vandar Napisano 1 Sierpnia 2009 Napisano 1 Sierpnia 2009 Witam stoję przed decyzją o zmianie amora i mam dylemat amorów jest masa opinii jeszcze więcej ale mam pytanie mam Rockridera 9.1 z Tora 302 120mm i właśnie ją chciałbym zamienić tylko teraz na co rower znacie ja hmm ważę 90 kg lubię raczej agresywne XC jeśli to można tak nazwać i na pewno chciałbym amora lzejszego od mojej torki tylko jeszcze kolejna sprawa powietrzny czy spreżyna skoku 120-140 mm starczy przede wszystkim amor ma być czuły Co możecie polecić??... a i fundusze tak koło 1500 zeta revelation, relic, 44 ki sam nie wiem doradźcie coś amor pod hydrauliki
Morf99 Napisano 2 Sierpnia 2009 Napisano 2 Sierpnia 2009 ja bym szukał jakiegoś powietrznego Z1, lub tak jak napisałeś jakie RVL. Natomiast ze sprężyn to PIKE (409, 426)
vandar Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Napisano 2 Sierpnia 2009 ale czy powietrzne będą na tyle czułe co sprężyna ? rvl jak o powietrze wydaje sie być optymalny a sprezyna ?
Klosiu Napisano 2 Sierpnia 2009 Napisano 2 Sierpnia 2009 Wydaje mi sie, ze przy tej wadze amortyzator powietrzny z komorami pozytywna i negatywna jest dobrym wyjsciem, bo da sie go ustawic praktycznie dowolnie, od bardzo twardego, po wybierajacego kostke brukowa. A ze sprezyna zawsze jest ten problem ze musi byc dobrana dobrze pod wage, bo inaczej jest albo za miekka, albo za twarda. No jedyna przewaga sprezyny jest to ze ugina sie w miare rownomiernie, a powietrzny ma progresje ugiecia. No ale za to waga bije sprezynowce. Jezeli waga jest dla Ciebie priorytetem, to raczej amor powietrzny.
Adifeq Napisano 2 Sierpnia 2009 Napisano 2 Sierpnia 2009 A może Reba ustawiona na 115/120mm (zależnie od wersji)?
tobo Napisano 2 Sierpnia 2009 Napisano 2 Sierpnia 2009 wg mnie dzis powietrzniaki sa tak samo czule jak nie czulsze od sprezynowcow stalowych mialem pare i takich i takich i na pewno komfort w przypadku przerzucenia sie na powietrzne dla mnie nie ucierpial ani troche. z powietrzniakow mialem revelationa floata minute - wszystkie bardzo przyjazne uzytkownikowi. co do kultury pracy ustawilbym na pierwszym miejscu minute mrd potem floata 32 rl potem reva a na koncu minute absolute super. ale na pewno polecam kazdego z nich. jak dla mnie pike ze sprezyna stalowa sprawia wrazenie twardziela - tak jakby mial skok amora do xc. nie mialem zupelnie odczucia ze ma 140 mm skoku. no i zalecany powyzej pike jest na sztywna os wiec i koniecznosc wymiany kola lub piasty. ze sprezynowek stalowych na pewno mozna zalecic ktoregos z foxow vanilla - amor malo popularny ale zachwalany przez tych ktorzy go maja.
