Skocz do zawartości

[rower] Centurion Backfire Light '09 20''


goldbloom

Rekomendowane odpowiedzi

Mój drugi rower... No, właściwie to tylko druga rama :devil: Większość części ze starego Schwinna LINK (a tu ZDJĘCIA.

Starą ramę zmieniłem, bo stwierdziłem, że mam dość garbienia się. Teraz wreszcie pozycja jest taka, jaką chciałem mieć B) Nie da się też ukryć, że rama, choć większa, to sporo lżejsza, chociaż nie wiem ile cały sprzęcior waży. Tak na oko, obstawiam 10,7 kg :P Przejdę się kiedyś do jakiegoś serwisu, w domu nie mam nawet wagi łazienkowej xD

 

image001zfs.jpg

 

Rozpiska części. Ciekawe o czym zapomniałem :P

 

Rama: Centurion Backfire Light 20''

 

Amortyzator: Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm

Kierownica: Scott Pilot Pro 1.5 (25,4) (gięta) czarna, przycięta na 64cm

Gripy: Ritchey WCS

Rogi: Ritchey Pro Ergo czarne

Mostek: Pro XLT 110mm czarny

Stery: FSA ZS-3 SL

Kapsel: Ritchey

Siodło: Selle Italia Flite Classic

Sztyca: TOKEN TK913A 31,6/350mm

Zacisk sztycy: Accent Light biały

 

Linki, pancerze i końcówki: Clarks

 

Manetki: Shimano Deore LX SL-M580 srebrne

Przerzutka przednia: Shimano LX FC-M581 srebrna

Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772-GS

Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32

Łancuch: Shimano XT HG-93 (spinka Sram)

Korby: Shimano LX FC-M582 (koronki zmienione na 48-36-26 LX) srebrne

Suport: Token TK877EX niebieski

Pedały: Shimano PD-M540 srebrne

 

Piasty: Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) srebrne

Zaciski: Shimano XT (niedługa BBB na imbus)

Szprychy: DT Swiss Competition srebrne 64 szt.

Nyple: DT Swiss Alu srebrne 64 szt.

Obręcze: Mavic XM 719 srebrne

Opaska na obręcz: Schwalbe

Opony: Hutchinson Piranha Air Light (2.0)

Dętki: jakaś "light" Maxxis i mniej lekka Michelin

 

 

Hamulce: V-ki Shimano LX BR-M580 srebrne

Dźwignie hamulcowe: Shimano LX BL-M585 srebrne

Klocki: pomarańczowo- czarne Authora --

 

---------------------

Licznik: Blackburn Delphi 5.0

Lampka Tylna: Cat Eye TL-LD170-R

Lampka Przednia: Petzl Tikka Plus

 

 

Tu album na Picasa: ZDJĘCIA

 

W najbliższym czasie zmieniam zaciski kół na BBB na imbus, dętki na Race Continentala, no i opony pewnie na pythony.

 

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, bo okazyjnie :) A co do tych piast... Wiem, co ludzie o nich mówią, ale... u mnie gitara, jak na razie - odpukać :P Ale jak te zajadę, to pomyślę o czymś solidniejszym... Chodzą mi po głowie takie w kolorze czerwonym :wub: Ale to, póki co, odległa przyszłość. Jak Bóg da, oczywiście :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niby jest złego w piastach XT, przecież to porządny sprzęt, ale cóż rynek rowerowy to rynek czysto opiniotwórczy, brak tu precyzyjnych badań-pomijając ostatnie zabawy tensometrami i dawnym testem sztywności amortyzatorów przednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie piasty 2006 rok.

jedyne do czego mogę się przyczepić to ze są mało szczelne i dość często trzeba je czyścić.

jeździłem na nich półtora roku i w zimę i lato......i spoko wszystko hula.

teraz używam ich mniej bo są moimi kołami na szosę....ale też jest wszystko ok.

 

a co do rowerku to bardzo fajny........a z hamulcami to dobra decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było ciekawiej poszukałem w necie wag poszczególnych części:

 

Rama: Centurion Backfire Light 20''1600g

 

Amortyzator: Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm 1650g

Manetka PopLock: 50g

 

Kierownica: Scott Pilot Pro 1.5 (25,4) (gięta) czarna, przycięta na 64cm (?) pojęcia nie mam :P

Gripy: Ritchey WCS 55g

Rogi: Ritchey Pro Ergo czarne 130g

Mostek: Pro XLT 110mm czarny 130g

Stery: FSA ZS-3 SL (z podkładką) 95g

Kapsel: Ritchey ~15g (?)

Siodło: Selle Italia Flite Classic 230g

Sztyca: TOKEN TK913A 31,6/350mm 252g

Zacisk sztycy: Accent Light biały 22g

 

Linki, pancerze i końcówki: Clarks ~60g (?)

 

Manetki: Shimano Deore LX SL-M580 srebrne 253g

Przerzutka przednia: Shimano LX FC-M581 srebrna 171g

Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772-GS 227g

Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 264g

Łancuch: Shimano XT HG-93 (spinka Sram) ~250g (?)

