ispy Napisano 4 Sierpnia 2009 Napisano 4 Sierpnia 2009 Witam serdecznie! Posiadam rowerek Trekkingfox, który jest dosyć stary (ponad 10 lat). Rower zaopatrzony jest w amortyzator, który od kilku miesięcy zupełnie odmówił posłuszeństwa - w ogólne nie pracuje. Chciałbym go wymienić na nowy. Czytałem sporo o amortyzatorach i o tym czym muszę się kierować podczas jego zakupu - gdzie jeżdżę, zasobność mojego portfela itp... Jednak nigdzie nie znalazłem informacji o parametrach (długości oraz średnicy) rury, która łączy amortyzator z kierownicą. Chodzi mi mianowicie o to, ze mój rowerek jest dosyć stary i wiem że jak kiedyś chciałem kupić nowy trzon kierownicy (przepraszam jeśli to się inaczej nazywa ) to okazało się że mój rower zaopatrzony jest w tzw. system "włoski" i średnice rurki nie mam 14mm lecz 13mm (czy na odwrót) - tak mi powiedziała Pani w sklepie rowerowym. Boje się że inne elementy także mogę mieć niekompatybilne z obecnymi standardami. Nie wiem nawet jak wygląda sprawa ze średnicą otworu w ramie, gdzie łączy się kierownica z amortyzatorem. Wiem, że pewno zmuszony będę wymienić amortyzator oraz rurę do kierownicy - ale to już nie ważne, mogę to zrobić. WAŻNE ABY NOWY KOMPLET PASOWAŁ MI DO RAMY. Proszę, napiszcie mi na jakie parametry muszę zwrócić uwagę. aha... i co ze łożyskami, będzie jakiś problem? Wybaczcie za nie fachową terminologię Pozdrawiam, i-spy
kello Napisano 5 Sierpnia 2009 Napisano 5 Sierpnia 2009 Chodzi pewnie o to ze wspolczesne widelce mocowane sa na a-head tzn maja rure sterowa bez gwintu i mocowanie do mostka za pomoca srub imbusowych oraz top-capa i gwiazdki i srednica tej rury to zazwyczaj 1 i 1/8 cala. Natomiast w twoim rowerze jest zapewne rura 1 calowa gwintowana na koncu. Amory z taka sa do dostania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.