Skocz do zawartości

[amortyzator] RS Tora 302 Air czy Tora 318 Air?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mi sie wydaje ze tylko waga :) a 318 juz ciezko kupic:)

 

ps jesli jestes zaintereowany mam 302 do sprzedania za 800 zł :) z pop lockiem na gwarancji i nowa

Napisano

a duzo cięższa jest 302, na tyle zeby bylo to zauwazalne?

 

jezdziles na tej torze?

jaki masz teraz amortyzator?

Napisano

Poza tłumikiem różnią się sterówkami, goleniami i koroną. 318 ma alu sterówkę, golenie z lepszej stali i lżejszą (nawiercaną wewnątrz) koronę.

Napisano

aluminiowa to jest tylko korona, 318 ma stalową sterówke. dopiero recon ma alu.

 

od 302 rozni sie przede wszystkim tłumieniem a to jest roznica spora :)

Napisano
Poza tłumikiem różnią się sterówkami, goleniami i koroną. 318 ma alu sterówkę, golenie z lepszej stali i lżejszą (nawiercaną wewnątrz) koronę.

 

różnią sie tylko zastosowanym tlumikiem ;) czyt > kawałkiem plastiku :) reszta taka sama .. aha i 318 ma jescze naklejke MC :)

Napisano

Jezeli to nie jest wersja BlackBox to czym??

Napisano

jeszcze jedno pytanko, czy bardzo rozni sie tora powietrzna od sprezynowej??

jakie sa plusy i minusy obu wersji??

czy na 71 kg tora 302 sprezynowa bedzie odpowiednia??

czy moze lepiej ja na allegro sprzedac i kupic cos powietrznego?

Napisano

Brat miał torę 318 sprężynową. Ważę 78 kg i dla mnie była fajna (twardością podobnie jak reba napompowana na 100 psi). Lubię w miarę miękki amortyzator ale też bez dobijania co chwilę. Teraz ma revelationa, a ja rebę więc obydwa to dual air.

1. Sprężynowa tora trochę lepiej wybiera małe nierówności typu kępki trawy na trawniku w porównaniu do revelationa.

2. Powietrzne amory są lżejsze i możesz je dostosować do swoich aktualnych upodobań i trasy.

3. Do ugięcia sprężyny potrzebna jest ta sama siła na całej długości skoku, w powietrznym im bardziej ugięty tym więcej siły potrzeba żeby jeszcze bardziej ugiąć.

4. Sprężyna będzie chyba bardziej odporna na brak okresowego serwisowania amora, ale to już tak teoretycznie według mnie. Serwisowanie i sprężyny i powietrza jest całkiem łatwe i jeżeli robisz to sam to kosztuje to grosze.

Konkretnie o solo air nic nie napiszę bo nie używałem.

Poszukaj innych tematów jest jeszcze trochę na temat sprężyna kontra powietrze.

Ja bym mojej powietrznej na sprężynę raczej nie zamienił, ale i tak torę na sprężynie miło wspominam.

Napisano

ale czy tora 302, sprezynowa bedzie na mnie dobra przy wadze 71 kg? no wlasnie fajnie ze trzeba ja mniej serwisowac, hampelki chyba kupie magura hs 33 bo są podobno bezobslugowe, tylko ze cena troche odpychajaca nowe 800zł w sklepie na allegro 600zł

Napisano

Bedzie dobra ze standartowa czerwona sprezyna.Kupowac teraz HSy to trzeba miec....,ale to twoj wybor.

Napisano

nie kupuje hs tylko rower z takimi hamulcami, co powiesz o nich?? czy lepiej sprobowac je sprzedac i jakies tarczowki?

Napisano

Wybierając nie patrz na to jak często trzeba serwisować. Nawet przy powietrznym 1,5 h raz w roku nie będziesz mógł poświęcić?

Napisano
Tylko albo aż tłumikiem, który Rockshox stosuje nie bez powodu w swoich topowych widelcach do XC jak Reba i SID.

Przewaga jest oczywista, jak masz wybór to bierz 318.

Chodzi mi tylko o różnice w wyposażeniu/budowie a nie o działanie ;) wiadomo że MC to dobry wynalazek :)

Napisano

ja mam tore 318 solo air z motion controlem i działa, powietrzem można dobrać charakterystykę amora pod siebie i swoje preferencje.

u mnie zamontowana w giancie xtc, o co mi sie nie podobało to to, że albo był przywoity SAG i wtedy amor był flakiem (pracował cały aż nadto choć nie dobijał) a jak sie napompowało pod xc to amor nie miał SAG`a. Mogło to zależeć od geometri ramy i kąta w jakim był zamontowany amor.

sama praca natomiast dla mnie jest bardzo w porządku, tłumienie też, na pewno jeżeli masz wybór miedzy tymi modelami a model wyższy kosztuje tyle samo lub podobnie to nie ma sie co zastanawiać

  • 5 tygodni później...
Napisano

Mam pytanie czy tlumik MC podejdzie pod tore 302 ?? niestety załatwiłem swój tłumik na dobre , może ktoświe co mogło być tego przyczyną?? Chcialbym dodać że poziom oleju i powietrze na właściwym poziomie , amortyzator dobijał max 20mm przed koncem skoku , czyli dobicia raczej nie było .... w załaczniku zdjęcie zgnieconego tłumika

post-116115-1250677854,32_thumb.jpg

Napisano

Może przez przypadek skoczyłeś na blokadzie?? Lub jadąc po asfalcie wjechałeś w jakąś porządną dziurę(tez na blokadzie)??

Hmmmm na pewno nie na blokadzie ale juz chyba wiem kiedy to moglo sie stac , ostatnio skakałem z takiego muru mającego może z 60 cm , ale ani razu nie skoczylem mocno na przód , ehhhh a nowy tlumik 210 zł :rolleyes: wiadomo nie oplaca sie , ale nie mam kasy na nowego amora , a do konca sezonu dobre 2 miesiące .

 

co do pytania yorob'a to ja bym brał tore 302 ait ( taką mam ) tylko tutaj dokladnie ustawisz sobie amora pod swoją wage !

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...