miku Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Poszukuję optymalnego dampera dla ramy gt i-drive 5. Miałem już najprostszego foxa beż żadnych regulacji, a obecnie jest swinger air x3. Po zamontowaniu swingera byłem bardzo zawiedziony ponieważ damper reaguje wyłącznie na duże nierówności i jest wręcz nie komfortowy. Z fantastycznej amortyzowanej ramy zrobił mi się prawie sztywniak. Stwierdziłem że połączenie platformy spv z systemem i-drive jest kiepskim rozwiązaniem. Dodam tylko, że waga jeźdźca to 55 kg, a więc niewiele. Jeżeli chodzi o foxa to był on zdecydowanie lepszym rozwiązaniem ale niedoskonałym chociażby przez brak regulacji tłumienia powrotu oraz serwis przewyższający wartość samego dampera. W związku z tym proszę o Wasze opinie na temat wyboru odpowiedniego dampera do takiej konfiguracji sprzętowej i wagowej (oprócz foxa). Damper w połączeniu z ramą powinien być bardzo komfortowy, najlepiej jakby był bez żadnych systemów ograniczającym uginanie podczas pedałowania (myślę że konstrukcja i-drive sama w sobie jest wystarczającym rozwiązaniem), ponadto damper musi mieć regulację tłumienia powrotu. Jeżeli chodzi o styl jazdy: góry - szczególnie Beskid Śląski, bez ścigania. Po wstępnym rozeznaniu tematu zastanawiam się nad najprostszym manitou radium. Co prawda posiada jakąś platformę, ale z tego co udało mi się dowiedzieć to jest to tylko namiastka systemu spv. Poza tym ciężko go dostać. Może coś z RS np. Monarch?
kello Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Tez mam I-drive 5 i podstawowego Foxa, w ktorym przeszkadza mi wlasnie brak regulacji tlumienia. Zastanawialem sie wlasnie nad swingerem ze wzgledu na platforme, ale jak czytam twoja wypowiedz to sie zastanawiam. Aha, z Foxem rama nieco bardzo buja moim zdaniem. Wiec moze rzeczywiscie cos z RS ?? Przylaczam sie do pytania Radium byloby to dosc tanie i moze i dobre rozwiazanie
miku Napisano 23 Lipca 2009 Autor Napisano 23 Lipca 2009 Zastanawialem sie wlasnie nad swingerem ze wzgledu na platforme Swinger prawdopodobnie za nie długo poleci do działu "Sprzedam". Nie wiem ile ważysz ale być może pod większym ciężarem swinger w tej ramie pracowałby lepiej.
BOR Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Jak nie lubię manitou , to swinger air x3 naprawdę jest niezłym damperem i na jego podstawie buduję rower dla znajomej. Jego praca nie różni się znacznie od foxa, podejrzewam, że brak czułości na małe przeszkody albo wynika (wg mnie) ze złego ustawienia komory spv, albo uszkodzenia dampera jako takiego. Na pewno inni niedługo podpowiedzą jak go dobrze ustawić. Pozdrower
miku Napisano 23 Lipca 2009 Autor Napisano 23 Lipca 2009 brak czułości na małe przeszkody albo wynika (wg mnie) ze złego ustawienia komory spv Ustawiam wyłącznie sag na ok 1,5 cm. Pokrętło spv i tak jest w najmniejszym położeniu, w innym wypadku damper przestałby reagować na cokolwiek. Wydaje mi się, że podstawowym czynnikiem takiego stanu jest zbyt mała waga osoby na siodełku. Może Marzocchi Roco Air R? Jakieś opinie ew. inne pomysły?
cyklista Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Jeśli chodzi o Manitou Radium to mogę stwierdzić, że jest on dość czułym damperem, który reaguje już na małe nierówności. A w połączeniu z bardziej zaawansowanymi zawieszeniami buja na akceptowalnym poziomie.
miku Napisano 24 Lipca 2009 Autor Napisano 24 Lipca 2009 Jeśli chodzi o Manitou Radium to mogę stwierdzić, że jest on dość czułym damperem, który reaguje już na małe nierówności. W jakiej ramie używasz tego dampera? Masz może porównanie do spv lub pro pedal? Ciekawi mnie fakt o ile platform plus jest mniej efektywnym systemem od spv. Kupiłbym tego radiuma, ale nie chcę ryzykować aby nie okazało się, że nawet platform plus upośledza czułość i-drivea.
cyklista Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Jeżdżę na ramce Felt Virtue, czyli na innym systemie zawieszenia. Jest to mój pierwszy full z prawdziwego zdarzenia, dlatego większego doświadczenia w użytkowaniu innych systemów i damperów nie mam. Na koniec mogę dodać, że zamontowana z przodu RS Reba wydaje mi się trochę tępym amorem, kiedy porównuje jej pracę do pracy tyłu.
miku Napisano 27 Lipca 2009 Autor Napisano 27 Lipca 2009 Zwiększyłem ciśnienie w tylnym kole i nastąpiła mała poprawa, ale i tak po ostatnim wypadzie na Baranią (masa kamieni) damper wykorzystał może 70 do 80% skoku.
Martinii Napisano 27 Lipca 2009 Napisano 27 Lipca 2009 Mam Swingera X3 i przy odpowiednim sagu spokojnie osiagam max skoku.
miku Napisano 28 Lipca 2009 Autor Napisano 28 Lipca 2009 Chyba już sobie odpowiedziałem na pytania dlaczego ten damper jest taki tępy. Minimalne ciśnienie w komorze spv wynosi 50 psi, a to za dużo dla 55 kg masy jeźdźca. Spv ustawia się na 50-70% masy ciała czyli górna granica w tym przypadku wynosi ok 40 psi. Nie doczytałem, nie zastanowiłem się i teraz muszę kombinować W każdym razie swinger poleciał do działu sprzedam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.