Skocz do zawartości

[rower] Full do XC za ok. 2000 zł


Lazapius

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Będę chciał kupić niedługo rower za ok. 2000 zł. Poleciliście mi jakiś czas temu Giant'a Yukon'a FX3. Zastanawiam się natomiast czy KTM Comp FR 950 nie byłby lepszy. Jest tańszy o niecałe 500 zł a wydaje mi się, że specjalnie od Yukon'a gorszy nie jest. Interesuje mnie głównie porównanie damperów i budowy ramy - czterozawias czy jednozawias. Słyszałem, że nie można powiedzieć, który rodzaj jest lepszy, bo są po prostu inne i nie wiem na ile to prawda. Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

Napisano

KTM Comp FR 950.... prawie 16kg full do XC sory ale rotfl^2.

Giant Yukon FX3... przynajmniej damper powietrzny ale i tak jest to rotfl.

 

Kup sobie Krosa A6 satry model - rozmiar obojętny ;) - wywal od razu tą dziadoską ramę (sprzeda sie za 300+ pewnie), zostanie ci 800 na jakąś fajną ramkę HT.

Napisano

Za ~2000zł to trudno będzie Ci znaleźć sensowną używkę o nowym nawet nie wspominając. A to co podałeś to pseudo-fule, które co najwyżej będą się uginać w mało kontrolowany sposób :)

 

Także nawet się nie zastanawiaj tylko kupuj ht...wiem co mówię, bo już przejechałem się na "tanim" fulu za ponad 4500zł. Po pół roku wróciłem do sztywniaka, który wbrew pozorom dla niektórych będzie lepszy niż full ;)

Napisano

Sorry, źle się wyraziłem :) Nie chodzi mi do końca o XC :huh: To ma być rower uniwersalny do wszelkich rodzajów terenu z przewagą szybkich, wąskich, wyboistych, leśnych ścieżek i od czasu do czasu szlaków górskich. Full za tą cenę faktycznie nie jest z górnej półki, ale myślę, że Giant Yukon FX3 jest sensownym rozwiązaniem do wyżej wymienionych celów. Firma oferuje bardzo dobrą ramę z czterozawiasowym zawieszeniem, która jest montowana i w wyższej klasy rowerach, a zaoszczędza na kiepskim osprzęcie i hamulcach, które i tak zjeżdżę w ciągu 1-2 lat.

Napisano
Firma oferuje bardzo dobrą ramę z czterozawiasowym zawieszeniem, która jest montowana i w wyższej klasy rowerach

Nie, rama to kinematycznie jednozawias w układzie wielozawiasowym, nie ma nic wspólnego z zawieszeniem Horst-Link , co nie znaczy, że rower jest zły jak za takie pieniądze.

Z 4-ro zawiasów Horst-Link to taki Kross :

http://www.kross.pl/575-g516-k2188-crime_1.html

Napisano

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy najazd na jakąś nierówność, np. krawężnik z zablokowanym damperem może uszkodzić, bądź wpłynąć na uszkodzenie ramy lub jej elementów?

Napisano

Ale jest to proces raczej długotrwały , czyli jeżeli będziesz cały czas pokonywał przeszkody z zamkientym damperem do wtedy stanie się tak jak napisał DominikM.

Napisano

Generalnie co by producent nie napisał (tak w przypadku roweru jak i dampera) nie ma systemu, który zniósł by bez uszczerbku długotrwałą jazdę w stanie zablokowanym - no chyba, ze dookoła jakiegoś boiska albo nowej drodze.

 

Manetka na kierownicy to tylko sposób na zamydlenie oczu kupującemu, użyteczność dampera bez platformy o ile nie jest to damper do FR/DH jest znikoma.

Napisano

Przy jeździe miejskiej , po ścieżkach rowerowych i asfalcie, spokojnie mozna jeździć z blokadą, a nawet wjeżdżać na krawężniki i przez długi czas nic się nie stanie , a efektywność napędu znacznie wzrośnie.

I wcale rower szybko się nie rozsypie.

Żadna platforma nie zastąpi pełnej blokady na asfalcie (no chyba , że Brain) i bardzo żałuję, że Swinger X3 nie ma możliwości pełnego zablokowania.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...