Skocz do zawartości

[proszę o radę] sprawa dotyczy wymiany kilku części

paquito88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Nie jestem profesjonalistą jeśli chodzi o części rowerowe i tym podobne więc bardzo proszę o wyrozumiałość jeżeli napiszę coś nie tak;]

Jestem w trakcie generalnego remontu mojego sprzętu. Stwierdziłem, że po prawie 20k km przydałby się mojemu rowerkowi generalny przegląd i remont. Jak na razie ze względu na ograniczony budżet wszystko robię w domu i muszę przyznać, że jak na 1 raz nie jest źle. Część planów już zrealizowałem. Rower stoi i czeka jedynie na założenie suportu, korb i kosmetyczne zabiegi końcowe, jednak doszedłem do wniosku, że jeśli już jestem na tym etapie to przydałoby się wymienić od razu 3 rzeczy, które są niezbędne. Mam zamiar wymienić kasetę tylną z 8 rzędów na 9, łańcuch a do tego chciałbym zmenić manetki przód i tył.

I tutaj pojawia się pytanie.

1. Jak zdjąć kasetę z koła gdyż chcę wymienić starą na nową? Czy da się to zrobić w domu, jakieś specjalne narzędzia lub ściągacze czy niezbędne jest odwiedzenie serwisu?

2. Czy w przypadku wymiany kasety z obecnej 8-rzędowej na nową 9-rzędową muszę wymienić również tylną przerzutkę? Czy może będzie wszystko działało bez problemu i bez pogorszenia jakości manetek na tej, którą mam teraz przy kasecie 8-rzędowej??