Chattab Napisano 27 Lipca 2009 Napisano 27 Lipca 2009 Witam, Za kilka tygodni (miesięcy?) będę składać od podstaw rower. Ponieważ jest to owoc ponad rocznego oszczędzania i wyrzeczeń, a części są raczej z wyższej półki, chciałbym całą operację powierzyć specjalistycznemu serwisowi. Na razie biorę pod uwagę dwa sklepy w Katowicach: Tomed (ul. Mikołowska, zaraz za wiaduktem, jadąc od dworca po prawej stronie) i Bikershop (ul. Matejki, naprzeciwko dawnego kina Zorza i restauracji A-Dong). Do tych mam najbliżej. Czy ktoś z Was miał ostatnio do czynienia z tamtejszymi serwisami i mógłby któryś polecić? A może jeszcze inny (np. Bike-Atelier)? Będę bardzo wdzięczny. PS. Nie jestem pewien, czy to dobry dział na tego rodzaju pytania - w razie czego proszę moderatorów o przeniesienie.
Gromosmok Napisano 27 Lipca 2009 Napisano 27 Lipca 2009 Miła, fachowa obsługa. Serwis na wysokim poziomie. Starają sie.
zagajnik Napisano 29 Sierpnia 2009 Napisano 29 Sierpnia 2009 Nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny. Ja polecam TWOMARK w Chorzowie (jak Katowice:) ) Kupiłem tam 3 swoje rowery, nawet kupując nowy, firmowy rower można tam wymienić komponenty, które nam nie pasują. A wszystko w profesjonalnej, miłej atmosferze. Ludzie tam pracujący doskonale znają się na swoim rzemiośle. I żeby nie było, nie mam z tą firmą jakichkolwiek powiązań, piszę wyłącznie o własnych doświadczeniach PZDR Jacek
Wooyek Napisano 3 Września 2009 Napisano 3 Września 2009 Tomed to raczej dobry wybór. Tomek dość solidnie podchodzi do sprawy i ma duże doświadczenie. Bikershop - różnie bywa. Kumpel tam serwisuje rower, ostatnio oddał z kilkoma rzeczami i kazał sprawdzić tylny hamulec, czemu pierdzi. Przy odbiorze usłyszał "tylny hamulec Ci pierdzi, trzeba by to sprawdzić"... Poza tym Uni Sport na Chorzowskiej - o ile wiem, pracuje tam teraz Olo (były serwisant z Bikershopu), który jakoś wzbudza moje zaufanie po paru powierzonych mu rzeczach. Z ludzmi z Bike Atelier trzeba umieć znaleźć wspólny język - mi to raczej kiepsko idzie i od tego serwisu trzymam się z daleka. Twomark - hm, wygląda profesjonalnie, ale generalnie sklep jest nastawiony na dojenie bogatych klientów, a nie obsługę bikerów-zapaleńców. Kumplowi na przeglądzie gwarancyjnym umyli rower myjką ciśnieniową - wyglądał cudnie, tyle że jeszcze przez miesiąc damper jęczał przy kompresji :/ Polecam też sklep i serwis mojego znajomego - SimseyBike na os. Witosa (www.simseybike.pl). Wprawdzie w serwisie panuje straszny bajzel, ale za to jest to np. jeden z nielicznych (albo jedyny?) serwisów oferujących planowanie mufy suportowej przed założeniem suportu z zewnętrznymi łożyskami (co znacznie wydłuża ich żywotność) - większość "profesjonalnych" serwisów nawet o tym nie szłyszała. Ogólnie możesz mieć pewność, że Twoje części będą tam miały kontakt tylko z najlepszymi narzędziami w rękach prawdziwego zapaleńca - o ile Simsey osobiście się nim zajmie (czasem zdaje się na różnych miejscowych pomagierów...). No i prawdopodobnie tutaj zapłacisz najmniej.
Chattab Napisano 4 Września 2009 Autor Napisano 4 Września 2009 Wooyek: dzięki, właśnie na takiej odpowiedzi mi zależało. Zdecyduję się chyba na Tomed - mam tam rzut beretem, a i właściciel sprawia wrażenie znającego się na swoim fachu. Mam też wobec niego niepisany dług wdzięczności: zadałem mu już chyba ze 100 pytań, obejrzałem kilkadziesiąt części i akcesoriów na sklepie, a nic jeszcze nie kupiłem... Twomark zdecydowanie za daleko, Simsey - hmm... też sporo dobrego o nim słyszałem, ale jaką mam pewność, że on sam osobiście mi to złoży, a nie "lokalni pomagierzy"? I jeszcze jedno pytanie odnośnie Tomka z Tomedu: czy ten człowiek zna się na tyle na rzeczy, ma gruntowną wiedzę i odpowiednie narzędzia, żeby później np. serwisować amortyzator (zalewać olejem, wymieniać uszczelki itp.) czy tarczówki (odpowietrzanie, uzupełnianie płynu itp.)? Staram się omijać szerokim łukiem serwisy w rodzaju "zmienić łańcuch i napompować koła"?
