Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Reba pod rower crossowy i 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przeczytałem artykuł http://www.mtbnews.pl/content/view/244/44/ oraz http://rowerowe.net/sprzet,-czesci-rowerow...-reba-2009.html

 

Zrozumiałem, że pod rower crossowy powinno być 6 wersji Reby, tzn. SL, Race oraz Team (system QR 9 mm lub oś 20 mm Maxle Lite do wyboru).

 

Czy jest sens odkładać kasę pod taki amortyzator, do jazdy miejsko leśnej (dla wygody na drodze z kostki, i leśnych kamienistych lub dziurawych ścieżkach) i wadze bikera ok 95kg?

 

Myślałbym o najtańszej wersji SL 29" o skoku 80mm. (Race chyba się nie opłaca a Team za drogi)

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Czy sie oplaca... Pewnie ze sie oplaca bo Reba to dobry amortyzator. Pozostaje tylko pytanie czy zrobisz odpowiedni uzytek z amora przeznaczonego do zaawansowanej jazdy off-road w ramie trekingowej i zadeklarowanym przez Ciebie terenie...

 

 

To tak troche jakby wstawic silnik od Imprezy do Astry. Poradzi, bedzie dzialac ale co z tego :) ?

 

OSTRO!

I.

Napisano

Jeśli chcieć jeździć po polskich drogach to i fullem można śmigać. O ile główne drogi są w miarę, to już te boczne (i co za tym idzie atrakcyjniejsze dla cyklisty) to jakaś masakra, dziura za dziurą :) W lesie na pewno docenisz dobrą amortyzację, na szosie też się przyda :wallbash: I nie ma co czekać na 2012 :D

A jak wkręcisz się w jazdę w terenie, to zawsze można potem zbudować rower mtb 29" i mieć pierwszą solidną podstawę do tego :(

Napisano
Przeczytałem artykuł http://www.mtbnews.pl/content/view/244/44/ oraz http://rowerowe.net/sprzet,-czesci-rowerow...-reba-2009.html

 

Zrozumiałem, że pod rower crossowy powinno być 6 wersji Reby, tzn. SL, Race oraz Team (system QR 9 mm lub oś 20 mm Maxle Lite do wyboru).

 

Czy jest sens odkładać kasę pod taki amortyzator, do jazdy miejsko leśnej (dla wygody na drodze z kostki, i leśnych kamienistych lub dziurawych ścieżkach) i wadze bikera ok 95kg?

 

Myślałbym o najtańszej wersji SL 29" o skoku 80mm. (Race chyba się nie opłaca a Team za drogi)

Ważę podobnie, mam Rebę SL i 29". Jeśli nie zamierzasz jeżdzić typowego cross country to sobie odpusc ten widelec. Jest po prostu za drogi pod tego typu jazdę. Dart 3 29", RST M-29, czy też powietrzne suntoruy trekkingowe, za połowę ceny dadzą ci tyle samo w zasadzie.

Napisano

(Nie pisałem wcześniej nie miałem neta)

Hmm tak się zastanawiam, Reba pod 29" jest w tej samej cenie (o ile nie droższa) jak dla MTB. Mam chwilami myśli czy nie zmienić roweru na właśnie 26".

Jak tak patrzę to pod trekkinga i mniejszy wybór (np opon) i przeważnie cena nieco droższa.

Z kolei myślę gdybym kupił tą Rebę, to czy chciałbym rower 29" (a tu z dostępnością pewnie jeszcze gorzej).

 

Pyt1) skok 80mm. Obecnie w tym swoim SUNTOUR NCX-D-RL mam 63mm, czy po założeniu 80mm, dało by się odpowiednio ustawić SAG by geometria ramy pozostała względnie podobna, i od czego to zależy czy się uda?

 

Pyt2) Odnośnie ramy 29", od jakiego wzrostu można by myśleć o tego typu ramie? Każda rama 29" ma kąty takie jak rama 26" MTB? Chodzi mi o to czy ramy 29" są typowo górskie czy rekreacyjne, lub może można kupić i takie i takie? Jakie zasadnicze różnice są pomiędzy rowerem 29" a 28"?

