Skocz do zawartości

[serwis] Złożenie roweru - Katowice


Chattab

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Za kilka tygodni (miesięcy?) będę składać od podstaw rower. Ponieważ jest to owoc ponad rocznego oszczędzania i wyrzeczeń, a części są raczej z wyższej półki, chciałbym całą operację powierzyć specjalistycznemu serwisowi. Na razie biorę pod uwagę dwa sklepy w Katowicach: Tomed (ul. Mikołowska, zaraz za wiaduktem, jadąc od dworca po prawej stronie) i Bikershop (ul. Matejki, naprzeciwko dawnego kina Zorza i restauracji A-Dong). Do tych mam najbliżej. Czy ktoś z Was miał ostatnio do czynienia z tamtejszymi serwisami i mógłby któryś polecić? A może jeszcze inny (np. Bike-Atelier)? Będę bardzo wdzięczny.

 

PS. Nie jestem pewien, czy to dobry dział na tego rodzaju pytania - w razie czego proszę moderatorów o przeniesienie.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny. Ja polecam TWOMARK w Chorzowie (jak Katowice:) ) Kupiłem tam 3 swoje rowery, nawet kupując nowy, firmowy rower można tam wymienić komponenty, które nam nie pasują. A wszystko w profesjonalnej, miłej atmosferze. Ludzie tam pracujący doskonale znają się na swoim rzemiośle. I żeby nie było, nie mam z tą firmą jakichkolwiek powiązań, piszę wyłącznie o własnych doświadczeniach :)

 

PZDR Jacek

Napisano

Tomed to raczej dobry wybór. Tomek dość solidnie podchodzi do sprawy i ma duże doświadczenie.

 

Bikershop - różnie bywa. Kumpel tam serwisuje rower, ostatnio oddał z kilkoma rzeczami i kazał sprawdzić tylny hamulec, czemu pierdzi. Przy odbiorze usłyszał "tylny hamulec Ci pierdzi, trzeba by to sprawdzić"...

 

Poza tym Uni Sport na Chorzowskiej - o ile wiem, pracuje tam teraz Olo (były serwisant z Bikershopu), który jakoś wzbudza moje zaufanie po paru powierzonych mu rzeczach.

 

Z ludzmi z Bike Atelier trzeba umieć znaleźć wspólny język - mi to raczej kiepsko idzie i od tego serwisu trzymam się z daleka.

 

Twomark - hm, wygląda profesjonalnie, ale generalnie sklep jest nastawiony na dojenie bogatych klientów, a nie obsługę bikerów-zapaleńców. Kumplowi na przeglądzie gwarancyjnym umyli rower myjką ciśnieniową - wyglądał cudnie, tyle że jeszcze przez miesiąc damper jęczał przy kompresji :/

 

Polecam też sklep i serwis mojego znajomego - SimseyBike na os. Witosa (www.simseybike.pl). Wprawdzie w serwisie panuje straszny bajzel, ale za to jest to np. jeden z nielicznych (albo jedyny?) serwisów oferujących planowanie mufy suportowej przed założeniem suportu z zewnętrznymi łożyskami (co znacznie wydłuża ich żywotność) - większość "profesjonalnych" serwisów nawet o tym nie szłyszała. Ogólnie możesz mieć pewność, że Twoje części będą tam miały kontakt tylko z najlepszymi narzędziami w rękach prawdziwego zapaleńca - o ile Simsey osobiście się nim zajmie (czasem zdaje się na różnych miejscowych pomagierów...). No i prawdopodobnie tutaj zapłacisz najmniej.

Napisano

Wooyek: dzięki, właśnie na takiej odpowiedzi mi zależało. Zdecyduję się chyba na Tomed - mam tam rzut beretem, a i właściciel sprawia wrażenie znającego się na swoim fachu. Mam też wobec niego niepisany dług wdzięczności: zadałem mu już chyba ze 100 pytań, obejrzałem kilkadziesiąt części i akcesoriów na sklepie, a nic jeszcze nie kupiłem... :) Twomark zdecydowanie za daleko, Simsey - hmm... też sporo dobrego o nim słyszałem, ale jaką mam pewność, że on sam osobiście mi to złoży, a nie "lokalni pomagierzy"? I jeszcze jedno pytanie odnośnie Tomka z Tomedu: czy ten człowiek zna się na tyle na rzeczy, ma gruntowną wiedzę i odpowiednie narzędzia, żeby później np. serwisować amortyzator (zalewać olejem, wymieniać uszczelki itp.) czy tarczówki (odpowietrzanie, uzupełnianie płynu itp.)? Staram się omijać szerokim łukiem serwisy w rodzaju "zmienić łańcuch i napompować koła"?

