Skocz do zawartości

[amortyzator tył] Scott Nude TC


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Zastanawiałem się jak działa zmiana skoku w tym amortyzatorze. Znalazłem taki opis działania http://www.bicycling.com/article/1,6610,s1-1-8-15911-1,00.html. Wynika z niego że skok zmieniany jest przez otworzenie/zamknięcie drugiej komory powietrznej. W takim przypadku jednak zmniejszenie skoku nie wyeliminuje ewentualnego bujania spowodowanego pedałowaniem, a jedynie zmniejszy amplitudę (z prawa Boyle'a-Mariotte'a). Wyeliminowanie bujania w określonych warunkach można chyba osiągnąć tylko przez zwiększenie ciśnienia.

 

Czy moje rozumowanie jest poprawne? Może ktoś wie dokładnie czy zmniejszenie skoku powoduje tylko zamknięcie drugiej komory powietrznej czy dodatkowo może jeszcze jakoś zwiększa ciśnienia w komorze głównej?

Napisano

1. podnosząc cisnienie ograniczasz czulosc a poza tym redukujesz zakres dostepnego dla siebie skoku. czyli z fulla o skoku 115 mm robisz np 80tkę.

2. byc moze zmieniajac skok zmieniasz tez kompresję - ale tego nie wiem.

3. KAZDY system, bez wzgledu na to jak inteligentny jest i jak inteligentny jest amor bedzie sie kiwal jesli pojedziesz stojąc w korbach - chyba ze jest pelna blokada lub mozliwosc ustawienia tlumienia tak jak w specach. z tym ze wtedy rower przestaje byc fullem i robi sie sztywny. z testu stumpjumpera w bb wynika ze przy aktywnej platformie amor jest "slepy" i myli sie nie otwierajac zaworu platformy. no i wg mnie nie ma szansy zeby przy takim ustawieniu byl czuly na male nierownosci.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...