Korby: Shimano LX FC-M582 (koronki zmienione na 48-36-26 LX) srebrne 921g (?) (ale to dla wersji 22-32-44)

Suport: Token TK877EX niebieski 97g

Pedały: Shimano PD-M540 srebrne 354g

 

Piasty: Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) srebrne 230g+411g=641g

Zaciski: Shimano XT (niedługa BBB na imbus) - liczone z piastami (?)

Szprychy: DT Swiss Competition srebrne 64 szt. 382g

Nyple: DT Swiss Alu srebrne 64 szt. 65g

Obręcze: Mavic XM 719 srebrne 460g+460g=920g

Opaski na obręcz: Schwalbe ~20g (?)

Opony: Hutchinson Piranha Air Light (2.0) 470g+470g=940g

Dętki: jakaś "light" Maxxis i mniej lekka Michelin 130g+150g=280g

 

 

Hamulce: V-ki Shimano LX BR-M580 srebrne 180g+180g=360g (to chyba bez fajek? B) )

Dźwignie hamulcowe: Shimano LX BL-M585 srebrne 183g

Klocki: pomarańczowo- czarne Authora - liczone razem z hamulcami

 

Czyli razem wychodzi 10617g + kierownica. Po zmianie dętek (190g) i zacisków kół (66g) - 10477g + k. A jak przyjdą elixiry cr 180/160 (slx) (~950g) będzie 10884 + kiera. Tak pi razy drzwi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle to waży 18" z miskami sterów, zważone przeze mnie - 1602 gr (a ta rama przychodz z osadzonymi miskami)

 

No tak, rzeczywiście, nawet poprzedni właściciel podał 1690g (razem z hakiem i 4 śrubkami od mocowań bidonu), podałem wagę ze strony sklepu... To z rozpędu, sorry :) Więc: teraz waga 10567 + kiera, a za kilka dni 10974 + k. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi podał wagę kierownicy (wznios ok. 30mm). Nie znam, bo w akcie desperacji (drętwiejące nadgarstki przy prostej 580mm) wziąłem ją od znajomego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie składanie wagi to czysta teoria, połóż go na wagę i będziemy wiedzieć ile waży faktycznie.

Z tego co widzę jesteś dużym optymistą, ja poskładałem taki na lepszym osprzęcie, ramie 18" i nie uważam, że ma tak niską wagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem, bo nie mam go na czym zważyć, a przecież sam jestem ciekaw. Jak dorwę jakąś wagę, dam znać o wynikach :)

Oczywiście, wagi są tylko orientacyjne i podałem je po to, żeby uprzyjemnić przeglądanie tematu - sprowokować do jakichś komentarzy. Rower na pewno jest cięższy (choćby same koronki ważą sporo więcej, a dane producentów z pewnością są niewiarygodne). Szacowana przeze mnie waga w pierwszym poście, była całkowicie "na oko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie jakieś przemyślenia/propozycje co do ewentualnych zmian w rozpisce, to śmiało - wszystkie będą przeze mnie bardzo mile widziane! :)

 

ps. Bierzcie pod uwagę zmiany: Avid Elixir CR z tarczami XT na CL 180/160 (albo 160/160,jeszcze się nie zdecydowałem), maxxisy flyweighty i zaciski kół na imbus. Niedługo wrzucę foty z uwzględnionymi zmianami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po założeniu elixirów, mostka, zacisków i dętek rozpiska wygląda tak:

 

Rama: Centurion Backfire Light 20'' 1690g

Amortyzator: Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm 1650g

Manetka PopLock: 50g

 

Kierownica: Scott Pilot Pro 1.5 (25,4) (gięta) czarna, przycięta na 64cm (?) pojęcia nie mam :)

Gripy: Ritchey WCS 55g

Rogi: Ritchey Pro Ergo czarne 130g

Mostek: Boplight 120mm`07 (+2 czerwone śruby alu ;) ) 122g

Stery: FSA ZS-3 SL (z podkładką) 95g

Kapsel: Ritchey ~15g (?)

Siodło: Selle Italia Flite Classic 230g

Sztyca: TOKEN TK913A 31,6/350mm 252g

Zacisk sztycy: Accent Light biały 22g

 

Linki, pancerze i końcówki: Clarks ~60g (?)

 

Manetki: Shimano Deore LX SL-M580 srebrne 253g

Przerzutka przednia: Shimano LX FC-M581 srebrna 171g

Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772-GS 227g

Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 264g

Łancuch: Shimano XT HG-93 (spinka Sram) jednak chyba ~260g (?)

Korby: Shimano LX FC-M582 (koronki zmienione na 48-36-26 LX) srebrne 921g (?) (ale to dla wersji 22-32-44)

Suport: Token TK877EX niebieski 97g

Pedały: Shimano PD-M540 srebrne 354g

Piasty: Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) srebrne 170g+352=522g

Zaciski: Dartmoor Bolt-On czerwone 66g

Szprychy: DT Swiss Competition srebrne 64 szt. 382g

Nyple: DT Swiss Alu srebrne 64 szt. 65g

Obręcze: Mavic XM 719 srebrne 460g+460g=920g

Opaski na obręcz: Schwalbe ~20g (?)