Napisano

Co do hamulców, to jak najbardziej. Sam u niego w zimie montowałem swoje hample z nowymi klamkami. Oczywiście sporo zależy od tego, jakie będziesz miał hamulce, ale o ile nie wybierzesz czegoś egzotycznego, to nie będzie problemu.

 

Nie wiem, jak z amortyzatorem - wiedzę i umiejętności Tomek na pewno ma, jednak czy będzie chciał się tego podjąć, to już musisz jego zapytać. Takie sprawy zwykle załatwiają serwisy dystrybutora (bo sądząc z Twoich postów nie składasz roweru z jakimś Suntourem, tylko coś ambitniejszego). Dla normalnego serwisu jest to pewien problem - nikt nie trzyma na stanie części zamiennych do wszystkich modeli amortyzatorów :) No i taki serwis zajmuje sporo czasu, a na nadmiar nudy Tomek, z tego co u niego widzę, nie narzeka. Więc pytaj u źródeł.

Napisano

Hamulce Avid Elixir CR i amor Rock Shox Tora 318. Na lekkim wypasie (przynajmniej jak na mnie), ale bez przesady. Czynnikiem decydującym dla mnie jest tak naprawdę podejście człowieka, który ma to zrobić z głową, ale i z sercem (nie podrapać goleni przy zakładaniu widelca, nie wbijać sterów młotkiem na siłę, nie kopać z buta jak coś nie wchodzi itp.). Taki nawet bardziej artysta niż rzemieślnik :)

Napisano

Myślę, że na Tomedzie się nie zawiedziesz, choć tak naprawdę walenia młotkiem i wpychania na siłę raczej nie ma w żadnym z czołowych, wymienionych przeze mnie, serwisie. Praca serwisanta rowerowego wymaga miłości do rowerów - w końcu płace nie są zbyt szałowe :)

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Osobiście korzystam z Tomedu i bardzo polecam Tomka. Słowny i profesjonalny gość, po ziemie mam zamiar wydać dość spore oszczędności na odchodzenie swojego roweru, co zrobię właśnie u niego <_<

Lecz polecam szybko się do niego wybrać ponieważ w sezonie jest cały zawalony robotą i terminy oczekiwania są trochę dłuższe niż u konkurencji.

Napisano

...a części są raczej z wyższej półki, ...

 

a niżej napisałeś

Rock Shox Tora 318

 

Sam mam ten amortyzator i to raczej nie jest górna półka:P Powiedziałbym, że pierwszy model RS, który można nazwać prawdziwym amortyzatorem. Nie przesadzaj też tak z tym serwisowaniem części rowerowych - sam tak miałem jak rower kupiłem - ale po czasie przekonasz się, że hamulce tarczowe są praktycznie bezobsługowe (no raz za kiedy trzeba je odpowietrzyć uzupełnić płyn - ale to proste czynności) a jak poszedłem do serwisu i pytałem się jak często trzeba Torę serwisować to gościu z Bikershopa w Krakowie odpowiedział, żebym się nie wygłupiał bo to nie jest jakiś super amortyzator i żeby po prostu na nim jeździć, golenie np brunoxem smarować a do serwisu przyjść dopiero jak uszczelki będzie trzeba wymienić - amortyzator ma już 3 lata pracuje jak nowy i mogę powiedzieć, że gościu miał rację a ja zaoszczędziłem 200 zł:)

 

I jeszcze jedno pytanie ile wydałeś na cały rower? mógłbyś podać specyfikację? ciekawy jestem czy bardziej nie opłacałoby Ci się kupić "gotowca". Kiedyś z kolegą, jakieś 2 lata temu robiliśmy takie porównanie cen co się bardziej opłaca "gotowiec" czy "składak" wtedy nam wyszło, że żeby opłacalnie składać trzeba wydać min. 5000-6000 zł (chodzi mi o szybkie złożenie roweru a nie przez 2 lata polowanie na okazje na allegro:P)

  • 1 rok później...
Napisano

a ja zapraszam do siebie do Bielska-Bilej na ul. Trzech Diamentow 2, naprzeciwko Lidla, po drugiej stronie Cieszynskiej, budynek z solarium, wejscie od tylu. Posiadam w pelni wyposazony serwis rowerowy. wlasnie wrocilem z londynu, gdzie przez ostatnie lata pracowalem w duzym serwisie i posiadam dosc nieskromnie mowiac, duze doswiadczenie. Poza tym mam autoryzcje na serwis amortyzatorow Fox.

 

www.thorcycles.com

tel. 609 601 605

 

pozdrawiam i zapraszam

 

s2y8ki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...