Skocz do zawartości

[tarczowe] różnica mięczy hydraulicznym a mechanicznym


Przemo95

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście że hydraulik jest droższy w serwisowaniu. Moja 2-letnia przygoda z hydraulikami to 3xodpowietrzanie(=60 zł), naprawa klamki(=40 zł), 8xzestaw klocków(=350-400zł-średnio na sezon 2-3 komplety na przód i 1-2 na tył-oczywiście mówię o ambitnej jeździe, maratony, góry etc.)). Do tego butelka Dot-4 0.5 l(=30 zł) czyli w sumie jakieś 500 zł. Koszty odpowietrzania można zniwelować zestawem do odpowietrzania za 130 zł(Avida).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A koszty zakupu kasku można zniwelować zakładając garnek na głowę. Wiadomo, zawsze jest jakieś inne rozwiązanie, czy też półśrodek i o ile zakup strzykawek to nie problem, o tyle zdobyć np dwie śruby baryłkowe to już większy kłopot. Poza tym takie chałupnicze wyroby to nigdy nie będzie to samo, na dodatek trzeba mieć czas i chęci, a tego wielu osobom(np. pracującym...) brakuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odpowietrzanie/wymiana oleju w zaciszu domowym bez jakichkolwiek komponentów zalecanych przez producenta, kosztujących 2313636 PLN to półśrodek? Niby dlaczego? Jakoś inaczej hamulec działa wtedy może? Oświeć mnie, bo ja cholera może jeżdże na niesprawnych hydraulikach i kiedyś jak będe jechał z Mt.Everest 300km/h to mi hamulce nie zadziałają :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest to półśrodek, bo jak mówi Słownik Języka Polskiego półśrodek to m.in.

"środek, sposób kompromisowy"

Jest to kompromis, coś kosztem czegoś, w tym przypadku pieniądze kosztem czasu/jakości. Suma sumarum efekt jest ten sam, jeździj spokojnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, tak naprawde taki zestaw kosztuje 80-90zl, bo w sklad wchodza tam jeszcze oliwki i wkrecane w przewod koncowki, ktore swoje kosztuja :). Ale i tak drogo. No ale coz, kupie, stac mnie, a na majsterkowanie i bieganie po aptekach w poszukiwaniu czesci nie mam zwyczajnie czasu :D. A odpowietrzanie w serwisie kosztuje tyle, ze po trzech wizytach nawet ten super drogi zestaw Avida sie zwraca :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Tak, jest to półśrodek, bo jak mówi Słownik Języka Polskiego półśrodek to m.in.

"środek, sposób kompromisowy"

Jest to kompromis, coś kosztem czegoś, w tym przypadku pieniądze kosztem czasu/jakości. Suma sumarum efekt jest ten sam, jeździj spokojnie.

 

Pozdrawiam

Moze i taka definicja jest w słowniku ale dlamnie polsrodek to by było zalanie hamulca w trasie wodą byle dojechać do domu. Co do odpowietrzania ja wydałem na to jakieś zawrotne 0zł :D strzykawke miałem, olej mi podrzucił kumpel ledwie co go tam było ale do hamulca w sam raz. A nawet do awidów to dot stoi w garazu wiec tez bym nie wydał :)

 

A tym co co mowią ze trzba kupowac specjalne zestawy bo tak trzeba to tylko im wspolczuje. W fordach pisze na wlewce ze "BP is recommended" czyli musiał bym jechac do miasta oddalonego o 60km zeby zalac do baku bo u mnie BP akurat nie ma :P

 

Wracajac do temtu. Sa ogolnie 3 rodzaje. Mechaniki, hydrauliki i taki wynalazek jak hydro-mechanik.

 

Mechanik to budowa prosta jak przysłowiowy cep. "tłoczek" osadzony na frezie przypomnającym gwint poruszany za pomoca linki. drugi klocek zazwyczaj nieruchomy i trzeba go dokrecec w miare zuzywania sie hamulców co wielu o tym nie wie i narzekaja ze im nie działa i nie wiedza czemu :P

 

hydraulik jest czesto bardziej skomplikowany w budowie. Moga mieć ukady otwarte czyli takie jak w autach ze zbiorniczkiem wyrównawczym bądź zamknietym od klamki do zacisku nie ma nic po drodze. Hydrauliki zwłaszcza te starsze tez moga miec tylko jeden tłoczek ruchomy. wiekszasc jednam ma pare tłoczkow bądź ich wielkokrotoność nawet do 6 czy 8 tłoczkow :P Jak działa nie musze pisac chyba ze mały tłoczek w klamce robic cisnienie i pcha dzy tłoczek w zacisku.(było na fizyce :P ) Tak jak podnosniki hydrauliczne, najbardzej znane medium scickane w tych hamulcach to dot lubiący pochłaniac wode i tracic włąsciwisci lub olej mineralny.

