Skocz do zawartości

[rower] Rower dla rosłego - 197 cm wzrostu do 2000 PLN


mchmiel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam prośbę połaziłem poszukałem i znalazłem kilka rowerów które są ciekawe i mieszczą się w cenie do 2000 PLN

 

Zerknijcie proszę bo nie mogę zdecydować się na tego jednego:

 

1. MANGOOSE TYAX SUPER 2008

2. KELLYS QUARTZ DSC

3. HAI AGGRESSOR SL

 

ze specyfikacji chyba kellys ale ten hai wydaje się być najciekawszym wyborem i akurat rama na mnie 56cm jest w promocji 1999 tam gdzie patrzę więc budżetowo poprostu super pytanie czy jeżeli na razie nie zamierzam robić trudnych tras, to nie będę męczył się na takiej dziwnej ramie? i czy ta sprężyna w tylnim zawieszeniu to dobry pomysl?

 

Pomóżcie proszę .... za chwilę wyjazd i muszę szybko coś kupić.

Dziekuje z góry.

Napisano

Moim zdaniem przy tym wzroście warto rozważyć rower na kołach 29 (29er). Author obniżył mocno cenę modelu Traction 29 ostatnio.

Sam się niedawno zdecydowałem na tego typu rowerek i stwierdzam, że dla wyższych osób to bardzo dobry wybór.

Napisano

MONGOOSE TYAX SUPER 2008:

Słaby amortyzator jak za taką cenę, przerzutka z przodu mogłaby być o klasę wyżej, przerzutka tylna oraz manetki Sram - jak dla mnie to plus, z takimi hamulcami się jeszcze nie spotkałem dlatego zalecam aby coś o nich poczytać - serwis awaryjnośc usterki itp "Promax DSK-905, tarczowe, hydrauliczne"

p.s. podaj za ilę go możesz dostać, bo rowery te które podałes podobnej ceny chyba nie mają, rożnice mogą byc nawet 200-300zł

 

KELLYS QUARTZ DSC:

Fajny rowerek, sam o takim myślałem, jednak wolałbym aby w nim był XCR zamiast RST Gila Pro TnL (Turn & Lock), 100mm, oil / coil+MCU Lockout, tył deore - w porządku, przód lepszy jak w Mongoose (przerzutka), manetki SHIMANO Alivio SL-M410 Rapidfire Plus - wporządku, całkiem całkiem dobra korba - mocna strona roweru w tej cenie, hamulce również w miarę - jest o nich trochę opini na forum (Shimano M486), rower dostaje ode mnie minus za wagę (14,5kg przy 19,5" to o 0,5kg za dużo już)

 

HAI AGGRESSOR SL (kierowałem sie modelem 2008):

Amortyzator z przodu według mnie najlepszy z proponowanych wyżej, również polecam poczytac o hamulcach ponieważ z tym modelem sie nie spotkałem oO "Shimano BR-M 465", najlepsza z proponowanych przerzutka tylna, przednia taka sama jak w Kelly`sie, bardzo słaba korba w tej cenie, osobiscie co do piast to nie jestem zwolennikiem mocowania tarczy na center lock, co do tylnego amortyzatora to sie nie wypowiem bo nie mam pojęcia.

Napisano

A czemu nie bierzesz pod uwagę Krossa Level A6?

http://allegro.pl/item689403595_level_a6_s...wa_wysylka.html

Tu masz aukcję z rozmiarem 21". Jak poszukasz to pewnie znajdziesz też wersję z Torą w odpowiednim rozmiarze :)

 

A co do 29" - np. coś takiego:

http://allegro.pl/item701138898_nowy_rower...lka_gratis.html

Co prawda to jest Cross, ale myślę, że jakby wcisnąć tam grubsze opony, a w przyszłości zmienić amora na jakieś 80mm to byłby całkiem fajny sprzęt.

Napisano
A co do 29" - np. coś takiego:

http://allegro.pl/item701138898_nowy_rower...lka_gratis.html

Co prawda to jest Cross, ale myślę, że jakby wcisnąć tam grubsze opony, a w przyszłości zmienić amora na jakieś 80mm to byłby całkiem fajny sprzęt.

I tutaj z tym sie nie zgodzę, sam myślałem nad takim zabiegem, jednak nigdy z Cross`a 28" nie zrobisz coś na wzór 29", nie ta geometria :) - chyba sie nie mylę?

