kubuka Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Witam, nie znalazłem rozwiązania problemu na forum więc zwracam się do was. Otóż jechałem na prostej (200-300m) rozpędziłem się dość znacznie (30-40km/h) i musiałem mocno zahamować (kot se wybiegł). Nacisnąłem naraz dwa hamulce stanąłem dęba (tylne koło aż podniosło) i pojechałem dalej. Ku mojemu zdziwieniu przednie koło zaczeło obcierać o klocki nie wiem dlaczego? Droga była płaska jak "stół" (polbruk). Rower był 2 dni temu w serwisie na wymianie klocków i regulacji hamulców, fakt koło ma niewyczuwalną centre ale wcześniej nic nie obcierało. Proszę o szybkie i konkretne odpowiedzi bo nie wiem czy mam jechać jutro do serwisu czy mogę zrobić to sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Być może "szczęki" (zapomniałem jak sie nazywają ramiona hamulca V-brake) trochę sie przesuneły w jedna stronke, poruszaj nimi, wiesz jakie masz hamulce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubuka Napisano 30 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 stanąłem na bok i naciskałem kilka razy klamke, pod czas jazdy hamulce hamowały i odbijały prawidłowo i wszystko jest na swoim miejscu i nic nie obciera o oponę hamulce mam takie: "aluminiowe typu V" nie wiem czy to pomoże więc tu jest cała specyfikacja roweru: http://archive.giant-bicycles.com/pl/030.0...amp;model=10167 rower nie jest na Sram'ie, a na tourney'u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 hej kto doradzi, Hamulce v XT, problem z tymi prętami które odciągają ramię hamulca, z jednej strony jest dobrze z z drugiej ten pręt jest luźno tak samo z przodu jak i z tyłu, czy można zmieniać jego naprężenie ? dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Tak, można. Po bokach szczęk są śruby regulujące naprężenie sprężyny. Wkręcając zwiększasz naprężenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Tak, można. Po bokach szczęk są śruby regulujące naprężenie sprężyny. Wkręcając zwiększasz naprężenie. to nie to, kręcenie srubką nic nie daje, po drugie śrubki są do regulacji odstępu klacka od obręczy, jedyny pomysł jaki mi przychodzi do glowy to ręką wygiąć porządnie ten pręt, ale chyba nie o to chodzi aby fizycznie zmieniać te pręty, Wwidętnie pręt jest za luźny i moze jest jakis sposób na zmianę tego przed założeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Onio Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 regulacja odstępu od klocka = regulacja naprężenia. Możesz ew. pobawić się sprężyną - wyjąć ze środkowej dziurki i wlożyć w inna (dolna czy górną, jedna sprawiała że spręzyna była bardziej napięta, inna że mniej). A jeśli to nic nie pomoże to została wymiana na coś lepszego. Niestety te tektro które są w giancie to kant 4liter potłuc mozna. Sam takie jeszcze posiadam w Giant Sierrze i został mi jeszcze z tyłu do wymiany (sprężyna w prawidłowej dziurce w ogole nei napina). Sprawdz sobie jeszcze klocki czy coś nie weszło, czy nie są zdarte za bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 jeszcze raz : kręcenie śrubką nic nie daje, śrubka daje regulacje w zakresie kilku milimetrów, przekładnanie na inną dziurkę nie wchodzi w grę bo z porzodu jest tylko jedna dziurka, hamule to nie trektro tylko SH XT więc ciężko zmienić na coś lepszego zwłaszcza że to jest ta zmiana, pytanie czy można i czy trzeba wyginać pręt który wychodzi wzdłuż szczęki, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Onio Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 sory, spojrzałem do kolegi wyżej co miał Rocka. Po pierwsze - wyczyść pancerz i linke. Ten hamulec to jest nówka czy używka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 8 Września 2009 Udostępnij Napisano 8 Września 2009 Całość jest nowa klamki , linki , pancerze i v ki, poblem jest w sprężynie nie daje dopowiedniego naprężenia na ramieniu, jedyne co mi przychodzi do głowy to to że trzeba ją w jakiś sposób przestawić przed montarzem lub manulanie wygiąć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mephistofeles Napisano 8 Września 2009 Udostępnij Napisano 8 Września 2009 Można ją lekko odgiąć, dopóki się nie złamie to będzie dobrze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.