goldbloom Napisano 26 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Mój drugi rower... No, właściwie to tylko druga rama Większość części ze starego Schwinna LINK (a tu ZDJĘCIA. Starą ramę zmieniłem, bo stwierdziłem, że mam dość garbienia się. Teraz wreszcie pozycja jest taka, jaką chciałem mieć Nie da się też ukryć, że rama, choć większa, to sporo lżejsza, chociaż nie wiem ile cały sprzęcior waży. Tak na oko, obstawiam 10,7 kg Przejdę się kiedyś do jakiegoś serwisu, w domu nie mam nawet wagi łazienkowej xD Rozpiska części. Ciekawe o czym zapomniałem Rama: Centurion Backfire Light 20'' Amortyzator: Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm Kierownica: Scott Pilot Pro 1.5 (25,4) (gięta) czarna, przycięta na 64cm Gripy: Ritchey WCS Rogi: Ritchey Pro Ergo czarne Mostek: Pro XLT 110mm czarny Stery: FSA ZS-3 SL Kapsel: Ritchey Siodło: Selle Italia Flite Classic Sztyca: TOKEN TK913A 31,6/350mm Zacisk sztycy: Accent Light biały Linki, pancerze i końcówki: Clarks Manetki: Shimano Deore LX SL-M580 srebrne Przerzutka przednia: Shimano LX FC-M581 srebrna Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772-GS Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 Łancuch: Shimano XT HG-93 (spinka Sram) Korby: Shimano LX FC-M582 (koronki zmienione na 48-36-26 LX) srebrne Suport: Token TK877EX niebieski Pedały: Shimano PD-M540 srebrne Piasty: Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) srebrne Zaciski: Shimano XT (niedługa BBB na imbus) Szprychy: DT Swiss Competition srebrne 64 szt. Nyple: DT Swiss Alu srebrne 64 szt. Obręcze: Mavic XM 719 srebrne Opaska na obręcz: Schwalbe Opony: Hutchinson Piranha Air Light (2.0) Dętki: jakaś "light" Maxxis i mniej lekka Michelin Hamulce: V-ki Shimano LX BR-M580 srebrne Dźwignie hamulcowe: Shimano LX BL-M585 srebrne Klocki: pomarańczowo- czarne Authora -- --------------------- Licznik: Blackburn Delphi 5.0 Lampka Tylna: Cat Eye TL-LD170-R Lampka Przednia: Petzl Tikka Plus Tu album na Picasa: ZDJĘCIA W najbliższym czasie zmieniam zaciski kół na BBB na imbus, dętki na Race Continentala, no i opony pewnie na pythony. Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Dętki to pewnie na jakieś inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Nowe, lepsze zdjęcie: A w nieodległej przyszłości: korby xtr, hamulce magura louise, manetki xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 ja bym zaatakowal piasty czemu magury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Heh, bo okazyjnie A co do tych piast... Wiem, co ludzie o nich mówią, ale... u mnie gitara, jak na razie - odpukać Ale jak te zajadę, to pomyślę o czymś solidniejszym... Chodzą mi po głowie takie w kolorze czerwonym Ale to, póki co, odległa przyszłość. Jak Bóg da, oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 Niestety z korby, magur i manetek nic nie wyszlo " ". Ale za to będą elixiry cr 180/160 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duke Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Co niby jest złego w piastach XT, przecież to porządny sprzęt, ale cóż rynek rowerowy to rynek czysto opiniotwórczy, brak tu precyzyjnych badań-pomijając ostatnie zabawy tensometrami i dawnym testem sztywności amortyzatorów przednich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 ja mam takie piasty 2006 rok. jedyne do czego mogę się przyczepić to ze są mało szczelne i dość często trzeba je czyścić. jeździłem na