Cox Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Tak jak w temacie, Tora 302 ma taką samą cenę jak 318 ,a to niby niższy model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek940 Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 mi sie wydaje ze tylko waga a 318 juz ciezko kupic:) ps jesli jestes zaintereowany mam 302 do sprzedania za 800 zł z pop lockiem na gwarancji i nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 19 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 a duzo cięższa jest 302, na tyle zeby bylo to zauwazalne? jezdziles na tej torze? jaki masz teraz amortyzator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kryszniok Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 318 ma tłumik Motion Control, którego nie ma wersja 302. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachmaister Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Jak za tę samą cene to bierz 318 bo ma motion control. Moja z gwiazdką(318) waży dokładnie 1999gr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Poza tłumikiem różnią się sterówkami, goleniami i koroną. 318 ma alu sterówkę, golenie z lepszej stali i lżejszą (nawiercaną wewnątrz) koronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 aluminiowa to jest tylko korona, 318 ma stalową sterówke. dopiero recon ma alu. od 302 rozni sie przede wszystkim tłumieniem a to jest roznica spora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Poza tłumikiem różnią się sterówkami, goleniami i koroną. 318 ma alu sterówkę, golenie z lepszej stali i lżejszą (nawiercaną wewnątrz) koronę. różnią sie tylko zastosowanym tlumikiem czyt > kawałkiem plastiku reszta taka sama .. aha i 318 ma jescze naklejke MC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Tylko albo aż tłumikiem, który Rockshox stosuje nie bez powodu w swoich topowych widelcach do XC jak Reba i SID. Przewaga jest oczywista, jak masz wybór to bierz 318. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Tylko, że z tego co pamiętam to tłumiki MC w wyższych modelach różnią się nieco od tych z Tory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Jezeli to nie jest wersja BlackBox to czym?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 jeszcze jedno pytanko, czy bardzo rozni sie tora powietrzna od sprezynowej?? jakie sa plusy i minusy obu wersji?? czy na 71 kg tora 302 sprezynowa bedzie odpowiednia?? czy moze lepiej ja na allegro sprzedac i kupic cos powietrznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Tym, że SoloAir możesz ustawić pod swoją wagę za pomocą pompki a w Coil za pomocą nowej sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 a , ogólne działanie? tłumienie różni się czymś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweel Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Brat miał torę 318 sprężynową. Ważę 78 kg i dla mnie była fajna (twardością podobnie jak reba napompowana na 100 psi). Lubię w miarę miękki amortyzator ale też bez dobijania co chwilę. Teraz ma revelationa, a ja rebę więc obydwa to dual air. 1. Sprężynowa tora trochę lepiej wybiera małe nierówności typu kępki trawy na trawniku w porównaniu do revelationa. 2. Powietrzne amory są lżejsze i możesz je dostosować do swoich aktualnych upodobań i trasy. 3. Do ugięcia sprężyny potrzebna jest ta sama siła na całej długości skoku, w powietrznym im bardziej ugięty tym więcej siły potrzeba żeby jeszcze bardziej ugiąć. 4. Sprężyna będzie chyba bardziej odporna na brak okresowego serwisowania amora, ale to już tak teoretycznie według mnie. Serwisowanie i sprężyny i powietrza jest całkiem łatwe i jeżeli robisz to sam to kosztuje to grosze. Konkretnie o solo air nic nie napiszę bo nie używałem. Poszukaj innych tematów jest jeszcze trochę na temat sprężyna kontra powietrze. Ja bym mojej powietrznej na sprężynę raczej nie zamienił, ale i tak torę na sprężynie miło wspominam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 ale czy tora 302, sprezynowa bedzie na mnie dobra przy wadze 71 kg? no wlasnie fajnie ze trzeba ja mniej serwisowac, hampelki chyba kupie magura hs 33 bo są podobno bezobslugowe, tylko ze cena troche odpychajaca nowe 800zł w sklepie na allegro 600zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Bedzie dobra ze standartowa czerwona sprezyna.Kupowac teraz HSy to trzeba miec....,ale to twoj wybor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 nie kupuje hs tylko rower z takimi hamulcami, co powiesz o nich?? czy lepiej sprobowac je sprzedac i jakies tarczowki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweel Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Wybierając nie patrz na to jak często trzeba serwisować. Nawet przy powietrznym 1,5 h raz w roku nie będziesz mógł poświęcić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Tylko albo aż tłumikiem, który Rockshox stosuje nie bez powodu w swoich topowych widelcach do XC jak Reba i SID.Przewaga jest oczywista, jak masz wybór to bierz 318. Chodzi mi tylko o różnice w wyposażeniu/budowie a nie o działanie wiadomo że MC to dobry wynalazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tenjin Napisano 21 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 ja mam tore 318 solo air z motion controlem i działa, powietrzem można dobrać charakterystykę amora pod siebie i swoje preferencje. u mnie zamontowana w giancie xtc, o co mi sie nie podobało to to, że albo był przywoity SAG i wtedy amor był flakiem (pracował cały aż nadto choć nie dobijał) a jak sie napompowało pod xc to amor nie miał SAG`a. Mogło to zależeć od geometri ramy i kąta w jakim był zamontowany amor. sama praca natomiast dla mnie jest bardzo w porządku, tłumienie też, na pewno jeżeli masz wybór miedzy tymi modelami a model wyższy kosztuje tyle samo lub podobnie to nie ma sie co zastanawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Mam pytanie czy tlumik MC podejdzie pod tore 302 ?? niestety załatwiłem swój tłumik na dobre , może ktoświe co mogło być tego przyczyną?? Chcialbym dodać że poziom oleju i powietrze na właściwym poziomie , amortyzator dobijał max 20mm przed koncem skoku , czyli dobicia raczej nie było .... w załaczniku zdjęcie zgnieconego tłumika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Może przez przypadek skoczyłeś na blokadzie?? Lub jadąc po asfalcie wjechałeś w jakąś porządną dziurę(tez na blokadzie)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yorob Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 który z tych amorków jest lepszy?: http://allegro.pl/item716125533_nowy_rock_shox_tora_318.html http://allegro.pl/item709501659_rock_shox_tora_302_air_lo_nowa_faktura.html http://allegro.pl/item711361271_nowy_rock_shox_tora_289_disc_599pln.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Może przez przypadek skoczyłeś na blokadzie?? Lub jadąc po asfalcie wjechałeś w jakąś porządną dziurę(tez na blokadzie)?? Hmmmm na pewno nie na blokadzie ale juz chyba wiem kiedy to moglo sie stac , ostatnio skakałem z takiego muru mającego może z 60 cm , ale ani razu nie skoczylem mocno na przód , ehhhh a nowy tlumik 210 zł wiadomo nie oplaca sie , ale nie mam kasy na nowego amora , a do konca sezonu dobre 2 miesiące . co do pytania yorob'a to ja bym brał tore 302 ait ( taką mam ) tylko tutaj dokladnie ustawisz sobie amora pod swoją wage ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.