MMB Napisano 29 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 chciałbym złożyć sobie rower bez osprzętu Shimano. większość ludzi na tym jeździ - ja zresztą aktualnie również, natomiast dawno temu już postanowiłem przesiąść się na SRAM'a. Stwierdziłem, że w takim układzie ciekawie by było pozbyć się shimano w ogóle nie ma tu jakiś wyższych celów i ukrytych animozji. tak po prostu pomyślałem, że tak będzie ciekawie. manetki/przerzutki - będą SRAM'a. hamulce - któryś z AVID'ów lub Formula. natomiast zastanawiam się nad korbą łańcuchem i kasetą. Słyszałem niezbyt pochlebne opinie na temat kaset SRAM'a. zupełnie nie orientuję się jak to jest z łańcuchami. korby - myślałem nad Truvatuiv'em Stylo 3.3 Oct lub któryś Race Face, ale na tych korbach za bardzo się nie znam - najprawdopodobniej Race Face Ride XC 44/32/22 kaseta - SRAM ? łańcuch - SRAM ? generalnie, porównując do Shimano, chciałbym złożyć osprzęt mniej więcej na poziomie SLX. Moglibyście coś mi polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kezcuzj Napisano 29 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 Kaseta i łańcuch to zdecydowanie Shimano, gdyż sram się w tej kwestii nie popisał. Napęd sramowski wytrzymuje o wiele mniej niż konkurencja. Co do korby to również w tej kwestii prym wiedzie Shimano. Wiele osób skarżyło się na szybko padające łożyska GPX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 29 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 Może coś takiego? Manetki - X-9 Przerzutka przód/tył - X-Gen/X-7 Hamulce - Avid Juicy 5 Korba - Truvativ Firex A teraz dlaczego: manetki X-9, bo mają świetną pracę oraz nie mają wskaźników. X-Gen i X-7 bo pracą nie powinny wiele X-9 ustępować, a jeśli już to niezauważalnie. Juicy bo mają dzieloną klamkę (jak założysz jeszcze matchmaker to zobaczysz zalety ), a modulacja aż tak wymagana nie jest. Firex w zasadzie tylko wagą powinien Stylo ustępować. Co do kasety i łańcucha to się nie wypowiem, bo ze SRAMa jeszcze nie korzystałem. Może napisz jakim budżetem dysponujesz to będzie można precyzyjniej określić osprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 29 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 Łańcuch - Campagnolo C9 Kaseta - od biedy PG980... Korba - Stylo powinno być ok, ludzie na łożyska narzekają głównie w OEM'owskich Firex'ach. A Race Face to już nie to co kiedyś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMB Napisano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Może coś takiego? Manetki - X-9 Przerzutka przód/tył - X-Gen/X-7 Hamulce - Avid Juicy 5 Korba - Truvativ Firex Też myślałem o przerzutkach X-9/X-7 ew. X-9/X-9, natomiast nad manetkami się zastanawiam - czy nowe X-9, czy stare X-9 z monitorami, czy nowe X-7. A teraz dlaczego: manetki X-9, bo mają świetną pracę oraz nie mają wskaźników. X-Gen i X-7 bo pracą nie powinny wiele X-9 ustępować, a jeśli już to niezauważalnie. Juicy bo mają dzieloną klamkę (jak założysz jeszcze matchmaker to zobaczysz zalety ), a modulacja aż tak wymagana nie jest. Firex w zasadzie tylko wagą powinien Stylo ustępować. Monitory czasem się przydają, i nie mam pewności czy chcę ich 'nie mieć'. tak naprawdę rezygnując z monitorów to zyskuje się tylko na wadze, prawda? Może napisz jakim budżetem dysponujesz to będzie można precyzyjniej określić osprzęt. Nie mam jakiegoś specjalnie określonego budżetu. Po prostu kupię rower z ciekawą ramą i fajnym amorem, a osprzęt będzie na 99% shimano więc od razu go zdejmę i wystawię na allegro. najprawdopodobniej to będzie głównie LX może tył XT Shadow. Dołożę trochę kasy, ale niewiele i kupię to co chcę mieć. (najprawdopodobniej: http://www.freesport.pl/rowery_trekkingowe..._6700_disc.html lub http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=802) Łańcuch - Campagnolo C9Kaseta - od biedy PG980... Korba - Stylo powinno być ok, ludzie na łożyska narzekają głównie w OEM'owskich Firex'ach. A Race Face to już nie to co kiedyś... Co masz na myśli, że Race Face to nie to co kiedyś? Z Korb może warto pomyśleć by o jakiejś FSA? Ale na nich to kompletnie się nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 29 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 Monitory czasem się przydają, i nie mam pewności czy chcę ich 'nie mieć'. tak naprawdę rezygnując z monitorów to zyskuje się tylko na wadze, prawda? W zasadzie to tylko waga, cena (ale tu już do góry) i estetyka (ale to sprawa gustu). No, i matchmakerów nie założysz. Niby bajer ale można go docenić. Co do łańcucha, może Wippermann? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMB Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 W zasadzie to tylko waga, cena (ale tu już do góry) i estetyka (ale to sprawa gustu). No, i matchmakerów nie założysz. Niby bajer ale można go docenić. Fakt, matchmaker to barzo ciekawy gadżet. Co do łańcucha, może Wippermann? Ciekawa propozycja faktycznie. A jaką kasetę polecicie? jednak SRAM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 kasety i lancuchy srama - nie polecam, przerzutke przednia tez bym odpuscil...manetki i prz tyl obowiazkowo sram korba wg uznania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMB Napisano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 co właściwie jest nie tak z przednimi przerzutkami SRAM'a? ...z jednej strony 90% rowerów na rynku z osprzętem SRAM'a ma przednie przerzutki Shimano, z drugiej znam kolesia który startuje w zawodach na full-SRAM (w tym przód) i nigdy nie zdążyło mu się narzekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 maja troche mniejsza zakres tolerancji bledu przy ustawieniu, a ze kazda korba plywa troche na blacie bez wzgledu na sztywnosc ramy, to po co sie meczyc z regulacja, albo wsciekac, ze cos ociera...rowerami gotowcami sie nie sugeruj, bo w wiekszosci skladane sa z tego, co udalo sie kupic producentowi w korzystnej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mordiz Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 ja śmigam na zestawie : Manetki - SRAM x.0 Na tyle - SRAM x.9 Przód - SHIMANO XT Kaseta - SHIMANO XT Łańcuch - Wippermann Korba - SHIMANO XT I złego słowa powiedzieć o tym zestawie nie mogę. Jest precyzyjnie , jest sztywno, jest cichutko : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMB Napisano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 tak nawiasem jeszcze raz zaznaczam, że nie mam nic przeciwko Shimano po prostu chciałem złożyć rower bez, bo tak jest Ciekawie. Na pewno jest to możliwe hamulce: Formula ORO k18 lub Avid Juicy 5 manetki: X-9 trigger prz. przód: X-9 prz. tył: X-9 piasty: hope łańcuch: Wippermann korba: Race Face / FSA / Truvativ kaseta: ? pedały: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 tak nawiasem jeszcze raz zaznaczam, że nie mam nic przeciwko Shimano po prostu chciałem złożyć rower bez, bo tak jest Ciekawie. Na pewno jest to możliwe hamulce: Formula ORO k18 lub Avid Juicy 5 manetki: X-9 trigger prz. przód: X-9 prz. tył: X-9 piasty: hope łańcuch: Wippermann korba: Race Face / FSA / Truvativ kaseta: ? pedały: ? Ładnie się zaczyna Pedały: Cranki/ Looki/ Time'y (tu wedle uznania, jeśli zależy ci na wadze bierz Cranki) BTW: z przodu mam X-9 (wcześniej 9.0) i problemów z regulacją czy ogólną pracą przerzutki nie miałem i nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Pedały - Time Kaseta - jeśli Sram to przynajmniej 980. Korby FSA są stosunkowo ciężkie, dosyć szybko wycierają się zęby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Korba XT Kaseta XT Łańcuch Capmy C9 Przerzutki Srama Manetki Srama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 maja troche mniejsza zakres tolerancji bledu przy ustawieniu, a ze kazda korba plywa troche na blacie bez wzgledu na sztywnosc ramy, to po co sie meczyc z regulacja, albo wsciekac, ze cos ociera... To było prawdziwe w przypadku x-gen'a - miałem, testowałem, działało. Problem większy to taki, że pierwsze x-geny miały strasznie słabą obejmę i łatwo było ją urwać - u mnie wystarczył jeden patyk żeby pożegnać się z tą przerzutką. W nowym rowerku mam fabrycznie zamontowana x-7 na przodzie i złego słowa powiedzieć nie mogę Generalnie napęd Irona mam złożony na Sramie, więc pokrótce co mogę polecić a czego nie: Manetki: x-9 brałbym zdecydowanie w nowszej wersji. Są bardziej ergonomiczne i dla mnie ciekawsze wizualnie. Sam posiadam te starsze niestety :/ Przerzutki: przód x-7, tył x-9, do spółki z w/w manetkami działają bardzo przyjemnie. Kaseta, łańcuch: zestaw 970/970, jeżeli chodzi o kulturę pracy lepiej niż porównywalny zestaw Shimano LX. w poprzednim rowerku zestaw taki wytrzymał 4500km (bez zmian łańcucha, po prostu jazda do czasu aż wszystko się zużyje). Korba: Truvativ FireX, korba jak korba - wystarczająco sztywna, z łańcuchem SRAM'a działa bardzo dobrze (LX potrafiła mi wciągnąć brudny łańcuch PC970). Jednak gdybym mógł wybierać napęd przy zakupie myślę że wziąłbym korbę Stylo 3.3 team. