Skocz do zawartości

[Korby] zużyte i popękane zęby


Szaibus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam mały problem z moimi korbami Shimano M191, a mianowicie w czterech miejscach, na środkowej tarczy (zaznaczone na zdjęciach) zęby są dość mocno zużyte oraz pęknięte. Pojawiło się to po przejechaniu około 1200-1500 km jednak wszystko było mniejsze i nie przejmowałem się tym. Teraz jednak napęd ma trochę ponad 2000 km i wygląda tak jak na zdjęciach. Wiem że te korby nie są szczytem technologi ani wytrzymałości, no ale jednak nie spodziewałem się tego po tak małym przebiegu. Teraz niestety zamiast kupić spd, wydam pieniądze na nowy napęd gdyż łańcuch czasami lubi strzelać i zaklinowywać się w tych miejscach, a kończy się to rozpięcie sram'owskiej spinki. Czy te korby są aż tak słabe ? czy jednak z moimi jest coś nie tak ? Pozdrawiam

 

Link do zdjęć :

http://img268.imageshack.us/gal.php?g=img0924wgg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te korby to podstawa dla kolarza jeżdżącego na krótkie wypady nad jeziorko. Wszystko zależy od stylu Twojej jazdy jeśli jeździsz agresywnie i dużo to polecam coś pokroju minimum Alivio, a najlepiej Deore H II tyle, że cena idzie już do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wzial pilnik i zjechal to na rowno jak zaciaga lancuch. Swoja droga skandal, zeby ubytki sie pojawialy juz po tak malym przebiegu. I to w stalowych tarczach? Ewidentnie jakies wady stopu. Fakt ze Tourney to nie jest mistrzostwo swiata, ale tym bardziej powinny byc ze wzgledu na swoja wage solidniejsze. U mnie jakos nie ma negatywnych doswiadczen jezeli chodzi o tarcze korby, korba Acera ze stalowymi tarczami dobija do 20kkm, ale np przy mnie w zeszlym roku na maratonie czlowiek wylamal zab z nowej korby XT. Pewien wplyw ma tu styl jazdy zapewne i silowe zmiany biegow, ale bez przesady, szybciej powinien strzelic lancuch niz zeby w korbie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś poszedłem do garażu, by zobaczyć jak wyglądają korby w moim starym (marketowym) rowerze. Zamontowane są tam stalowe Prowheele i maja przebieg ok 4000 km, ale są w bardzo dobrym stanie i prawie nie widać na nich oznak zużycia, pomijając pordzewiałe ramiona. Chyba rzeczywiście trafiły mi się jakieś felerne te korby Shimano :/. No cóż teraz jak będę je wymieniać, to kupie już coś z zintegrowana osią i będzie to albo Deore albo SLX ale to się jeszcze pomyśli. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam mały problem z moimi korbami Shimano M191, a mianowicie w czterech miejscach, na środkowej tarczy (zaznaczone na zdjęciach) zęby są dość mocno zużyte oraz pęknięte. Pojawiło się to po przejechaniu około 1200-1500 km jednak wszystko było mniejsze i nie przejmowałem się tym. Teraz jednak napęd ma trochę ponad 2000 km i wygląda tak jak na zdjęciach. Wiem że te korby nie są szczytem technologi ani wytrzymałości, no ale jednak nie spodziewałem się tego po tak małym przebiegu. Teraz niestety zamiast kupić spd, wydam pieniądze na nowy napęd gdyż łańcuch czasami lubi strzelać i zaklinowywać się w tych miejscach, a kończy się to rozpięcie sram'owskiej spinki. Czy te korby są aż tak słabe ? czy jednak z moimi jest coś nie tak ? Pozdrawiam

 

Link do zdjęć :

http://img268.imageshack.us/gal.php?g=img0924wgg.jpg

 

Te wcięcia jeśli dobrze się przyjrzysz to są symetrycznie rozmieszczone, a ich występowanie jest celowe. Mają pomagać przy zmianie biegów z przodu pod obciążeniem. Jeśli coś Ci z napędem nie działa to znaczy że gdzieś jest inny problem, ale na pewno nie chodzi o te specjalne kształty zębów.

 

Przy okazji chciałem się przywitać, mój debiut na tym gronie. Będę się udzielał technicznie oraz czasami będę komentował trasy rowerowe w pobliżu stolycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...