pawlo6 Napisano 22 Lipca 2009 Napisano 22 Lipca 2009 czesc, Mam problem, ktore piasty wybrac DT swiss 240s CL/ DISC lub XTR takze pod tarczowki jak jest z wytrzymalascia sprzetu i dostepem komponentow, sklaniam sie ku XTR z racji tego ze przez lata mialem zwykle DEORE - jezdzone we wszystkich warunkach pogodowych nie ma z nimi problemu, co mozecie na ten temat powiedziec? Pozdrawiam p.
rzymo Napisano 22 Lipca 2009 Napisano 22 Lipca 2009 Jak z cenami - kupujesz normalnie w sklepie, czy np. masz dojście do tańszych DT? Pytam, gdyż w cenie samych piast DT można złożyc kompletne koła na XTR, dlatego dla mnie wybór byłby prosty (zwłaszcza że dobre kulki nie są złe ).
micferrari Napisano 22 Lipca 2009 Napisano 22 Lipca 2009 Ja bym skłaniał się ku xtr po pierwsze firma jest renomowana(moim zdaniem najlepsza a po drugie mój kolega ma xtr i jeździ od roku w maratonach i nie ma z nimi problemu)
DominikM Napisano 22 Lipca 2009 Napisano 22 Lipca 2009 Z jednych i drugich będziesz zadowolony - 240-ki na pewno mniej tracą na wartości, gdy przejedziesz na nich 10 000km i zapragniesz sprzedać koła
pawlo6 Napisano 22 Lipca 2009 Autor Napisano 22 Lipca 2009 Niestety aktualnie nie mam dobrego dojscia do DT, oczywisice nie zamierzam kupowac w cenach katalogowych lecz na allegro, zastanawiam sie nad wytrzymaloscia sprzetu bo poczytalem tu na forum ze 240s jest stosunkowo "delikatne" w exploatacji a ja chce kolka na lata obrecze DT 4,1 XR szprychy dt revo .
Mod Team Odi Napisano 22 Lipca 2009 Mod Team Napisano 22 Lipca 2009 Przenoszę do odpowiedniego działu.
miskov17 Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Wszystko zależy od osobistych preferencji, jedni wolą kulki a drudzy maszyny. Ja jestem za 240s, nieco lżejsza, jest dostępna pod 6 śrub, w razie zużycia łożysk możesz sam je wymienić no i nie ma tylu negatywnych opinii jak XTR. Ale tak jak mówił Dominik.M obojętnie co weźmiesz i tak będziesz zadowolony
Riqar Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Ja bym skłaniał się ku xtr po pierwsze firma jest renomowana(moim zdaniem najlepsza a po drugie mój kolega ma xtr i jeździ od roku w maratonach i nie ma z nimi problemu) Czy firma jest renomowana?! Powiem szczerze, że jakoś nie wydaje mi się. Normalna, jak większość. Wg Ciebie micferrari shimano jest najlepsza - szanuje twoje zdanie. Moim zdaniem dt ma jednak o wiele lepsze piasty niż shimano. Czytając to forum, doszedłem do wniosku, że nie można trzymać się jednej firmy bo jedni robią lesze piasty a drudzy przerzutki. Mój ideał kół to: piasty dt 240 szbrychy dt (comb albo jakoś tak, nie pamiętam dokładnie) obręcze mavic x 719 czy jakoś tak Ja osobiści brałbym dt, gdyż jedyna argumentacją przeciw dt w starciu xtr v 240 (na różnych forach) to to, że dt mają łożyska maszynowe i są rzekomo dla dzieci (budowa prosta jak budowa cepa i nie trzeba narzędzi do nich). Użytkownicy dt mówili, że po 4, 5 latach jeżdżenia rozebrali je aby zobaczyć czy coś z nimi jest nie tak. Po rozkręceniu dochodzili do wniosku, że przez kolejny 4 lata mogli by tam nie zaglądać a one nadal chodziły by taj, jak by były nowe. Przy rozebraniu xtr musiałbyś poświęcić czas z kulkami itp. wg mnie jest z tym trochę roboty. Moje rozważania wywodzą się jedynie z opinni innych a nie własnej autopsji ale, jeśli chodzi o mnie to jak już nadejdzie dzień na zmianę piast to będą to dt 240 (o ile kasa pozwoli oczywiście)
pawlo6 Napisano 23 Lipca 2009 Autor Napisano 23 Lipca 2009 ciezko dorwac DT w dobrej cenie, XTR 970 kosztuje 600,- za komplet brac?!
Robert Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Od momentu jak samoczynnie wykręciła i zmieliła mi się śruba trzymająca bębenek w LX-ie (w XTR rozwiązanie jest identyczne) to ja już podziękuję piastom shimano. Łożyska kulkowe i uszczelnienie też pozostawia wiele do życzenia. Dlatego jak miał bym wybór to padło by na DT.
pawlo6 Napisano 23 Lipca 2009 Autor Napisano 23 Lipca 2009 niby tak lecz ztego co sie orientuje komplet dt to wydatek 1350 ,-
Robert Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 No tak, ale skoro pytasz to wypowiadam się co moim okiem lepsze Kupując piasty wolał bym coś jednak długo wiecznego, DT w mojej opinii posłuży dłużej.
