Skocz do zawartości

[piasty] XTR czy DT 240s


pawlo6

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Nie ma czego porównywac. Jeżeli masz pieniądze to bierz 240tki/340tki . Będą ci służyc przez lata. Zresztą porównywanie kulkowego xtra do maszynowego dt...

Napisano

Witam

Może pytanie o innym modelu, ale bez sensu zaczynać nowy temat, skoro tutaj mowa o piastach DT.

Czy piasta tylna DT 370 wytrzyma obciążenie ~100kg? Śmigam teraz na LX, ale mam problem z ciągłym odkręcaniem się śruby trzymającej bębenek. Nigdy więcej piast tylnych Shimano!

pozdrawiam

Napisano

@Jasiu32 - Sam ważę ok 85-88kg. Łatwego życia piasta ze mną nie ma - natomiast jeżdżę na fullu - co znacznie odciąża piastę na nierównościach. Piasty wytrzymały już wyjazdy w góry, częste wyprawy na jurę i nie mają żadnych oznak pogorszenia. Wcześniej jeździłem na XT, które trwałościowo były gorsze i nie toczyły się tak lekko.

Moim zdaniem wytrzymają, no chyba, ze będziesz na nich jakieś ekscesy wyczyniał. :)

 

@Rulez - na tej zasadzie to dla bardzo nielicznych części można by dać głowę. :P Choć absolutnie nie przeczę, że masz złe doświadczenie z tymi piastami. Z mojej strony polecam. B)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Jako,że nie ma w tej chwili możliwości kupienia tylnej piasty DT Swiss 340, to postanowiłem złożyc kólka dając na tył piasty DT 240 a na przód DT 370.

Czy 240-stki są podobnie wytrzymałe jak 340?

Czy kwota 1200 PLn za piasty(240 tył,370 przod),szprychy DT Competition(czarne),aluminiowe nyple i zaplecenie kół(obręcze mam swoje)to dobra cena?

Napisano

240 wytrzyma tyle samo, a oferowana cena jest jak by nie spojrzeć bardzo atrakcyjna. Z reguły dystrybutor 1200 to krzyczy za samą tylną 240-tkę.

Napisano

A propos DT370 ma w sobie 2 łożyska 6000 2RS. Natomiast "tajwańskie wynalazki" czyli np najtańszy Novatec za 50 zł ..... też 6000 2RS :rolleyes: Do nabycia za całe 4zł(polskiej prod). Więc nie przekreślałbym tak od razu.

Napisano

Nikt nie napisał o kiepskiej jakości bębenków tylnych piast XT(FH-M775) i XTR(FH-M975). Przepuszczają na zapadkach. Niektóre egzemplarze od nowości. Sześciu moich znajomych i ja używamy tych piast i wszystkie mają tę samą wadę. Zdecydowanie polecam DT.

Napisano

Dodatkowo jak ktoś lubi zbijać wagę to dt240/340 można dokupić nową wersję ratchet'a który jest lżejszy o parę gramów. Poza tym bębenek do xtr do koszt ~ piasty Xtr ;D

Napisano
A propos DT370 ma w sobie 2 łożyska 6000 2RS. Natomiast "tajwańskie wynalazki" czyli np najtańszy Novatec za 50 zł ..... też 6000 2RS

Gdyby jeszcze obie były tak samo uszczelnione :)

Napisano

Jako,że nie ma w tej chwili możliwości kupienia tylnej piasty DT Swiss 340, to postanowiłem złożyc kólka dając na tył piasty DT 240 a na przód DT 370.

Czy 240-stki są podobnie wytrzymałe jak 340?

Czy kwota 1200 PLn za piasty(240 tył,370 przod),szprychy DT Competition(czarne),aluminiowe nyple i zaplecenie kół(obręcze mam swoje)to dobra cena?

 

Niestety bedzie trochę drożej bo dochodzą zaciski DT Swissa i wychodzi 1320 PLN za całość.

Napisano

Niestety,przynajmniej w W-wie w kilku sklepach(tych z listy dystrybutorów) pytałem i nigdzie nie znalazłem poniżej 1000 pln.Najczęściej cena 1150 i schodzą do 1100.W Bikestacji 999,ale za wersje do vb-ków.Do tarczowych jest drożej.

Ja liczę w ten sposób: tył 240-1000 PLN,przód 370-170 PLN,szprychy i nyple-200 PLn,robocizna-80 PLN,zaciski-110 PLN. Całość-1560, czyli 240 PLN w kieszeni.Juz się zdecydowałem i składam kólka.

Napisano

To co widać, to tylko nie całkiem aktualne ceny, ważne za ile faktycznie można kupić, ponadto od 2010 r jedynym oficjalnym dystrybutorem DT jest Merida Polska.

Napisano

Dodatkowo jak ktoś lubi zbijać wagę to dt240/340 można dokupić nową wersję ratchet'a który jest lżejszy o parę gramów. Poza tym bębenek do xtr do koszt ~ piasty Xtr ;D

 

Cała magia tylnych piast DT wynika właśnie z opatentowanego systemu zapadek w wersjach od 340 w górę, czyli ratcheta (a nowy ma 36 punktów zaczepienia! :) ) . Jakoś nie widzę specjalnie sensu brania drogiej i ciężkiej 370 na przód, spokojnie możesz znaleźć ciekawsze i bardziej opłacalne piasty (uszczelnienia labiryntowe to nie patent DT, na szczęście :verymad:).

 

Bębenek do XTR faktycznie jest w chorej cenie, ale kompatybilny XT ze stalowym korpusem to kilkadziesiąt złotych (jest też oczywiście trochę cięższy, tak ok 10g).

Napisano

O, fajnie wiedzieć ;) Kilka miesięcy temu się tym interesowałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć masy bębenka XTR 970. Znalazłem coś na LB, ale to był bębenek 950 chyba. Możesz podać info?

Gość R3surrection
Napisano

ja gdzieś widziałem foto obydwu i była różnica 10 czy 12 gram

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...