nich półtora roku i w zimę i lato......i spoko wszystko hula. teraz używam ich mniej bo są moimi kołami na szosę....ale też jest wszystko ok. a co do rowerku to bardzo fajny........a z hamulcami to dobra decyzja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 Żeby było ciekawiej poszukałem w necie wag poszczególnych części: Rama: Centurion Backfire Light 20''1600g Amortyzator: Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm 1650g Manetka PopLock: 50g Kierownica: Scott Pilot Pro 1.5 (25,4) (gięta) czarna, przycięta na 64cm (?) pojęcia nie mam Gripy: Ritchey WCS 55g Rogi: Ritchey Pro Ergo czarne 130g Mostek: Pro XLT 110mm czarny 130g Stery: FSA ZS-3 SL (z podkładką) 95g Kapsel: Ritchey ~15g (?) Siodło: Selle Italia Flite Classic 230g Sztyca: TOKEN TK913A 31,6/350mm 252g Zacisk sztycy: Accent Light biały 22g Linki, pancerze i końcówki: Clarks ~60g (?) Manetki: Shimano Deore LX SL-M580 srebrne 253g Przerzutka przednia: Shimano LX FC-M581 srebrna 171g Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772-GS 227g Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 264g Łancuch: Shimano XT HG-93 (spinka Sram) ~250g (?) Korby: Shimano LX FC-M582 (koronki zmienione na 48-36-26 LX) srebrne 921g (?) (ale to dla wersji 22-32-44) Suport: Token TK877EX niebieski 97g Pedały: Shimano PD-M540 srebrne 354g Piasty: Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) srebrne 230g+411g=641g Zaciski: Shimano XT (niedługa BBB na imbus) - liczone z piastami (?) Szprychy: DT Swiss Competition srebrne 64 szt. 382g Nyple: DT Swiss Alu srebrne 64 szt. 65g Obręcze: Mavic XM 719 srebrne 460g+460g=920g Opaski na obręcz: Schwalbe ~20g (?) Opony: Hutchinson Piranha Air Light (2.0) 470g+470g=940g Dętki: jakaś "light" Maxxis i mniej lekka Michelin 130g+150g=280g Hamulce: V-ki Shimano LX BR-M580 srebrne 180g+180g=360g (to chyba bez fajek? ) Dźwignie hamulcowe: Shimano LX BL-M585 srebrne 183g Klocki: pomarańczowo- czarne Authora - liczone razem z hamulcami Czyli razem wychodzi 10617g + kierownica. Po zmianie dętek (190g) i zacisków kół (66g) - 10477g + k. A jak przyjdą elixiry cr 180/160 (slx) (~950g) będzie 10884 + kiera. Tak pi razy drzwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Rama: Centurion Backfire Light 20''1600g Tyle to waży 18" z miskami sterów, zważone przeze mnie - 1602 gr (a ta rama przychodz z osadzonymi miskami) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Tyle to waży 18" z miskami sterów, zważone przeze mnie - 1602 gr (a ta rama przychodz z osadzonymi miskami) No tak, rzeczywiście, nawet poprzedni właściciel podał 1690g (razem z hakiem i 4 śrubkami od mocowań bidonu), podałem wagę ze strony sklepu... To z rozpędu, sorry Więc: teraz waga 10567 + kiera, a za kilka dni 10974 + k. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi podał wagę kierownicy (wznios ok. 30mm). Nie znam, bo w akcie desperacji (drętwiejące nadgarstki przy prostej 580mm) wziąłem ją od znajomego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Takie składanie wagi to czysta teoria, połóż go na wagę i będziemy wiedzieć ile waży faktycznie. Z tego co widzę jesteś dużym optymistą, ja poskładałem taki na lepszym osprzęcie, ramie 18" i nie uważam, że ma tak niską wagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Jest problem, bo nie mam go na czym zważyć, a przecież sam jestem ciekaw. Jak dorwę jakąś wagę, dam znać o wynikach Oczywiście, wagi są tylko orientacyjne i podałem je po to, żeby uprzyjemnić przeglądanie tematu - sprowokować do jakichś komentarzy. Rower na pewno jest cięższy (choćby same koronki ważą sporo więcej, a dane producentów z pewnością są niewiarygodne). Szacowana przeze mnie waga w pierwszym poście, była całkowicie "na oko". