Adik Napisano 25 Lipca 2009 Napisano 25 Lipca 2009 Tak, to ta szosowa pałeczka - http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...mp;#entry430359, tu są moje kółka, jak jeszcze piałem nad nową shimanowską piastą. Stare shimano może i dobrze się kręciło, tymbardziej regularnie smarowane - {sam miałem taką piastę w dawnych kołach}, ale nowe to już nie ta Jakość...
Mod Team Pixon Napisano 12 Września 2009 Mod Team Napisano 12 Września 2009 Jaka jest orientacyjna masa piasty XTR CL m-975 coś koło ~150g?
RFI Napisano 13 Września 2009 Napisano 13 Września 2009 Nie ma czego porównywac. Jeżeli masz pieniądze to bierz 240tki/340tki . Będą ci służyc przez lata. Zresztą porównywanie kulkowego xtra do maszynowego dt...
Miecho87 Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 @Pixon - 144 g @RFI - czytałeś w ogóle pytanie?
jasiu32 Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Witam Może pytanie o innym modelu, ale bez sensu zaczynać nowy temat, skoro tutaj mowa o piastach DT. Czy piasta tylna DT 370 wytrzyma obciążenie ~100kg? Śmigam teraz na LX, ale mam problem z ciągłym odkręcaniem się śruby trzymającej bębenek. Nigdy więcej piast tylnych Shimano! pozdrawiam
Rulez Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Głowy bym nie dał, że wytrzyma, parę takich znam, które się posypały.
Qba66 Napisano 16 Września 2009 Napisano 16 Września 2009 @Jasiu32 - Sam ważę ok 85-88kg. Łatwego życia piasta ze mną nie ma - natomiast jeżdżę na fullu - co znacznie odciąża piastę na nierównościach. Piasty wytrzymały już wyjazdy w góry, częste wyprawy na jurę i nie mają żadnych oznak pogorszenia. Wcześniej jeździłem na XT, które trwałościowo były gorsze i nie toczyły się tak lekko. Moim zdaniem wytrzymają, no chyba, ze będziesz na nich jakieś ekscesy wyczyniał. @Rulez - na tej zasadzie to dla bardzo nielicznych części można by dać głowę. Choć absolutnie nie przeczę, że masz złe doświadczenie z tymi piastami. Z mojej strony polecam.
gilgamesz Napisano 30 Listopada 2009 Napisano 30 Listopada 2009 Jako,że nie ma w tej chwili możliwości kupienia tylnej piasty DT Swiss 340, to postanowiłem złożyc kólka dając na tył piasty DT 240 a na przód DT 370. Czy 240-stki są podobnie wytrzymałe jak 340? Czy kwota 1200 PLn za piasty(240 tył,370 przod),szprychy DT Competition(czarne),aluminiowe nyple i zaplecenie kół(obręcze mam swoje)to dobra cena?
miskov17 Napisano 30 Listopada 2009 Napisano 30 Listopada 2009 Cena jak najbardziej ok, skoro oficjalnie sama 240 na tył kosztuje 1200zł
Robert Napisano 30 Listopada 2009 Napisano 30 Listopada 2009 240 wytrzyma tyle samo, a oferowana cena jest jak by nie spojrzeć bardzo atrakcyjna. Z reguły dystrybutor 1200 to krzyczy za samą tylną 240-tkę.
MichalK Napisano 30 Listopada 2009 Napisano 30 Listopada 2009 A propos DT370 ma w sobie 2 łożyska 6000 2RS. Natomiast "tajwańskie wynalazki" czyli np najtańszy Novatec za 50 zł ..... też 6000 2RS Do nabycia za całe 4zł(polskiej prod). Więc nie przekreślałbym tak od razu.
maratonczyk Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 Nikt nie napisał o kiepskiej jakości bębenków tylnych piast XT(FH-M775) i XTR(FH-M975). Przepuszczają na zapadkach. Niektóre egzemplarze od nowości. Sześciu moich znajomych i ja używamy tych piast i wszystkie mają tę samą wadę. Zdecydowanie polecam DT.
