paquito88 Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 Witam serdecznie, Nie jestem profesjonalistą jeśli chodzi o części rowerowe i tym podobne więc bardzo proszę o wyrozumiałość jeżeli napiszę coś nie tak;] Jestem w trakcie generalnego remontu mojego sprzętu. Stwierdziłem, że po prawie 20k km przydałby się mojemu rowerkowi generalny przegląd i remont. Jak na razie ze względu na ograniczony budżet wszystko robię w domu i muszę przyznać, że jak na 1 raz nie jest źle. Część planów już zrealizowałem. Rower stoi i czeka jedynie na założenie suportu, korb i kosmetyczne zabiegi końcowe, jednak doszedłem do wniosku, że jeśli już jestem na tym etapie to przydałoby się wymienić od razu 3 rzeczy, które są niezbędne. Mam zamiar wymienić kasetę tylną z 8 rzędów na 9, łańcuch a do tego chciałbym zmenić manetki przód i tył. I tutaj pojawia się pytanie. 1. Jak zdjąć kasetę z koła gdyż chcę wymienić starą na nową? Czy da się to zrobić w domu, jakieś specjalne narzędzia lub ściągacze czy niezbędne jest odwiedzenie serwisu? 2. Czy w przypadku wymiany kasety z obecnej 8-rzędowej na nową 9-rzędową muszę wymienić również tylną przerzutkę? Czy może będzie wszystko działało bez problemu i bez pogorszenia jakości manetek na tej, którą mam teraz przy kasecie 8-rzędowej?? 3. Zastanawiam się jakie manetki wybrać. Niestety ogranicza mnie budżet. Dobre opinie słyszałem o manetkach SHIMANO DEORE SLX SL-M660. No przyznam, wyglądają bardzo ładnie lecz kwestia tego, jak one się sprawują. Dotychczas nie miałem manetek ponieważ przerzutki miałem w rączkach przy kierownicy ale to rozwiązzanie mi nie przypadło do gustu, gdyż chwyty są gumowe i strasznie brudzą mi ręce. Dlatego chcę je wyrzucić, kupić nowe chwyty a przy okazji wymiany manetek, kupić już takie, które będą trwałe, dobre lecz niezbyt drogie. Jeśli nie będzie konieczna wymiana przerzutki tylnej przy wymianie kasety na 9-rzędową to na manetki mógłbym wydać ok 200 zł. Czy w tej cenie SHIMANO DEORE SLX SL-M660 jest dobrą inwes