szymon627 Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 witam, w moim rowerze (makrokesz) sa zamontowane jakies 2 tarczowki: tanie, w ogóle nie hamuja(hamuja slabiej od tanich piecioletnich v-brake!), rower dalem do rowerowego ale wiele to nie pomoglo(cos tam zrobili). Chcialbym zmienic swoje tanie tarczowki na takie v-braki http://allegro.pl/item679436855_szczeki_ha...g_na_rower.html wtedy zaniosl bym rower do rowerowego i poprosil o demontaz tarczowek i zamontowanie V. Rowniez mam problem poniewaz przednie kolo (centrowane 3 dni temu) jakby samo hamowalo (podnosze rower i je obracam i kolo zrobi z 3-4 obroty (na starym rowerze robilo z 10) regulacja tarczowki nic nie pomaga. czy po zmianie hamulca nie bedzie mi juz ocieralo i czy bede odczuwal roznice? mam do wydania lacznie 100zloty lacznie z zaplata dla kolesia z rowerowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Hmm, niby można tak zrobić... Ale te vbrake'i najlepsze nie są, a fakt że mają pracować na scentrowanych kołach - na których może nie być powierzchni ściernej dla hamulców szczękowych trochę to pogarsza. Ale skoro rower jest jak sam wspomniałeś makrokesz, piasty w nim wymiękają, koło się centruje, hamulce są do kitu i pewnie reszta też nie najwyższych lotów - może czas na zmianę roweru?? Oczywiście trzeba mieć pierw minimum 700zł na nowy lub od 400zł na używkę z allegro, ale różnica może być kolosalna {i od razu będziesz miał vbrake'i no i lżejszy rower}. Decyzja należy do ciebie, ja w makrokesza bym pieniędzy nie wrzucał, bo to tak samo jak w błoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon627 Napisano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 a moglbys mi znalezc na allegro v-brake na przod i tyl. i czy po zalozeniu v-brakow kolo nie bedzie obcierac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 25 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Nie jestem wyrocznią, ale skoro masz koła scentrowane to albo vbrake'i będą słabo działać, albo będą mocno obcierać i w miarę dobrze działać. Kilka propozycji, ale zasada {im droższe tym lepsze i skuteczniejsze}: Najniższe shimano, ale w miarę skuteczne http://allegro.pl/item687665116_hamulec_sh...ltus_acera.html Najniższy Avid, dość dobry http://allegro.pl/item695360474_hamulec_av..._3_v_brake.html Wysoki model Avid'a bardzo dobry http://allegro.pl/item689390563_komplet_av...tyl_okazja.html Można kupić też niezadrogie szczęki np te z pierwszego linka i włożyć tam lepsze klocki - http://allegro.pl/item687805545_klocki_ham...llys_od_ss.html http://allegro.pl/item691049818_klocki_v_b...ower_sport.html lub jakieś Clarksy / BBB czy Accenty/Authory. Propozycje które ci podałem są sprawdzone, chociaż w makrokeszu mogą one nie być do końca skuteczne, bo niewiadomo jak z innymi czynnikami wpływającymi na hamowanie, ale w celu doinformowania się zapraszam na lekturę forum. Dobranoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 26 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Jezeli teraz masz hamulce tarczowe to obrecze pewnie nie sa przystosowane pod hamulce typu V co wiaze sie z zlozeniem nowych kol. Musisz miec rowniez piwoty(uchwyty) w amortyzatorze/ramie do zamocowania szczek hamulcowych. Mozliwe ze wymiana klockow w obecnych tarczowkach poprawilaby ich dzialanie. Wycentrowanie kola to tez nie duze pieniadze ale pewnie bedzie sie to powtarzalo. Pozatym rzeczywiscie dozbieralbym i kupil rower na v-kach za kilka stowek na przyszly sezon. Jesli lubisz jezdzic zainewstuj w lepszy rower. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon627 Napisano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 te uchwyty na vbrake mam, kolo bylo centrowane 3-4 dni temu w rowerowym, zaczelo mi ocierac po regulacji tarczowki i tak zostalo, zamierzam kupic vbrake dac do rwoerwoego zeby mi zdemontowali tarczowki i zamontowali v. w starym rowerze za 150-200 zl przejezdzilem cos kolo 4 lat bez zadnych napraw(rower z kauflandu) mysle nad tymi v brakami co napisalem w pierwszym poscie bo i tak beda lepsze niz te w tym rowerze za 150-200 (a to byly siekiery) rower potrafil stanac na przednim kole przy 30km/h. czy wymiana hamulcow to dobre posuniecie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 26 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Wymiana roweru to bardzo dobre posunięcie. Wymiana tarczówek to tymczasowe. Przejedz się na dobrym rowerze {markowym, z przednim amortyzatorem aluminiową ramą i v brake'ami, lub działającymi tarczówkami} to