego v6. Konkretnie ten jest ok, tak http://allegro.pl/item702835140_rower_kross_hexagon_v6_21_nowy.html#gallery ? Bo one są na allegro z kilku roczników i każdy chyba czymś się różni.

Napisano

Najbardziej podoba mi się ten Hexagon V6. W tej cenie będzie najlepszy, czy możecie polecić coś lepszego? Podoba mi się głównie to, że ma 24 biegi i 2x tarczówki. Ale ja niezbyt się znam i dlatego radzę się z Wami :woot:

 

 

ten kross z tylnim amorkiem tez dobry kumpel go ma (3 lata dobijającej jazdy) i trzyma się

jezdzi sie na nim fajnie i nawet nie jest taki ciężki ;)

Napisano

ten kross z tylnim amorkiem tez dobry kumpel go ma (3 lata dobijającej jazdy) i trzyma się

jezdzi sie na nim fajnie i nawet nie jest taki ciężki :woot:

Ten Kross SFX 500 waży 15,8kg a Hexagon V6 14kg, różnica będzie odczuwalna.

Napisano

Dobra, jeśli kupować, to hexagon V6. Ale jeszcze trochę Was pomęczę jednak. Jeśli mam wymieniać przerzutki i hamulec, to na jakie konkretnie?

Napisano

Ja mam tego hexagona i ramę 19" przy wzroscie 192cm, zależy jak kto co lubi, ale przynam ze oryginalna sztyca była ciut za krótka (3cm) i zmieniłem na 400mm, oraz mostek wymieniony na 120mm.

Napisano

A mam jeszcze pytanie. Ten tutaj http://tnij.org/hexagon_v6 to który rocznik? Bo słyszałem, że najlepszy jest 2007. To prawda? I zapytam jeszcze raz dla pewności: te hamulce Tektro IO tarczówki to jak z nimi? Nie są złe? Nie chodzi mi o to, czy są lepsze od nich i że hydrauliki są w ogóle o niebo lepsze, tylko czy te nie są złej jakości i mi się po roku nie spieprzą?

Napisano

O hamulce możesz być spokojny, 18 sierpnia bedzie mój rower miał już rok i jak dobrze pojdzie 1000+ km przejechane (na razie 907km i wczoraj w lesie zaliczyłem 10cm gwoździa !!! z kąd się wziął tego nie wiem), swoje ważę 82kg a hamulce naprawdę hamują w porządku i jestem nich pewny - ale dużo czasu poświeciłem pierwszej regulacji (jak był nowy), korba niestety coś sie krzwi ostatnio i to coraz bardziej więc czeka mnie jej wymiana (pewnie alivio z mocowaniem na kwadrat). Co do hamulców tak jak wspomniałem, te hamulce tarczowe są naprawdę dobre!, wczesniej jeździłem na no name - zero hamowania V-ki były dużo lepsze, ostatnio kolega kupil rowerek z V-kami (Author Basic) i stwierdziłem ze do V-ek nie wróce bo rzeczywiście działają na zasadzie właczone/wyłaczone. Wersja z 2007 roku rzeczywiście jest lepsza ponieważ bo ma amortyzator XCR a model na 2008rok ma albo XCP albo XCM, sprzedawcy wprowadzają w bład poneiważ kopiują ze strony producenta opis, w innych tematach juz pisałem jak Kross zmienił Hexa v6 w 2008 roku, różnica z tym co Kross podaje jest w amortyzatorze XCM/XCP, w korbie - FSA , w oponoach TRAX GetAway 2,00" - oponka kierunkowa słabo sie nadaje do lasu ;/ rowerek z aukcji która podałes to model 2008

Napisano

No to dzięki bardzo. Najbardziej martwiłem się właśnie o te hamulce, bo wszyscy mówią, że w tej cenie nie mogą być dobre, ale teraz już jestem spokojny. To już chyba wszystko co chciałem wiedzieć o tym rowerze, więc dziękuję wszystkim, którzy udzielili się w temacie. Jak jeszcze coś mi przyjdzie do głowy, to zapytam ;) A jak już kupię, to powiem co i jak.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...