Wooyek Napisano 4 Września 2009 Napisano 4 Września 2009 Co do hamulców, to jak najbardziej. Sam u niego w zimie montowałem swoje hample z nowymi klamkami. Oczywiście sporo zależy od tego, jakie będziesz miał hamulce, ale o ile nie wybierzesz czegoś egzotycznego, to nie będzie problemu. Nie wiem, jak z amortyzatorem - wiedzę i umiejętności Tomek na pewno ma, jednak czy będzie chciał się tego podjąć, to już musisz jego zapytać. Takie sprawy zwykle załatwiają serwisy dystrybutora (bo sądząc z Twoich postów nie składasz roweru z jakimś Suntourem, tylko coś ambitniejszego). Dla normalnego serwisu jest to pewien problem - nikt nie trzyma na stanie części zamiennych do wszystkich modeli amortyzatorów No i taki serwis zajmuje sporo czasu, a na nadmiar nudy Tomek, z tego co u niego widzę, nie narzeka. Więc pytaj u źródeł.
Chattab Napisano 4 Września 2009 Autor Napisano 4 Września 2009 Hamulce Avid Elixir CR i amor Rock Shox Tora 318. Na lekkim wypasie (przynajmniej jak na mnie), ale bez przesady. Czynnikiem decydującym dla mnie jest tak naprawdę podejście człowieka, który ma to zrobić z głową, ale i z sercem (nie podrapać goleni przy zakładaniu widelca, nie wbijać sterów młotkiem na siłę, nie kopać z buta jak coś nie wchodzi itp.). Taki nawet bardziej artysta niż rzemieślnik
Wooyek Napisano 4 Września 2009 Napisano 4 Września 2009 Myślę, że na Tomedzie się nie zawiedziesz, choć tak naprawdę walenia młotkiem i wpychania na siłę raczej nie ma w żadnym z czołowych, wymienionych przeze mnie, serwisie. Praca serwisanta rowerowego wymaga miłości do rowerów - w końcu płace nie są zbyt szałowe
Swiechu Napisano 24 Lutego 2010 Napisano 24 Lutego 2010 Osobiście korzystam z Tomedu i bardzo polecam Tomka. Słowny i profesjonalny gość, po ziemie mam zamiar wydać dość spore oszczędności na odchodzenie swojego roweru, co zrobię właśnie u niego Lecz polecam szybko się do niego wybrać ponieważ w sezonie jest cały zawalony robotą i terminy oczekiwania są trochę dłuższe niż u konkurencji.
kamfan Napisano 24 Lutego 2010 Napisano 24 Lutego 2010 ...a części są raczej z wyższej półki, ... a niżej napisałeś Rock Shox Tora 318 Sam mam ten amortyzator i to raczej nie jest górna półka:P Powiedziałbym, że pierwszy model RS, który można nazwać prawdziwym amortyzatorem. Nie przesadzaj też tak z tym serwisowaniem części rowerowych - sam tak miałem jak rower kupiłem - ale po czasie przekonasz się, że hamulce tarczowe są praktycznie bezobsługowe (no raz za kiedy trzeba je odpowietrzyć uzupełnić płyn - ale to proste czynności) a jak poszedłem do serwisu i pytałem się jak często trzeba Torę serwisować to gościu z Bikershopa w Krakowie odpowiedział, żebym się nie wygłupiał bo to nie jest jakiś super amortyzator i żeby po prostu na nim jeździć, golenie np brunoxem smarować a do serwisu przyjść dopiero jak uszczelki będzie trzeba wymienić - amortyzator ma już 3 lata pracuje jak nowy i mogę powiedzieć, że gościu miał rację a ja zaoszczędziłem 200 zł I jeszcze jedno pytanie ile wydałeś na cały rower? mógłbyś podać specyfikację? ciekawy jestem czy bardziej nie opłacałoby Ci się kupić "gotowca". Kiedyś z kolegą, jakieś 2 lata temu robiliśmy takie porównanie cen co się bardziej opłaca "gotowiec" czy "składak" wtedy nam wyszło, że żeby opłacalnie składać trzeba wydać min. 5000-6000 zł (chodzi mi o szybkie złożenie roweru a nie przez 2 lata polowanie na okazje na allegro:P)
s2y8ki Napisano 6 Kwietnia 2011 Napisano 6 Kwietnia 2011 a ja zapraszam do siebie do Bielska-Bilej na ul. Trzech Diamentow 2, naprzeciwko Lidla, po drugiej stronie Cieszynskiej, budynek z solarium, wejscie od tylu. Posiadam w pelni wyposazony serwis rowerowy. wlasnie wrocilem z londynu, gdzie przez ostatnie lata pracowalem w duzym serwisie i posiadam dosc nieskromnie mowiac, duze doswiadczenie. Poza tym mam autoryzcje na serwis amortyzatorow Fox. www.thorcycles.com tel. 609 601 605 pozdrawiam i zapraszam s2y8ki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.