Cziken Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Witam, przykręcając nowe pedały do korby, przy prawym użyłem zbyt dużej siły, i doszło do jego przekręcenia. Teraz non stop mi wypada z korby. Jak mozna pozbyć się tego problemu ? Co mi sugerujecie. Myślałem nadtym, aby na stale przykleic go jakims dobrym klejem do metali, chociażby poxipolem, ale wiąże się to z dużym ryzykiem. Prosze o pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popidowka Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 przekręciłeś gwint w korbie czy w pedale ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Welniak Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Zerwałeś gwint na korbie. Korba do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popidowka Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 nie koniecznie, jeżeli udałby sie do dobrego tokarza, mógłby mu rozwiercić większy otwór wstawić (nagwintować i wkleić) tuleje i ponownie nagwintować, już w środku, tylko szukać dobrego specjalisty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 jeżeli zerwał gwint w korbie to wystarczy wkręcić pedał od 2 strony potem go wykręcić i wkręcić normalnie. Jeżeli zerwałeś w pedale to będzie ciężko coś zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popidowka Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 ew. wymiana osi pedała... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cziken Napisano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 jeżeli zerwał gwint w korbie to wystarczy wkręcić pedał od 2 strony potem go wykręcić i wkręcić normalnie. Jeżeli zerwałeś w pedale to będzie ciężko coś zrobić. nie wiem czy to zadziała, ale spróbuję. Nie znacie moze opcji sklejenia za pomoca kleju bardzo wytrzymałęgo do metalu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Może Loctite? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popidowka Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 jesteś pewien że chcesz to kleić? kiedyś będzie problem np. przy zmianie bike'a a pedały nie zawsze sie nowe kupuje tym bardziej jeżeli jeździsz na SPD choć tego nie wiem ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 A w ogóle to jaką korbę masz? Zawsze można jakąś używkę kupić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cziken Napisano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 PEdałysię akurat najmniej liczą. A ten klej to pół wartości nowej korby xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mal999 Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 u mnie wkręcenie z 2 strony podziałało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cziken Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 U mnie nie, Spróbuję jutro w serwisie z ponownym gwintowaniem. Ciekawe ile to może ksoztować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grynio Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 Witam mam problem z gwintem w korbie.. jakis tydzień temu rozwalił mi sie gwint w korbie... próbowałem zrobić to Versa Chem(plasteliną stalową)no ale sie nie udało... teraz chce spróbować: klej titanium. powiedzcie czy ma to sens próbowanie tym i czy znacie może jakieś inne metody?? Jeśli tak piscie... Z góry dzięki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 Witam mam problem z gwintem w korbie.. jakis tydzień temu rozwalił mi sie gwint w korbie... próbowałem zrobić to Versa Chem(plasteliną stalową)no ale sie nie udało... teraz chce spróbować: klej titanium. powiedzcie czy ma to sens próbowanie tym i czy znacie może jakieś inne metody?? Jeśli tak piscie... Z góry dzięki... A jakieś szczegóły? Zerwałeś w mocowaniu do suportu czy pedału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suja15 Napisano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 Może to sama śruba się skręciła a jak korba to wyrób od nowa gwint to nie jest aż takie trudne ale nie powinien ci się przekręcić gwint ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grynio Napisano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 Zerwałem gwint od pedała... nagwintować.. jest problem ze gwint wyleciał i pedał mogę sobie włożyć i wyjąc... potrzebuje trochę materiału dodatkowego aby go nagwintować żeby nie było luzu miedzy korba a gwintem pedała... może potem wyśle foty może będą pomocne... a co myślicie o tamtym kleju titanium?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 Może najpierw zorientuj się czy da radę to zrobić poprzez "wstawienie" tulei? Jak dasz to na klej to pozamiatane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MysticTroloq Napisano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 Witam. To ja się podczepię :] Mój rowerek jeszcze z komunii zaczął się rozlatywać (8 lat), lewe ramie zaczęło obluzowywać się i odpadać od mocowania na suporcie. Poszedłem więc do sklepu i kupiłem nową korbę oraz suport z wianuszkami i wszystkimi potrzebnymi śrubami, wyniosło mnie to 55zł. Problem w tym że po pierwszej próbie jazdy na nowej korbie i suporcie znowu odpadł pedał. Czy to możliwe że już zerwałem gwint? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cziken Napisano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Już po samej cenie widać , że musiał kupić bubel. średniej klasy korba z suportem kosztuje ponad 150 zl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teep2 Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Ludzie! Klej i rower to dwie rzeczy które nigdy nie powinny się spotkać. Zarówno w MTB jak i w babcinym składaku. Można zrobić sobie krzywdę, a i frustracja niemała jak ci odpadają kawałki roweru na trasie A tak na marginesie - poxipol pedała nie trzyma... Sprawdzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hary Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 Ehh... dziś w czasie jazdy wykręcił mi się prawy pedał i kiedy ruszałem z pod świateł przekrzywił się pod moim ciężarem ;/ Do domu wróciłem pedałując lewą nogą. Udało mi się go wykręcić jednak zerwał mi parę zwojów gwintu od strony pedała. Niewiele myśląc wkręciłem go od drugiej strony co udało się bez większych problemów. Następnie wykręciłem i wkręciłem już normalnie. Większa część gwintu została więc póki co się trzyma. Szkoda mi zmieniać korby bo jest praktycznie nowa - przejechane ma może 1500 km. Czy ktoś jeździł na przegwintowanej w ten sposób korbie? Pedał teraz nie ma luzów i trzyma się prosto, ale zastanawiam się jak długo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 Dopiero teraz znalazłem ten wątek, i napiszę że dobrym sposobem naprawy gwintu w korbie jest tulejowanie, w mieście z którego pochodzę mieliśmy tokarza który to robił za 10zł - rozwiercał na ciut większą średnicę i wstawiał tuleję ze stali. Ze dwie korby miałem tak robione. Nie wiem ile to kosztuje w mieście typu Warszawa. Na pewno jest to lepszy pomysł niż kupowanie nowej korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lusza Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Potwierdzam, jeżdżę z taką tuleją. Początkowo była przyspawana tylko od jednej strony, ale po jakichś 600 km spaw puścił. Potem przyspawano tuleję z obu stron - od tego czasu przejechałem z 1000 km i wszystko jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.