 

O hydro-mechanikach tylko kiedyś czytałem i nie wiem zabardzo jak to działa ale sam fakt ze nie ma ich w sprzedazy swiadczy o tym ze ta technologia sie raczej nie sprawdziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha i jeszcze koszt dota to 20 zł za litr a nie 30 za pół litra

http://www.allegro.pl/item678042775_motul_..._o_5_litra.html

"Lepszy" Motorexa 250 ml http://www.allegro.pl/item695726806_motore...cowy_250ml.html

Hayesowy 118 ml... http://www.allegro.pl/item682925776_olej_d...ayes_dot_4.html

 

Z doświadczenia wiem że serwisy przeważnie leją Motula lub Moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Niezłą przebitkę ma Hayes, kilkusetprocentowa marża jest nie do pogardzenia.

Tak samo Shimano - 90zł za litr, a zwykły (samochodowy) mineral lub LHM+ to 20-25zł za litr.

 

W środku jest to samo, chyba że literki układające się w logo producenta części rowerowych mają jakieś magiczne właściwości i hamulec działa lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja myślałem, że jestem dobry, bo zainwestowałem w LHM+ firmy Total z ASO Citroena :D A teraz widze, że po prostu wykorzystałem półśrodek, bo nie kupiłem ori oleju Shimano. Co ciekawe fajnie wygląda porównanie Total vs Shimano-cena mniej więcej podobna, ok. 35zł za którą od shimano dostajemy jakąś małą pseudobuteleczke, a od Totala litr (i to nawet może lepszego) oleju hydraulicznego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to samo - w końcu oryginalne Shimano jest czerwone czym się szczycą bo to "w celu odróżnienia podróbek" :P

To może hamulec rozpoznaje kolor oleju i lepiej działa na czerwonym? :D

Tak, wolę LHM :confused:

Ja też :)

 

To ja myślałem, że jestem dobry, bo zainwestowałem w LHM+ firmy Total z ASO Citroena (...)

Jak w ASO to pewnie przepłaciłeś, za litr LHM+ Totala w zeszłym tygodniu płaciłem dokładnie 23,50zł (zwykły sklep motoryzacyjny).

 

Praca klamki jest nieco inna niż oleju Shimano ale jest zadowolony :D

Specjalnej różnicy nie czuję, na obu olejach hamulce działają całkowicie poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w ASO to pewnie przepłaciłeś, za litr LHM+ Totala w zeszłym tygodniu płaciłem dokładnie 23,50zł (zwykły sklep motoryzacyjny).

Wiem, że przepłaciłem, ale nie mogłem sie powstrzymać :) Teraz mam więcej punktów respektu i pokazałem kolegom jaki jestem obrzydliwie bogaty bo kupiłem coś w ASO :):D

 

 

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde to jak ja przez dwa lata nie wymieniałem oleju i nie odpowietrzałem hampla to nawet nie użyłem półśrodka :) . Pewnie ćwierćśrodek albo i gorzej :) . Ale klocki wymieniałem, chociaż to :D , bo czytając post kubusia18 mam wrażenie że w mechanikach to nawet klocków nie trzeba wymieniać. Już nie wpspomnę o upierdliwej okresowej regulacji oddalenia klocka od tarczy, bez czego skuteczność mechanika szybko maleje. Linki do mechanika pewnie też za darmo rozdają.

 

A teraz na serio.

Jak ktoś jest nadgorliwy to w hydrauliku olej wymienia raz na sezon, za 25 zł kupuje litr oleju który mu starczy na 10 sezonów. Odpowietrza sobie sam za 0 zł.

Teraz jak ktoś używa mechanika, to raz na sezon wymienia linki - niestety za 25 zł nie da się kupić kompletu na 10 sezonów, raczej komplet na jeden sezon. Do tego regulacja i złożenie wszystkiego w kupę 0 zł.

 

Jeżeli zlecamy serwisowi to i za odpowietrzenie i za założenie linek i regulację mechanika zapłacimy podobnie.

 

Wliczanie klocków w koszty serwisowania hydraulika w kontekście tego tematu jest nadużyciem, bo i w mechaniku zużywają się tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...