zobaczysz sens tego całego posunięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon627 Napisano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 jutro zaniose go do rowerowego ale wpierw dzisiaj wymyje na orlenie takim karcherem mam nadzieje ze nic mu nie bedzie. kupie jakies vbrakei w rowerowym i powiem zeby zamontowali, mam nadzieje ze wtedy kolo nie bedzie ocierac oraz hamulce beda lepsze. czy myjnia cisnieniowa nic nie zrobi zlego mojemu rowerowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 26 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Zastanawiam się, czy makrokesz nie rozpadnie się pod wpływem wody z karczera Nie pakuj w niego ani grosza, tylko zmień. Za mniej niż 1500 zł można już mieć fajny rower, chociażby Krossa Level A2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon627 Napisano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 taki ale na przyszly sezon http://allegro.pl/item692092512_extra_wypo...level_a2_7.html a teraz wymienie te hamulce zeby jescze ten sezon przejezdzic czy jak bede zmienial na v brake to czy klamki musze zmienic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 26 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Jeśli te tarcze są mechaniczne (a właściwie na pewno są) to nie musisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon627 Napisano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 one prawie w ogóle nie hamuja... jakis tani sh*t. mam stary rower w piwnicy 5 letni i wnim v-brake lepeij hamuje tam to sa brzytwy wrecz, takze nie wiem czy mma zmieniac na jakies v braki czy zostac przy tych gownach, bardziej mnie ciagnie zeby zmienic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 26 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Nie ma sensu rozbudowywać tego roweru, ten co podałeś w linku to nie jest szczyt techniki, ale za swoją cenę jest bardzo dobry. Kup go choćby na raty i się nie męcz z starym dziadostwem, pozatym w przyszłym sezonie może go już nie być {całkiem realne}. Jeśli byś się uparł przy tej zamianie z tarcz, to przy okazji jeszcze potrzebowałbyś z metr pancerza i prawdopodobnie nowe linki. {dodatkowe 15zł} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon627 Napisano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 http://image-fast.com/image/9a9ca45c1a51/DSC04910.JPG identycznie wyglada moja tarczowka( na 80procent) w ogóle nie chca hamowac, tanie v brake sa lepsze. co moze byc tego przyczyna? moze dam go do jakiegos rowerowego zeby poprwaili je oraz zeby cos zrobili zeby kolo nie ocieralo. ten sezon musze dojezdzic jeszcze tym rowerem coz trudno. to rozwiazanie z oddaniem do rweogowego i poprawieniem hamulcow i zeby nei ocierac jest najlepsze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł-Sz Napisano 28 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2009 Mechaniczne tarcze to nieporozuminie, najgorsze vki będą lepsze co już z resztą sam zauważyłeś. Zmień na te najtańsze jeśli tylko obręcze na to pozwalają i poczujesz kolosalną różnicę. Dość ważne jakie masz obręcze, jeśli są to najtańsze proste obręcze to łatwo je pogiąć i zaczną ocierać, jak mają wysoki profil to pewnie są wzmocnione i jakiś czas dłużej będą proste, ale każde obręcze można scentować jeśli się chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon627 Napisano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 w serwisie mi powiedzieli ze bedzie delikatnie ocierac bo tarcza jest krzywa i nie moga wyregulowac i powiedzial ze byc moze jak sie wytra klocki troszke to bedzie git, hamulce juz w miare dobrze hamuja, tylko zeby nie ocieralo jest najwazniejsze. mam pytanie jak sie nazywa czesc w rowerze: http://allegro.pl/item689407987_korba_shim...iona_170mm.html i tam na ob razku 2 od gory jest takie metalowe co do tego sie pedal doczepia, jak to sie nazywa poniewaz chcialbym kupic tylko jedna sztuke tego a nie wiem jak to sie nazywa ok juz znalazlem http://allegro.pl/item697185626_korba_rowe...hrom_190mm.html czy to bedzie dobnre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki19953 Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 racej będzie za kródkie chyba że ta twoja maszyna to wigry 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukash Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Ta część którą pokazałeś nie będzie pasować na oś kwadratową, musisz kupić taką na kwadrat, takie z dolnego linka mają składaki i inne romety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.