Padre03 Napisano 3 Sierpnia 2009 Napisano 3 Sierpnia 2009 wg mnie dzis powietrzniaki sa tak samo czule jak nie czulsze od sprezynowcow stalowych mialem pare i takich i takich i na pewno komfort w przypadku przerzucenia sie na powietrzne dla mnie nie ucierpial ani troche. z powietrzniakow mialem revelationa floata minute - wszystkie bardzo przyjazne uzytkownikowi. co do kultury pracy ustawilbym na pierwszym miejscu minute mrd potem floata 32 rl potem reva a na koncu minute absolute super. ale na pewno polecam kazdego z nich.jak dla mnie pike ze sprezyna stalowa sprawia wrazenie twardziela - tak jakby mial skok amora do xc. nie mialem zupelnie odczucia ze ma 140 mm skoku. no i zalecany powyzej pike jest na sztywna os wiec i koniecznosc wymiany kola lub piasty. ze sprezynowek stalowych na pewno mozna zalecic ktoregos z foxow vanilla - amor malo popularny ale zachwalany przez tych ktorzy go maja. a może warto polecić koledze RS Revelation U-Turn? Sam takowego posiadam, sprężyna działa świetnie, mozna zmieniać długość skoku w zależnosci od potrzeb, jest mocny, nie za ciężki i cenowo też lepiej wypada niż Lisek
Mod Team IvanMTB Napisano 3 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 3 Sierpnia 2009 Klaniam, Mialem Revelke na sprezynie z U-Turn'em i jakos tak bez szalu... Pracowala dobrze ale... jak sie przesiadlem na powietrznego Rebacza a potem Minute poziom mego zadowolenia wzrosl... na pewno o wieeele lepiej od Revelki pracowal Psylo XC z U-Turnem - Grabarza... Tez na sprezynie... OSTRO! I.
Janisław Napisano 3 Sierpnia 2009 Napisano 3 Sierpnia 2009 Właśnie te Psylo XC U-Turn działają zaskakująco przyjemnie. Budowa prosta jak cep, sprężynka stalowa z siakimś tłumikiem i to właściwie wszystko, a wybiera o wiele lepiej niż niejeden powietrzny wynalazek (a na pewno lepiej niż Duke czy Recon w wersjach Solo Air). Nawet mam takiego jednego do opchnięcia... tyle że z całym rowerem Teraz czekam niecierpliwie na pierwsze testy Minuta, zobaczymy jak on w porównaniu wyjdzie
tobo Napisano 3 Sierpnia 2009 Napisano 3 Sierpnia 2009 mialem organoleptyczny kontakt z psylo xc oraz z trzema psylo sl (2001, 2002, 2004) i nie podzielam zachwytu koleżenstwa pomijam bezproblemowasc dzialania w przypadku tylko jednej sztuki z czerech wymienionych, wg mnie zaden amor z hydra coilem nie dziala w sposob nawet zblizony do modeli rs-a z wyzszymi albo nowszymi systemami tlumienia. w hc mialem jeszcze dluzsza stycznosc w jednym judy z i bez regulacji i mam to samo zdanie. zjawisko tym bardziej przykro odczuwalne po przesiadce z hc na jakis nowoczesny amor. łoczywiscie to li tylko moje odczucie.
wdj40 Napisano 4 Sierpnia 2009 Napisano 4 Sierpnia 2009 Koledzy chciałbym sie podpiąc bo nie chce śmiecić nowym tematem zakupiłem rower z amorem RST first air http://www.skleprowerowy-duda.pl/index.php?products=product&prod_id=524 i nie mam pojęcia co i jak sie reguluje oprócz blokady proszę o szczegółowe wyjaśnienie.over
micferrari Napisano 5 Sierpnia 2009 Napisano 5 Sierpnia 2009 twój amor wygląda dokładnie takale mniejsza o to w prawym goleniu masz dwa pokrętła jedno u góry drugie na dole to u góry służy do blokady skoku a to ma dole do szybkości odbijania amora kup sobie pompkę specjalną i dobij tyle powietrza do lewego golenia ile ważysz są specjalne tabele w necie ile tżeba dobić powietrza do takiego amora KONIEC
wdj40 Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 twój amor wygląda dokładnie takale mniejsza o to w prawym goleniu masz dwa pokrętła jedno u góry drugie na dole to u góry służy do blokady skoku a to ma dole do szybkości odbijania amora kup sobie pompkę specjalną i dobij tyle powietrza do lewego golenia ile ważysz są specjalne tabele w necie ile tżeba dobić powietrza do takiego amora KONIEC no teraz juz wszystko rozumiem-a co do powietrza to wydaje mi sie ze jest za dużo bo ugina sie na maxa tak z 8cm ale facet w sklepie powiedział żeby nie spuszczac bo wystarczy że dobije kilka razy i po nim(gwarancji nie uznają wtedy)sory za minusa nie wiedziałem co naciskam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.