Skocz do zawartości

[trening] jak wyjść z przetrenowania ?

szatan21292

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam powaŻny problem, otóż od pewnego czasu zdałem sobie sprawę z tego że jestem przetrenowany. Odczuwam zmęczenie nawet rano, nie pije nie pale a mimo to od zimy moja kondycja nie idzie do góry :( mam 17 lat, jeżdżę od roku, i tu się zaczyna problem poniewaŻ praktycznie po miesiącu jazdy rowerem wziĄłem udział w moim pierwszym wyścigu i aż do dnia dzisiejszego jeździłem naprawdę sporo i szybko, tzn, dziennie jakieś 50-80km, od jakiegoś czasu z przerwami, robiłem taki dystans z srednią prędkością 26km/h w terenie płaskim, na szosie 32km/h. Od marca 2009 mam zrobione 6000km głownie w terenie.

Nie mam zielonego pojęcia jak wyjśc z przetrenowania aby nie tracić kondycji, i jak potem zacząć trenować ? :) proszę o wasze opinie i porady.

ps. jeśli ktoś z was nie wie nic na ten temat proszę nie pisać nieprawdziwych informacji, poniewaŻ tylko zamąci mi to w głowie. :(

pozdrawiam.

Podstawa to odpocząć zarówno fizycznie jak i psychicznie, bo pewnie twoja psychika też nieco cierpi z powodu zaistniałej sytuacji. Ja bym zrobił tak: 3-5 dni (zależy jak głębokie jest przetrenowanie w skrajnych przypadkach nawet tydzień) przerwy bez treningu, za to jakieś inne aktywności które pozwolą się zrelaksować i nieco odpocząć od reżimu treningowego. Np. basen, spacer, jakaś wycieczka etc. Po tym okresie zrobiłbym w tydzień ok 4-5 treningów nieszczególnie ciężkich i długich i raczej cały czas w tlenie. No i po tym okresie jak samopoczucie pozwoli wróciłbym do planu.

Nieplanowane przetrenowanie wiąże się ze spadkiem formy i wylajtowaniem treningów na pewien czas do poziomu, który nie rozwija, i tak musi być.

zależy jak głębokie jest przetrenowanie w skrajnych przypadkach nawet tydzień
Przy prawdziwym przetrenowaniu tydzień, to niedużo ;) Ale na tym poziomie te kilka dni chyba starczy.