tompoe Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 Dodatkowo jak ktoś lubi zbijać wagę to dt240/340 można dokupić nową wersję ratchet'a który jest lżejszy o parę gramów. Poza tym bębenek do xtr do koszt ~ piasty Xtr ;D
Rulez Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 A propos DT370 ma w sobie 2 łożyska 6000 2RS. Natomiast "tajwańskie wynalazki" czyli np najtańszy Novatec za 50 zł ..... też 6000 2RS Gdyby jeszcze obie były tak samo uszczelnione
gilgamesz Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 Jako,że nie ma w tej chwili możliwości kupienia tylnej piasty DT Swiss 340, to postanowiłem złożyc kólka dając na tył piasty DT 240 a na przód DT 370. Czy 240-stki są podobnie wytrzymałe jak 340? Czy kwota 1200 PLn za piasty(240 tył,370 przod),szprychy DT Competition(czarne),aluminiowe nyple i zaplecenie kół(obręcze mam swoje)to dobra cena? Niestety bedzie trochę drożej bo dochodzą zaciski DT Swissa i wychodzi 1320 PLN za całość.
Rulez Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 Przeżyjesz Ja muszę uzbierać 900 Euro na Tricony
Kuku Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 bez przesady - na stronie dystrybutora cena 240 disc to 899zł, więc pewnie jeszcze można coś utargować, jeśli ma się jakiś zaufany sklep http://www.rowerymerida.com.pl/czesci_firmy.php?fr=10&gr=82&id=697
gilgamesz Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 Niestety,przynajmniej w W-wie w kilku sklepach(tych z listy dystrybutorów) pytałem i nigdzie nie znalazłem poniżej 1000 pln.Najczęściej cena 1150 i schodzą do 1100.W Bikestacji 999,ale za wersje do vb-ków.Do tarczowych jest drożej. Ja liczę w ten sposób: tył 240-1000 PLN,przód 370-170 PLN,szprychy i nyple-200 PLn,robocizna-80 PLN,zaciski-110 PLN. Całość-1560, czyli 240 PLN w kieszeni.Juz się zdecydowałem i składam kólka.
miskov17 Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 bez przesady - na stronie dystrybutora cena 240 disc to 899zł, więc pewnie jeszcze można coś utargować, jeśli ma się jakiś zaufany sklep http://www.rowerymer...10&gr=82&id=697 A co powiesz na: http://dtswiss.skleprowerowy.pl/produkty/index/71 ? Czasem można wyrwać 240stki w dobrej cenie ale trzeba szukać...
Rulez Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 To co widać, to tylko nie całkiem aktualne ceny, ważne za ile faktycznie można kupić, ponadto od 2010 r jedynym oficjalnym dystrybutorem DT jest Merida Polska.
goldbloom Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 Dodatkowo jak ktoś lubi zbijać wagę to dt240/340 można dokupić nową wersję ratchet'a który jest lżejszy o parę gramów. Poza tym bębenek do xtr do koszt ~ piasty Xtr ;D Cała magia tylnych piast DT wynika właśnie z opatentowanego systemu zapadek w wersjach od 340 w górę, czyli ratcheta (a nowy ma 36 punktów zaczepienia! ) . Jakoś nie widzę specjalnie sensu brania drogiej i ciężkiej 370 na przód, spokojnie możesz znaleźć ciekawsze i bardziej opłacalne piasty (uszczelnienia labiryntowe to nie patent DT, na szczęście ). Bębenek do XTR faktycznie jest w chorej cenie, ale kompatybilny XT ze stalowym korpusem to kilkadziesiąt złotych (jest też oczywiście trochę cięższy, tak ok 10g).
kllnTToOn Napisano 3 Grudnia 2009 Napisano 3 Grudnia 2009 dokładniej tak około 23g Xtr - tytan Xt- stal...
goldbloom Napisano 3 Grudnia 2009 Napisano 3 Grudnia 2009 O, fajnie wiedzieć Kilka miesięcy temu się tym interesowałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć masy bębenka XTR 970. Znalazłem coś na LB, ale to był bębenek 950 chyba. Możesz podać info?
Gość R3surrection Napisano 4 Grudnia 2009 Napisano 4 Grudnia 2009 ja gdzieś widziałem foto obydwu i była różnica 10 czy 12 gram
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.