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 Jeśli macie jakieś przemyślenia/propozycje co do ewentualnych zmian w rozpisce, to śmiało - wszystkie będą przeze mnie bardzo mile widziane! ps. Bierzcie pod uwagę zmiany: Avid Elixir CR z tarczami XT na CL 180/160 (albo 160/160,jeszcze się nie zdecydowałem), maxxisy flyweighty i zaciski kół na imbus. Niedługo wrzucę foty z uwzględnionymi zmianami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 23 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Po założeniu elixirów, mostka, zacisków i dętek rozpiska wygląda tak: Rama: Centurion Backfire Light 20'' 1690g Amortyzator: Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm 1650g Manetka PopLock: 50g Kierownica: Scott Pilot Pro 1.5 (25,4) (gięta) czarna, przycięta na 64cm (?) pojęcia nie mam Gripy: Ritchey WCS 55g Rogi: Ritchey Pro Ergo czarne 130g Mostek: Boplight 120mm`07 (+2 czerwone śruby alu ) 122g Stery: FSA ZS-3 SL (z podkładką) 95g Kapsel: Ritchey ~15g (?) Siodło: Selle Italia Flite Classic 230g Sztyca: TOKEN TK913A 31,6/350mm 252g Zacisk sztycy: Accent Light biały 22g Linki, pancerze i końcówki: Clarks ~60g (?) Manetki: Shimano Deore LX SL-M580 srebrne 253g Przerzutka przednia: Shimano LX FC-M581 srebrna 171g Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772-GS 227g Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 264g Łancuch: Shimano XT HG-93 (spinka Sram) jednak chyba ~260g (?) Korby: Shimano LX FC-M582 (koronki zmienione na 48-36-26 LX) srebrne 921g (?) (ale to dla wersji 22-32-44) Suport: Token TK877EX niebieski 97g Pedały: Shimano PD-M540 srebrne 354g Piasty: Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) srebrne 170g+352=522g Zaciski: Dartmoor Bolt-On czerwone 66g Szprychy: DT Swiss Competition srebrne 64 szt. 382g Nyple: DT Swiss Alu srebrne 64 szt. 65g Obręcze: Mavic XM 719 srebrne 460g+460g=920g Opaski na obręcz: Schwalbe ~20g (?) Opony: Hutchinson Piranha Air Light (2.0) 470g+470g=940g Dętki: Schwalbe SV14a MTB XXL Light, presta 100g+100g=200g Hamulce (Klamki + zaciski + zalane przewody + klocki + adaptery): Avid Elixir CR (przewody 1250mm, 650mm) ~300g+~305g=605g Tarcze: przód - Shimano XT SM-RT78 (180mm), tył - Shimano XT SM-RT79 (160mm) 173g+140g=313g Neoprenowa osłona na tylne widełki: ~20g. ORIENTACYJNA WAGA: 10971g + kierownica Następne w kolejności będą korby - tylko jakie? Tu się zastanawiam czy warto kupić coś innego niż XTR http://www.forumrowerowe.org/topic/57123-korba-jaka-na-poziomie-xtr-w-jakiej-cenie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 23 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Zdjęcie po zmianach. Więcej zdjęć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 Następne będą korby Aerozine Titanium FX http://www.allegro.pl/item717871925_korby_aerozine_titanium_x12fx_sa3_kolory_xtr_xt.html. Te z zębatkami z alu 2014 są bardziej opłacalne (w przyszłości zmienię na lżejsze). Jak wszystko pójdzie ok, to za tydzień będę je miał. Tylko się zastanawiam nad kolorem srebrne , czarne, a może ...czerwone Poradźcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2009 (...)Tylko się zastanawiam