almaster Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Jak w temacie. Jeśli nie sam, to ile wyniósł by mnie koszt zrobienia tego w serwisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Zależy jaka końcówka - banjo czy prosta. Generalnie spuszcza się płyn, wykręca końcówkę przewodu, ucina (specjalnym przyrządem albo nożem do tapet / wykładzin), zakłada nową oliwkę w odległości zgodnej z instrukcją, nową końcówkę i wkręca w klamkę. Potem już tylko napełnić i odpowietrzyć. Można zrobić to tą samą oliwką i końcówką choć to ryzykowne (ale działa - sprawdzone). Generalnie jak masz jakieś ogólne pojęcie i zdolności manualne to w 2h się wyrobisz . A w serwisie różnie ok. 30 - 50 PLN (orientacyjnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smeagul Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Dokładnie tak jak pisze Miecho87. Sprawa stosunkowo łatwa i bezproblemowa. Skracałem przewody w Elixirach i nawet nie trzeba było spuszczać płynu. Też zastanawiałem się nad serwisem, ale w rezultacie poradziłem sobie sam. Myślę, że jakbyś się określił jakie masz hamulce, to użytkownicy forum w zupełności zastąpili by serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Da rade bez odpowietrzania. Ale jak nie wiesz jak i nie masz w razie czego czym odpowietrzyc i czym zalac to moze jednak servis. Poszukaj troche, bylo o tym juz sporo. Zorientujesz sie czy dasz rade zrobic to samemu czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Hample to avid juicy 7 z 2007 roku. Gdy wyleje cały płyn załóżmy do miski, mogę ten sam z powrotem wlać? Jak tak, to gdzie?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Jak pociagniemy ten temat dalej to sie znajdzie w koszu, to juz bylo. POSZUKAJ na forum Z pytania sugeruje ze niezbyt wiele wiesz o hamulcach hyd tym bardziej lektura Ci sie przyda. I jeszcze raz na koniec da sie skrocic przewod bez koniecznosci wylewania czegokolwiek do miski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Nie znalazłem nic o tym, jak skrócić by nie wylewać płynu...szukałem, naprawdę szukałem na naszym forum i nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Patrzyles na instrukcje avida? http://www.sram.com/_media/techdocs/95-5015-019-000.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smeagul Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Jeśli to Avid Juicy to chyba najlepszy jest materiał zamieszczony na przez samego Srama. Oczywiście instrukcja do odpowietrzana też jest. W ogóle dużo jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 a ma ktoś z was link do taKIEGO FILMIKU TYLKO, ŻE Z HAMPLAMI SHIMANO???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 W lipcowym nr. Magazynu Rowerowego jest wszystko opisane na bazie juicy 3. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Wiem, ale tam jest właśnie na avidach a ja bym chciał zdjęcia na wszelki wypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misio142 Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Hej. Właśnie jestem tuż po skracaniu przewodu hydraulicznego. Zakup końcówek w sklepie internetowym to koszt około 30 zł z przesyłką. Do tego 3 zł strzykawki i zestaw do przetaczania płynów infekcyjnych z apteki (taka rurka z różnymi bajerami od kroplówki) oraz płyn LHM+ marki total (zielony taki ładny) za 25 zł w sklepie motoryzacyjnym. Gdzieś właśnie czytałem na forum jak co po kolei zrobić i naprawdę nie ma z tym problemu. Wszystkie czynności da się wykonać samemu. Ja zdjąłem całkowicie zacisk. Czasowo to maks. 30-40 minut. I po założeniu wszystko śmiga jak należy. Hamulce i przewód to Shimano. Płyn był wymieniony cały na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agentprowokator Napisano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 Ja tylko dodam, ze warto sobie nozyce sprawic do obcinania przewodów, jest wtedy pewnosc ze jest rozno przyciety i prawidlowo. A co do reszty, popieram przedmowce. Bardzo łatwa czynnosc przy hamulcach Shimano i np. Magura, gdyz działaja na plynie mineralnym, ktory nie jest szkodliwy dla zdrowia i czesci rowerowych (no jest teoretycznie, ale to by trzeba było chyba na pol roku zanurzyć jakas czesc w plynie, zeby lakier zszedł). Byle tarczy hamulcowej i klocków nie zapaskudzic. Tarcze mozna jeszcze umyć, klocki niestety juz moga byc do wyrzucenia. Eksperymenty z przypalaniem klocków do shimano czy magury np. zywicznych konczy sie tym, ze hamulec działa 30 sekund dobrze. Po tym czasie długiego hamowania zostaja same blachy od okładzin Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smeagul Napisano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 Ja w takim razie mam pytanie o owe "nożyce do obcinania przewodów". Polecasz coś specjalnego? Bo ja używałem zwykłej obcinaczki do linek i pancerzy firmy PRO. Myślałem nad czymś specjalnym do przewodów hamulcowych, ale tak naprawdę nie umiałem nic konkretnego znaleźć. Na szczęście przewody nie miały metalowego oplotu, więc poszło gładko. Owszem, może płyn mineralny jest nieszkodliwy, jednak DOT można bardzo łatwo neutralizować poprzez opryskanie zwykłą wodą (jest higroskopijny). Ja przy odpowietrzaniu miałem trochę uchlapany zacisk, opryskałem, wytarłem i nie przyniosło to szkód na lakierze. Co innego gdyby to tak zostawić, wtedy mogłoby się coś odbarwić. Dlatego ja dodam, że przy pracach z DOTem warto mieć w zanadrzu spryskiwacz z wodą (szkoła Avid). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.