Qba66 Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Też skłaniałbym się ku DT. A, ze tak się zapytam? Skoro 240-tki za drogie, to czemu nie kupić czegoś tańszego z DT? Musi to być od razu topowy model? (tzn są jeszcze 190-ki.. ) ..ale może 340 w zupełności by zaspokoiły Twoje potrzeby?
pawlo6 Napisano 23 Lipca 2009 Autor Napisano 23 Lipca 2009 JAK WIECIE Piasty 340 i 240 są zbudowane prawie identycznie tzn.do przeniesienia napędu używany jest system rachet ( dawniej Hugii ) model 240 jest lzejszy poniewaz jego oś jest aluminiowa a nie stalowa jak w 340 oraz > > > > odchudzone są korpus ,bębenek. wiec 340 z pewnoscia sie sprawdza, tylko moje kolka beda troszke Ciezsze niz zalozylem ( nie znam wagi xtr 970 ) ktos ma jakies doswiadczenia z XTR 970.. Warto kupowac?>!
miskov17 Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 nie znam wagi xtr 970 145g przód i 271g tył A 340 bardzo dobry wybór
pawlo6 Napisano 23 Lipca 2009 Autor Napisano 23 Lipca 2009 ok, z tego co widze wszyscy mowicie ze xtr jest dobry ale lepiej go nie kupowac ) no nic zobacze czy uda mi sie znalesc DT 240 /340 w przyzwoitej cenie, jesli nie w przyszlym tyg zamowie XTR.
DENI Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 xtr najlepszy ? ble xtr czy dt - dla mnie bez porownania, zreszta nawet patrzac na kase sam mam dt240s hugi, dt comp black, dt xr4.1d i jedyne co bym zmienil w tych kolach to ...obrecze na 4.2d (te i tak sa sztywne a ja waze 60kg) sam sie zastanawiam co lasce do roweru wlozyc xt (niektorzy maja klopoty z bebenkiem) czy dt370 (niby dt ale to nie to co wyzsze modele, ale zawsze maszynowka) roznica w cenie (te ktore chce dla laski,oparte na 4.2d to 800 i 1300zl) z moimi dt nie mam problemu,raz mi szprycha pekla albo nypel nie pamietam juz
cns Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 XTR 970 kosztuje 600,- za komplet brac?! To chcesz te tarcze, czy nie? Piasty XTR pod tarcze to model m975, które kosztują w granicach 800zł za komplet. Przy takich cenach to nawet bym ich nie brał pod uwagę. Płacić niemało kasy za coś co nie jest do końca pewne to duże ryzyko. Imo w nowych modelach shimano strzeliło sobie samobója zmniejszając kulki i zmieniając ośkę na alu, nie wspominając o problemach z bębenkami. Wiele zależy na jaki egzemplarz się trafi. A koniecznie chcesz CL? Można by wybrać wariant oszczędniejszy, tj. lepszą tylną piastę (dt240) i jakąś tanią lekką przednią (boplight, rotaz itp.). Całość zmieściłaby się w 1000zł, ale to już tylko pod 6 śrub.
Qba66 Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 wiec 340 z pewnoscia sie sprawdza, tylko moje kolka beda troszke Ciezsze niz zalozylem( nie znam wagi xtr 970 ) Akurat na piastach najmniej odczujesz dodatkowe kilkadziesiąt gramów, gdyż jak wiadomo są one w centrum układu rotującego, jakim jest koło, a więc nie wpływają tak drastycznie na lekkość jazdy. A koniecznie chcesz CL? Można by wybrać wariant oszczędniejszy, tj. lepszą tylną piastę (dt240) i jakąś tanią lekką przednią (boplight, rotaz itp.). Całość zmieściłaby się w 1000zł, ale to już tylko pod 6 śrub. Według mnie śmiesznie tak brać jedną piastę dt240 na tył, a do przodu jakiegoś budżetowego boplight'a.. No ale w sumie też to jest jakieś wyjście z sytuacji. P.S sam jeżdżę na dt 370, dt champion i dt xr 4.2d - przy mojej wadze 85kg i często niespokojnej turystyce - jestem bardziej niż zadowolony.
miskov17 Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Można by wybrać wariant oszczędniejszy, tj. lepszą tylną piastę (dt240) i jakąś tanią lekką przednią (boplight, rotaz itp.). Całość zmieściłaby się w 1000zł, ale to już tylko pod 6 śrub. Zupełnie bez sensu z tyłu mieć piastę nie do zajechania a z przodu jakiś tajwański wynalazek. To już lepiej dać na tył 240s a z przodu 370'tkę (czy też Onyxa), która kosztuje ~150zł.