Napisano

Brałem pod uwagę ale krossy maja tylko ray 20". CHłoaki na rowerze małym źle się czuję... dzisiaj zamówiłem tego HAI Agrressora. Mi się rama podoba ni wiem czy to dobry wybór. Jestem osobą ciężką więc pewnie ten damper z tylu troszkę pomoże. Na tylejest Deore XT z przodu syf- Alivio. Manetki to wogole tragedia bocyba alivio hamulce nistety to mechazniczne ale na razie mi wystarcza ... jeden plus nie muszę martwić sie o wymiany oleju. Zapewne po tym sezone pomysle o wymiaie na hydrauliczne i zmianiam manetki na pewno. Reszta osprzetu moim zdaniem jest ciekawa no i naprawdę rower jestw b.dobrej cenie byl za 3000 i nigdize nie moge znaleźć odpowiednika z rama 56 cm.

 

spec ponizej:

[http://www.rower.com.pl/index.php?main_page=product_info&products_id=272916]

SPECYFIKACJA:

Rama: Alu 6061

Amortyzator przedni: Rock Shox Dart 2, 100m lockout

Amortyzator tylni: Kind Shox, 100m

Hamulce: Shimano BR-M 465

Tarcze: Shimano BR-M 465

Manetki: Shimano ST-EF60

Przerzutka przednia: Shimano Alivio M412

Przerzutka tylnia: Shimano XT

Korba: Shimano FC-M191 42-32-22

Kaseta: 8 biegowa Shimano

Piasty: Shimano RM 65 Center Lock

Koła: Ridiga Taurus, dwukomorowe

Opony: Kenda K-850 26x2,1

Łańcuch: Shimano CN-HG 53

Pedały: metalowe

Siodełko: XLC

Sztyca: XLC

Kierownica: XLC

Mostek: XLC

Chwyty: XLC

Stery: VP Cane Creek

Rozmiary: 18,5" 20,5" 22"

 

Wiem że koła też sąwzmocnione więc ciężar 105-110 wytrzymają.

Martwia mnie tylko hamulce ... szkoda że nie targneli sie na oleje.

Napisano
I tutaj z tym sie nie zgodzę, sam myślałem nad takim zabiegem, jednak nigdy z Cross`a 28" nie zrobisz coś na wzór 29", nie ta geometria sad.gif - chyba sie nie mylę?

Ciężko to stwierdzić. Generalnie crossy także mają dość sportową geometrię. Jedynie problemem może być zazwyczaj rozmiar ramy. Przy tym samym geo crossy są po prostu większe. Ale nasz bohater jest wysoki, więc może nie byc problemu.

 

Brałem pod uwagę ale krossy maja tylko ray 20"

Krossy mają ramy 19" i 21" przy czym faktycznie te rozmiary są ciut większe.

Ale jak już kupiłeś to trudno.

 

z przodu syf- Alivio

Starczy ci ;-)

 

Manetki to wogole tragedia bocyba alivio hamulce nistety to mechazniczne ale na razie mi wystarcza ... jeden plus nie muszę martwić sie o wymiany oleju. Zapewne po tym sezone pomysle o wymiaie na hydrauliczne i zmianiam manetki na pewno.

Pamiętaj, że hydrauliczne hamulce są dużo droższe w zakupie i w eksploatacji. Mogą się zapowietrzyć itp. Mechaniki mają dobrą siłę hamowania, mają gorszą modulację ale ich serwis jest zdecydowanie prostszy - ogranicza się do operowania linką. No i jeśli chcesz zmienić manetki, to pamiętaj, że alivio jest najwyższą grupa shimano na 8 przełożeń z tyłu. Więc ewentualna wymiana manatek na wyższy model (deore i wzwyż) pociąga za sobą także wymianę kasety i łańcucha, a w skrajnych przypadkach także korby (choć na szczęście rzadko się zdarzają takie buble i raczej ci to nie grozi). Także koszty trochę wzrosną.

Napisano
Ciężko to stwierdzić. Generalnie crossy także mają dość sportową geometrię. Jedynie problemem może być zazwyczaj rozmiar ramy. Przy tym samym geo crossy są po prostu większe. Ale nasz bohater jest wysoki, więc może nie byc problemu.

 

Ale i tak nigdy 29" nie będą.

 

Są krótsze to raz.

Mają zazwyczaj sporo wyższą główkę to dwa.

Rama może nie być odpowiedniao mocna to trzy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...