 

Pyt3) Huhu te ( Dart 3 29", RST M-29, czy też powietrzne suntoruy trekkingowe) to typowo amorki dla osób cięższych, są inne ciekawe amorki dla bikera do 100kg?

Napisano
(Nie pisałem wcześniej nie miałem neta)

Hmm tak się zastanawiam, Reba pod 29" jest w tej samej cenie (o ile nie droższa) jak dla MTB. Mam chwilami myśli czy nie zmienić roweru na właśnie 26".

Jak tak patrzę to pod trekkinga i mniejszy wybór (np opon) i przeważnie cena nieco droższa.

Z kolei myślę gdybym kupił tą Rebę, to czy chciałbym rower 29" (a tu z dostępnością pewnie jeszcze gorzej).

Z dostepnością aż tak źle nie jest. Jednak części jak sa to juz z tej wyższej półki, przez co kosztują swoje.

Pyt1) skok 80mm. Obecnie w tym swoim SUNTOUR NCX-D-RL mam 63mm, czy po założeniu 80mm, dało by się odpowiednio ustawić SAG by geometria ramy pozostała względnie podobna, i od czego to zależy czy się uda?

Długość amorka MTB 29" i amorków trkkingowych jest w zasadzie identyczna. Nie ma sie co przejmować, żadnych problemów nie ma. 5-10mm róznicy nawet jak będzie to będzie miało znikomy wpływ na jazdę.

Pyt2) Odnośnie ramy 29", od jakiego wzrostu można by myśleć o tego typu ramie? Każda rama 29" ma kąty takie jak rama 26" MTB? Chodzi mi o to czy ramy 29" są typowo górskie czy rekreacyjne, lub może można kupić i takie i takie? Jakie zasadnicze różnice są pomiędzy rowerem 29" a 28"?

Zasadnicza róznica to geometria. Rowery 29" mają sporo dłuższe ramy i zazwyczaj niższą główkę przez co pozycja jest bardziej wyciagnięta i pochylona. Kąty czesto niewiele się różnią, choć w 29" zdarzają się rowery z bardzo ostrym kątem główki (dla poprawy sterowania). Co do wzrostu to wg mojej subiektywnej opinii ramy mniejsze od 19" w 29erach z racji tego, ze główka jest wyżej niż w typowym góralu nie do końca są sensowne. Po prostu trzeba wtedy bardzo długiej sztycy by miec siodło wyzej od kierownicy by pozycja była sportowa. Mimo wszystko to rowery kierowane do wysokich osób.

Pyt3) Huhu te ( Dart 3 29", RST M-29, czy też powietrzne suntoruy trekkingowe) to typowo amorki dla osób cięższych, są inne ciekawe amorki dla bikera do 100kg?

Przy spokojnej jeździe wszystkie spokojnie dadzą radę przy tej wadze, a M-29 nawet do szaleństw się nada. Na mtbr jest bardzo chwalony za sztywność. Reba przy tej wadze, jak jej sie trochę dołozy to jest wiotka i należałoby rozważać oś 20mm. Do spokojnej jazdy to potrzebne nie jest, tak samo jak wg mnie nie ma sensu do rekraacji kupowac Reby, bo i tak sie jej nie wykorzysta. Jednak jak masz pieniądze to czemu nie.

Napisano

No cóż, ze swojej strony mogę polecić rebę. Dosyć lekka, chwalona za sztywność (może oprócz Huhu - dla mnie jest bardzo sztywna), duże możliwości regulacji, nie trudna w serwisie.

Zawsze jest w cenie i w przyszłości możesz wsadzić ją np. do ramy fs 29, jak już będą popularne w kraju :)

Pieniądze rzecz nabyta. Kupuj :thumbsup:

Napisano
Dosyć lekka, chwalona za sztywność (może oprócz Huhu - dla mnie jest bardzo sztywna), duże możliwości regulacji, nie trudna w serwisie.

To poczytaj opinie na MTBR. Mowa jest o jeźdźcach ok 100kg wagi, a to już konkret.

 

Duze możliwości regulacji i bardzo progresywna praca. Nie kazdemu to odpowiada. Wg mnie ten amorek nie do końca jest warty kasę jaką za niego żądają, jednak na duże koło wielu alternatyw nie ma, szczególnie na 80mm skoku.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...