nad kolorem srebrne , czarne, a może ...czerwone Poradźcie... Bierz czarne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2009 No, chyba wezmę te czarne. Teraz jest kolorystycznie trochę monotonnie... Chociaż srebrne pasują do kół :/ Poszukałem w garażu i znalazłem elektroniczną wagę Dokładność pomiaru +/- 2g, zakres do do 5kg. Zrobiłem więc oczywiście rozpiskę zważonych części. Oto ona: Rama: Centurion Backfire Light 20'' 1690g Amortyzator: Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm 1712g (chyba za dużo oleju wlałem ) Manetka PopLock: 40g (z linką i pancerzami) Kierownica: Scott Pilot Pro 1.5 (25,4) (gięta) czarna, przycięta jednak na 650mm 260g Gripy: Ritchey WCS 40g Rogi: Ritchey Pro Ergo czarne 130g Mostek: Boplight 120mm`07 (jedna śruba stal, druga alu) ) 130g Stery: FSA ZS-3 SL (z podkładką) (łożyska + obudowa) 56g Kapsel + śruba: Ritchey 18g Siodło: Selle Italia Flite Classic 232g Sztyca: TOKEN TK913A 31,6/350mm 252g Zacisk sztycy: Accent Light biały 24g Linki, pancerze i końcówki: przerzutka przód 26g, przerzutka tył 38g Manetki: Shimano Deore LX SL-M580; przód 126g, tył 130g Przerzutka przednia: Shimano LX FC-M581 srebrna 168g Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772-GS 228g Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 (razem z kołem tył) Łancuch: Shimano XT HG-93 (spinka Sram) 272g (ale to na 48 zębów, dla nowych korb będzie ze 260 chyba) Korba: w ciągu tygodnia Aerozine Titanium FX (waga wg sklepu 810g z suportem) Pedały: Shimano PD-M540 srebrne 356g Piasty: Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) (z kołami) Zaciski: Dartmoor Bolt-On; przód 32g, tył 36g Szprychy: DT Swiss Competition srebrne 64 szt. (z kołami) Nyple: DT Swiss Alu srebrne 64 szt. (z kołami) Obręcze: Mavic XM 719 srebrne (z kołami) Opaski na obręcz: Schwalbe (z kołami) Opony: Hutchinson Piranha Air Light (2.0) (z kołami) Dętki: Schwalbe SV14a MTB XXL Light, presta (z kołami) Waga koła przedniego (opona + dętka + tarcza 180mm Shimano SM-RT78M) 1666g Waga koła tylnego (opona + dętka + tarcz 160mm Shimano SM-RT79) 2064g Hamulce (Klamki + zaciski + zalane przewody + klocki + adaptery): Avid Elixir CR; przód 232g, tył 308g Tarcze: przód - Shimano XT SM-RT78 (180mm), tył - Shimano XT SM-RT79 (160mm) (z kołami) Neoprenowa osłona na tylne widełki: 24g Licznik (całość): Blackburn Delphi 5.0 78g W sumie: 11180g Tak mi się to spodobało, że aż chyba poproszę o przeniesienie tematu do "Projektów" . BTW, zważone zostało 26 części - przy dokładności pomiaru 2g, margines błędu to ponad 50g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2009 Ostatecznie korby będą jednak nie Aerozine, ale RF Deus w wersji "shiny silver". Jak zamontuję, wrzucę foty. Aha, chcę zmienić kierownicę na low riser, max 20mm (teraz jest ze 35 mm ) i min. 620mm szerokości. Zmienię też na pewno rogi. Na razie jestem zdecydowany na WCS, zarówno jedno, jak i drugie (rogi WCS Ergo - zagięte do środka). Ale może coś innego? Chcę się zmieścić w 200zł, no może troszkę więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 13 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2009 Zdecydowałem się na założenie nowego tematu o moim rowerze w dziale "Projekty rowerów", proszę więc o zamknięcie tego. Projekt roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 13 Września 2009 Udostępnij Napisano 13 Września 2009 Zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.