montell81 Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Witam oto mój sprzęt: rama: Author Context '09 19" stery: Ritchey Zero Logic Intel amortyzator: Manitou R7 Elite Absolute 100mm mostek: Smica 120mm 7075 Forged kierownica: Ritchey WCS BB Black 25,4mm rogi: Pro gripy: Accent (za kilka dni Ritchey WCS) manetki: Shimano XT RapidFire SL-M770 klamki: Shimano XT bl-m770 sztyca: Smica 7075 Forged siodło: Selle San Marco Aero zacisk: Author hamulce: Shimano XT V-Brake opony: Kenda Karma 2.0 dętki: Schwalbe XX-Light 95g opaski: Schwalbe 20g obręcze: Mavic X222 szprychy: b/d piasta przód: Shimano LX HB-M570 piasta tył: Deore FH-M510 kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 łańcuch: XTR 7701 przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772 Shadow SGS przerzutka przednia: Shimano SLX FD-M661 pancerze: XTR korby: Shimano SLX LX fc-m660 pedały: SPD Shimano WAGA: 11.00 kg chciałbym zbić do 10,50 kg, choć nie wiem czy to możliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Bardzo fajna ramka (proste nierzucające się w oczy malowanie, ale jednocześnie ładne) , tylko trochę taki misz-masz z kolorami komponentów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 30 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Racja, z pewnością siodło i sakwa nie komponują się wizualnie. Pasowały do poprzedniej ramy Może jakieś sugestie co do wagi roweru? Jak można zrzucić parę gramów po względnie niewielkich kosztach? Zapraszam do komentarzy i ocen. Pozdrawiam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kezcuzj Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Jeżeli ma być względnie tanio to zacząłbym od zacisku sztycy i zacisków kół. Następnie siodło by poszło out, a później koła i powinno być nawet <10,5... Aha no i oczywiście wywal te gumki z linek hamulców, bo one to do niczego się nie nadają, gdyż szybko twardnieją i nawet utrudniają hamowanie, a poza tym jaki zysk wagowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Pedały 505 na 540 albo Cranki, jak wyżej zaciski. Możemy tylko zgadywać bo nie ma podanych wag poszczególnych elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Jak sprawiają się hamulce? Ciekawi mnie działanie V-ek XT w porównaniu do SD7. Opony Kendy się sprawdzają? Jak z trakcją po asfalcie? Ach, i nie obawiasz się utracić lampek w terenie? Jak ważyłeś sprzęt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elo78 Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Dobrze że gripy zmieniasz na wcs-y bo to co masz obecnie wglądają pancernie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 A więc tak przedstawia się waga poszczególnych elementów: rama + stery + hak = 1850g amortyzator = 1480g mostek = 118g kierownica = 130g rogi = 62g (waga katalogowa) gripy = 34g (waga katalogowa) manetki = 248g (komplet) klamki = 160g (komplet) sztyca = 245g siodło = 280g zacisk = 44g hamulec = 170g/koło (waga katalogowa) opona = 470g/koło dętka = 95g/koło opaska = 20g/koło koło przód (obręcz + szprychy + nyple + piasta) = 895g zacisk przód = 55g koło tył (obręcz + szprychy + nyple + piasta) = 1350g zacisk tył = 65g kaseta = 263g łańcuch = 280g przerzutka tył = 226g przerzutka przód = 160g korby + suport = 899g pedały = 438g (waga katalogowa) rower ważony był na wadze z dokładnością do 0,1kg Poszczególne elementy na elektronicznej wadze kuchennej. Jeśli chodzi o hamulce XT to nie mam porównania do SD7 bo na nich nie jeździłem. Z samych XT jestem zadowolony. Odpowiednie do mojego stylu jazdy oraz stosunkowo niewielkiej wagi. Opony Kenda według mnie sprawują się świetnie na asfalcie. Niskie opory toczenia, dobra trakcja. Gorzej wypadają na zakrętach, szczególnie mokrych, błotnistych. Wtedy trzeba mieć dobrze opanowaną technikę jazdy. Poza tym całkiem przyzwoicie radzą sobie w piachu. Lampki jakoś dają radę Wyglądają dość topornie, ale bezpieczeństwo przede wszystkim Pozdrawiam Mała korekta: tylne koło waży 1350g wraz z kasetą koło bez kasety = 1087g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 Ponadto planuję na najbliższą przyszłość wymianę tylnego koła. Może jakieś sugestie? Jaką obręcz, piastę oraz szprychy byście zaproponowali by było lekko? Oczywiście koło pod V-Brake Cena w granicach 500zł (+/-200zł) Moja waga około 70kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 Mały lifting kokpitu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 Mały lifting kokpitu: piasty i rama ostro odstaja od reszty, a sa to wg mnie 2 najwazniejsze elementy w rowerze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszol Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 mam pytanie-gdyż właśnie planuję zakup tej ramy i ogólnie mi się podoba - jak się