Opony: Hutchinson Piranha Air Light (2.0) 470g+470g=940g

Dętki: Schwalbe SV14a MTB XXL Light, presta 100g+100g=200g

 

Hamulce (Klamki + zaciski + zalane przewody + klocki + adaptery): Avid Elixir CR (przewody 1250mm, 650mm) ~300g+~305g=605g

Tarcze: przód - Shimano XT SM-RT78 (180mm), tył - Shimano XT SM-RT79 (160mm) 173g+140g=313g

 

Neoprenowa osłona na tylne widełki: ~20g.

 

ORIENTACYJNA WAGA: 10971g + kierownica

 

Następne w kolejności będą korby - tylko jakie? Tu się zastanawiam czy warto kupić coś innego niż XTR ;)http://www.forumrowerowe.org/topic/57123-korba-jaka-na-poziomie-xtr-w-jakiej-cenie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne będą korby Aerozine Titanium FX http://www.allegro.pl/item717871925_korby_aerozine_titanium_x12fx_sa3_kolory_xtr_xt.html. Te z zębatkami z alu 2014 są bardziej opłacalne (w przyszłości zmienię na lżejsze). Jak wszystko pójdzie ok, to za tydzień będę je miał. Tylko się zastanawiam nad kolorem srebrne , czarne, a może ...czerwone :) Poradźcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, chyba wezmę te czarne. Teraz jest kolorystycznie trochę monotonnie... Chociaż srebrne pasują do kół :/

 

Poszukałem w garażu i znalazłem elektroniczną wagę :P Dokładność pomiaru +/- 2g, zakres do do 5kg. Zrobiłem więc oczywiście rozpiskę zważonych części. Oto ona:

 

Rama: Centurion Backfire Light 20'' 1690g

 

Amortyzator: Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm 1712g (chyba za dużo oleju wlałem :P)

Manetka PopLock: 40g (z linką i pancerzami)

Kierownica: Scott Pilot Pro 1.5 (25,4) (gięta) czarna, przycięta jednak na 650mm 260g

Gripy: Ritchey WCS 40g

Rogi: Ritchey Pro Ergo czarne 130g

Mostek: Boplight 120mm`07 (jedna śruba stal, druga alu) ) 130g

Stery: FSA ZS-3 SL (z podkładką) (łożyska + obudowa) 56g

Kapsel + śruba: Ritchey 18g

Siodło: Selle Italia Flite Classic 232g

Sztyca: TOKEN TK913A 31,6/350mm 252g

Zacisk sztycy: Accent Light biały 24g

 

Linki, pancerze i końcówki: przerzutka przód 26g, przerzutka tył 38g

 

Manetki: Shimano Deore LX SL-M580; przód 126g, tył 130g

Przerzutka przednia: Shimano LX FC-M581 srebrna 168g

Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772-GS 228g

Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 (razem z kołem tył)

Łancuch: Shimano XT HG-93 (spinka Sram) 272g (ale to na 48 zębów, dla nowych korb będzie ze 260 chyba)

Korba: w ciągu tygodnia Aerozine Titanium FX (waga wg sklepu 810g z suportem)

Pedały: Shimano PD-M540 srebrne 356g

 

Piasty: Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) (z kołami)

Zaciski: Dartmoor Bolt-On; przód 32g, tył 36g

Szprychy: DT Swiss Competition srebrne 64 szt. (z kołami)

Nyple: DT Swiss Alu srebrne 64 szt. (z kołami)

Obręcze: Mavic XM 719 srebrne (z kołami)

Opaski na obręcz: Schwalbe (z kołami)

Opony: Hutchinson Piranha Air Light (2.0) (z kołami)

Dętki: Schwalbe SV14a MTB XXL Light, presta (z kołami)

 

Waga koła przedniego (opona + dętka + tarcza 180mm Shimano SM-RT78M) 1666g

Waga koła tylnego (opona + dętka + tarcz 160mm Shimano SM-RT79) 2064g

 

Hamulce (Klamki + zaciski + zalane przewody + klocki + adaptery): Avid Elixir CR; przód 232g, tył 308g

Tarcze: przód - Shimano XT SM-RT78 (180mm), tył - Shimano XT SM-RT79 (160mm) (z kołami)

 

Neoprenowa osłona na tylne widełki: 24g

Licznik (całość): Blackburn Delphi 5.0 78g

 

W sumie: 11180g

 

Tak mi się to spodobało, że aż chyba poproszę o przeniesienie tematu do "Projektów" :P.

 

BTW, zważone zostało 26 części - przy dokładności pomiaru 2g, margines błędu to ponad 50g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatecznie korby będą jednak nie Aerozine, ale RF Deus w wersji "shiny silver". Jak zamontuję, wrzucę foty.

Aha, chcę zmienić kierownicę na low riser, max 20mm (teraz jest ze 35 mm ;) ) i min. 620mm szerokości. Zmienię też na pewno rogi. Na razie jestem zdecydowany na WCS, zarówno jedno, jak i drugie (rogi WCS Ergo - zagięte do środka). Ale może coś innego? Chcę się zmieścić w 200zł, no może troszkę więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...