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bizon Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Ja na kasecie sram 7.0 potrafiłem zrobić ponad 10 000 km ,oczywiście nie wszystko w terenie .Co do przerzutki sram 9.0 to mam ją już 5 sezon (jakieś 20 000 km albo i więcej ,nie wszystko w górach ) ,zero jakichkolwiek problemów .Poza jednym po jakimś rok użytkowanie wypadł bolec z niej przykleiłem kropelką i od tej pory trzyma.Także z czystym sumieniem mogę ją polecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 TocaS, ale tu kolega faj3r prosi o zbudowanie osprzętu non-Shimano Tak w ogóle to i ja się podłączę do tematu, bo może za rok mnie to samo czekać Z tego co tu dało się wyczytać to największym mankamentem jest kaseta, bo łańcuch jak nie SRAMowski to Campa albo Wippermann, a z kobr Race-Face i FSA do wyboru. Co do kasety, gdzieś na forum widizałem linka do pewnego cuda obrabianego CNC. Chyba coś takiego: LINK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Niestety bez grama Shimano będzie ci bardzo ciężko złożyć dobrze działający napęd. Mówię tu konkretnie o korbie gdzie Shimano wiedzie prym. Choć z drugiej strony żeby było ciekawie to możesz zapodać korby Aerozine Titanium. Kilroy o tym cudzie Kozaka to już ktoś pisał na forum, że pierwszego dnia pogubił zęby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMB Napisano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Tak w ogóle to i ja się podłączę do tematu, bo może za rok mnie to samo czekać Z tego co tu dało się wyczytać to największym mankamentem jest kaseta, bo łańcuch jak nie SRAMowski to Campa albo Wippermann, a z kobr Race-Face i FSA do wyboru. Tak, kaseta to największy problem. Z Korb to ja bym chyba brał Truvativa Stylo OCT 3.3, lub jakiś Race Face Choć z drugiej strony żeby było ciekawie to możesz zapodać korby Aerozine Titanium. Rany, nie znam tch korb, ale ... chcę te niebieskie http://www.grawitacyjny.pl/produkt-56-aerozine_titanium_x12_fx_a3.html wyglądają super ...a tak poważnie, jak one się mają do osprzętu Shimano? jaki to poziom? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Wagowo to spokojnie przebijają XTeka ale wg mnie to klasa SLX/XT bo do XTRa to może startować wersja SL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Jeśli juz zdecydowałeś się na przednią przerzutkę Sram, to chyba najlepiej jak korby będą od Truvativ-a. Ja też kiedyś składałem tylko na napędzie non-Shimano i co z tego pozostało - Gripy X0 i tylna przerzutka X0/X9 = niezrównana precyzja i szybkość, reszta już nie tak ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Rulez, chcesz dać do zrozumienia że nie warto się w to bawić bo i tak nie wyjdzie? Schwefel, co jest nie tak z tymi korbami Truvativa? Ciężkie/ drogie/ coś z łożyskami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Nie ta kultura pracy co Shimano. Jeździłem na Stylo i XT czyli z grubsza ta sama klasa i na XT płynniej wchodziły biegi pod obciążeniem. Co do suportów to ktoś tam pisał o nietypowych łożyskach, choć ja tego nie sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 No nie do końca, nie wiem czego bedzie od napędu oczekiwał, jeśli poskłada na PG 980 i Truvativ Stylo 3.3 + przód X-9 to może nieźle chodzić - ja też mam zastrzeżenia do Shimano - korby XT trzeszczą na łączeniu pająka z osią a w kasecie XT potrafi sie odkrecić nakrętka - ale napęd przerzuca szybciej i precyzyjniej. Co do przerzutki przód, nie uznaję niczego poniżej XTR - a Sram nawet takiej nie ma Co do kaset Sram - wg. mnie niska trwałość, łańcuchy-Sram wypuścił serię 980/990 ze zbyt mocno zanitowanymi sworzniami na skutek czego nie zginały sie ogniwa - od tego czsu nie używam, przerzutka przednia X9 za cholerę nie chciała szybko i precyzyjnie wrzucać ani zrzucać z korby XT czy FSA. Korby Truvativ potrafią łapać luz na suporcie który jednak można zlikwidować. I jeszcze dla ścisłości - po ostatnich doświadczeniach stwierdzam, że Shimano XT jest pod względem wykonania daleeko za XTR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.