sprawuje podczas jazdy gdyz jest to nowość tegoroczna i nie widziałem jeszcze żadnych testów. I jeszcze jedno- ramę 19 wybrałeś do jakiego wzrostu gdyż ja przymierzam się do 17,5 przy 170 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Fajny rowerek, ale jakoś wizualnie coś nie tak. Jeśli możesz napisz jak sprawują ci się klamki hamulcowe i czy mają jakiś luz góra/dól. Pozdrawiam Ubotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zydek008 Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Bardzo ładnie się prezentuje kierownica z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 7 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Witam Co do ramy geometria jak dla mnie jest idealna. Co prawda "zużyłem" dwa mostki dobierając ich długość oraz dwa razy docinałem rurę sterową, ale aktualnie jedzie mi się na niej rewelacyjnie. Wielkość ramy dobierałem pod wzrost 180cm i uważam tez rozmiar za optymalny. Ewentualnie mógłbym się przesiąść na 18,5", ale na pewno już nie na 19,5". Dodam, że wizualnie sama rama prezentuje się odrobinę lepiej niż na zdjęciach Mając na uwadze jakość względem ceny uważam ramę za bardzo dobrą. Idealna byłaby gdyby ważyła 300gr mniej Co do klamek to mają minimalne luzy góra/dół, ale w trakcie hamowania w ogóle nieodczuwalne. Sprawują się dobrze, siła hamowania jest duża mimo, że felgi mam już dość zużyte. Poza tym łatwo się regulują co pozwala na dostosowanie ich pod siebie. Przed kolejnym sezonem mam zamiar wymienić koła. Jeśli macie jakieś sugestie kompletu kół w cenie około 1000zł (+/- 200zł) będę wdzięczny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zcxz Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 hejka, mam zamiar zanabyc dokladnie taka ramke. pls o info jaka dlugosc suportu (kwadrat)? bede zakaldal stare sachsy quartze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2009 Niestety nie potrafię Ci odpowiedzieć na to pytanie bo się na tym po prostu nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zcxz Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 Niestety nie potrafię Ci odpowiedzieć na to pytanie bo się na tym po prostu nie znam. rozumiem i thx czlowiek z velo (dystrybutor) tez nie wie, a ja manula do tej korby znalezc nie moge. trza bedzie w sklepie dobrac. co do kolek to chyba jakies customy z obreczmi z ceramika pod te V. kompletow mavicow i szimano nie polecam. moze piasta dt + obrecz z ceramika. pzdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2009 Też przez krótki czas jeździłem na tej ramie z korbami sachs, ale miałem źle dobrany suport bo łańcuch obcierał mi tylny trójkąt. Po zmianie korb na SLX problem zniknął. Co do suportu wysłałem kiedyś zapytanie do sprzedających tą ramę na allegro i otrzymałem odpowiedź (nie pamiętam jaką ), więc może w ten sposób popróbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszol Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 Witam Jestem od 2 m-cy posiadaczem tej ramy tylko 17,5 i jak na razie wszystko ok.W porównaniu do kellys salamander lżejsza i zwrotniejsza.Pierwsze jazdy na + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 Dla mnie nie pasuje siodło i klamki XT. Siodło, bo ciąży i nie wygląda za fajnie i klamki bo nie jestem do nich jakoś przekonany. Widziałbym tu SD7 ale zmiana nie warta świeczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Witam W okresie zimowym (2009/10) dokonałem następujących zmian w swoim rowerze: koło przód: piasta XTR hb-m970 szprychy DT REVOLUTION BLACK nyple DT alu czerwone obręcz DT 4.1 waga = 703gr koło tył: piasta XTR fh-m970 szprychy DT REVOLUTION BLACK nyple DT alu czerwone obręcz DT 4.1 waga = 842gr zaciski KCNC waga przód: 23gr waga tył: 27gr pedała: Exustar E-PM25SL waga = 254g / komplet Obecna waga całego roweru: 10,3 kg Kolejno do wymiany siodło oraz poproszę o ewentualne sugestie. Pozdrawiam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Ile ważysz ? Masz plan przechodzić na tarcze ? Nie rozumiem ciebie kompletnie. Pchasz naprawdę dobry osprzęt w kiepawą rame. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Ważę 68 - 70kg Nie planuję przechodzić na tarcze. Rama kupiona przed zakupem osprzętu kiedy nie miałem planów tak dużej modernizacji roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Stycznia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 O siodle już było- tu cięzko doradzać ,bo siodło to bardzo indywidualna sprawa. Z innej beczki- linki puściłbym troszkę inaczej- szczególnie przedniej i tylnej przerzutki- przedostatni odcinek pancerza tylnej przerzutki dałbym na miejsce ostatniego odcinka pancerza przedniej przerzutki. Ale to tylko sugestia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.