Adik Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Zupełnie bez sensu z tyłu mieć piastę nie do zajechania a z przodu jakiś tajwański wynalazek. To już lepiej dać na tył 240s a z przodu 370'tkę (czy też Onyxa), która kosztuje ~150zł. A czy "tajwański wynalazek" w postaci piasty przedniej, zepsuł ci się kiedyś? Lepiej kupić lekką i tańszą przednią piastę, a pieniądze władować w 340 lub 240 na tyle. Shimanowskie piasty to sh*t. Mam Novatecki i niestety tegoroczne Xt, tajwański wynalazek mimo wszystko jest bezawaryjny.
miskov17 Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Lepiej kupić lekką i tańszą przednią piastę Oczywiście ale nie przesadzajmy. Wolę mieć sprawdzoną, nieco cięższą i droższą piastę, którą bez problemu rozłożę i kupię do niej łożyska w pierwszym lepszym sklepie niż dalekowschdoni, nie do końca przemyślany wyrób. Myślę, że w tej kwestii nie ma co się spierać, każdy ma tutaj odmienne zdanie. A tak na marginesie...tanie, lekkie, wytrzymałe - takie rzeczy tylko w Erze. Shimanowskie piasty to sh*t. Mam Novatecki i niestety tegoroczne Xt Oceniasz całą markę po jednym modelu? Nieźle, nieźle... A czy "tajwański wynalazek" w postaci piasty przedniej, zepsuł ci się kiedyś? Jeżeli w przedniej piaście nie ma co się zepsuć wyjaśnij mi proszę, dlaczego piasty po 60-70g to typowe sezonówki?
Adik Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Oczywiście ale nie przesadzajmy. Wolę mieć sprawdzoną, nieco cięższą i droższą piastę, którą bez problemu rozłożę i kupię do niej łożyska w pierwszym lepszym sklepie niż dalekowschdoni, nie do końca przemyślany wyrób. Myślę, że w tej kwestii nie ma co się spierać, każdy ma tutaj odmienne zdanie. A tak na marginesie...tanie, lekkie, wytrzymałe - takie rzeczy tylko w Erze. Tutaj masz niepodważalną rację, łożyska w wycieniowanych piastach są często mniejsze i trudniejsze do dostania od standardowych. "Tanie, lekkie, wytrzymałe" - nie istnieje, ale rzeczy "Stosunkowo tanie, niezbyt ciężkie i wystarczająco wytrzymałe" istnieją, zresztą nie mam najmniejszych chęci faworyzować produktów tajwańskich, gdyż DT też ma bardzo dobre, jak nienajlepsze piasty przednie. Oceniasz całą markę po jednym modelu? Nieźle, nieźle... Nie jest tak jak mówisz. Oceniam markę po wypróbowaniu ich wysokiej klasy produktu, zbliżonego budową do XTR'a {według zapowiedzi Shimano, sprzed 2008 roku}. Zresztą jak tu ocenić całą markę, skoro ma ona swoje produkty w kategorii "napęd" "koła" "hamulce" a niedawno za sprawą "Pro" także popularnie zwane "klamoty". Jeżeli w przedniej piaście nie ma co się zepsuć wyjaśnij mi proszę, dlaczego piasty po 60-70g to typowe sezonówki? Nie jestem ich jeźdzcem testowym, ALE mam rotaza w przednim kole {waga piasty 32h 63g} sam ważę 85 -90kg, kółko jest plecione "na słoneczko", a piasta jeszcze [1rok {3000km}] się podemną nie rozwaliła. Jeżdzę co prawda turystycznie {czasami zapierniczam}, ale nie obawiam się użytkować lekkich komponentów.
cns Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Jeżeli w przedniej piaście nie ma co się zepsuć wyjaśnij mi proszę, dlaczego piasty po 60-70g to typowe sezonówki? Żeby były lekkie to producenci stosują małe łożyska i wąskie odchudzane korpusy. Tu przyznaję rację, właściwości materiału się nie przeskoczy i po jakimś czasie pojawią się luzy na osadzeniu łożyska. Ale wydawało mi się że rozmawiamy o piastach w granicach 150g, czyli tyle co dt240 i kupię do niej łożyska w pierwszym lepszym sklepie noo.. są lekkie piasty które mają normalne łożyska. Novatec Superlight (o ile nie przekręciłem nazwy), Choseny i nowe American Classic. nie do końca przemyślany wyrób Tu się zgadzam. Można zapomnieć o jakimkolwiek uszczelnieniu oprócz gumek na łożyskach. Shimanowskie piasty to sh*t Nie popadajmy w skrajności, stare Shimano całkiem ładnie się kręciły. Nie jestem ich jeźdzcem testowym, ALE mam rotaza w przednim kole {waga piasty 32h 63g} sam ważę 85 -90kg, kółko jest plecione "na słoneczko", a piasta jeszcze [1rok {3000km}] się podemną nie rozwaliła. Ładnie, ładnie... Taki lekki offtop z ciekawości, to jest szosowy rotaz - taka 'pałeczka' ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.