fenek Napisano 27 Lipca 2009 Napisano 27 Lipca 2009 Z racji, że jestem nowy na forum wypada przywitać wszystkich, a więc Witam! Pytanie jak w temacie. Rozważam kupno roweru crossowego w cenie 1100-1200 zł. Rozważam dwie opcje z Allegro: http://allegro.pl/item696399246_rower_kros...j_bmk_moto.html http://allegro.pl/item696243509_kross_crow...lice_deore.html Plusami modelu Fitness jest przede wszystkim niska waga i możliwość wyłączania blokady skoku amortyzatora przy kierownicy. Model Preria ma hydrauliczne hamulce i lepsze przerzutki. Czy warto postawić na hydrauliczne hamulce w takiej cenie? Obydwa modele są z obecnego sezonu 2009 (wynika z porównania osprzętu z opisu aukcji z podanym przez producenta) Rower ma służyć głównie do poruszania się po normalnych drogach oraz leśnych ścieżkach. Dodam również, że ważę ok 100 kg przy wzroście 178 cm - no to już wiadomo, czemu kupuję rower - chyba nie ma ryzyka, że po wejściu na rower coś się połamie? http://www.rower.com/archiwum.php?art=1239 - z obliczeń przeprowadzonych z porad na tej stronie wyszły mi następujące wyniki: 75 cm - długość nogi od podłoża do jajek 75 * 0,57 / 2,54 = 16,8" (rower górski) 75 * 0,67 / 2,54 = 19,78" (rower szosowy) 75 * 0,63 / 2,54 = 18,6" (rower trekkingowy) Czy rama 19" będzie odpowiednia do mojego wzrostu? Nie będę miał okazji przymierzenia się do rozmiaru ramy, będę musiał wybrać w ciemno. Nie zależy mi na tym, żeby na rowerze utrzymywać wyprostowaną sylwetkę, mam zapędy do szybszej jazdy na asfalcie, stąd też lepiej byłoby mieć bardziej pochyloną sylwetkę. Czy uzyskanie bardziej pochylonej sylwetki wymaga zastosowania mniejszej ramy tak jak w rowerze górskim? W chwili obecnej bardziej skłaniam się ku modelowi Fitness, że względu na mniejszą wagę, przez co powinien się spisywać lepiej na asfalcie. Oczekuję na Wasze opinie i odpowiedzi na pytania
Szkielko Napisano 29 Lipca 2009 Napisano 29 Lipca 2009 Ja również mam podobny dylemat i nie wiem czy nie postawić na prerię, zaś dla ciebie przy takiej wadze lepszy by był fitness, ponieważ w prerii jest regulowany mostek, a przy takiej wadze mogą być z nim kłopoty. Natomiast jeśli chodzi o ramkę to tak jak powiedziałeś 19" powinna być spx
fenek Napisano 30 Lipca 2009 Autor Napisano 30 Lipca 2009 Im dłużej przeglądam te rowery tym więcej dylematów, który wybrać. Wpadł mi w oko jeszcze jeden: http://allegro.pl/item692970363_wyprzedaz_...09_rzeszow.html Czy ten regulowany wspornik kierownicy może mieć jakieś znaczenie przy mojej wadze? Póki co nie mam zamiaru siadać na kierownicy. Przynajmniej jeden dylemat mniej - wiem jakiej ramy potrzebuję. Na pewno będzie to 19", trochę źle mierzyłem poprzednio, okazało się, że wychodzi parę cm więcej
afly Napisano 30 Lipca 2009 Napisano 30 Lipca 2009 Co do regulowanego spornika kierownicy to się nie wypowiem, ale rzeczywiscie jak sie dobrze oprzesz mogą być problemy, nowy mostek to wydatek około 80zł, pamietaj o jednym - lekki rower w twoim przypadku nie zawsze musi być lepszy, jezeli jest coś lżejsze to może byc słabsze, oczywiscie ze nie zawsze tak jest ale jednak przedział cenowy daje manewr tylko rowerami "standardowymi" z tad wnioskuję abys wagą sie nie kierował zabardzo, co do ramy, dobrze by było jak byś znalazł ramę 18" albo sprawdził w jakims sklepie czy rama 19" nie utrudni Ci schodzenia i wchodzenia na rower. Kellys jest jak najbardziej w porzadku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.