polonez15 Napisano 18 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2009 Witam. Hampel zakupiony tego roku wiosną, na początku był jak szalony. W pewnym momencie poprzez odkręcony odpowietrznik uciekło trochę oleju, tak więc zalałem go całego LHM+, po uprzednim spuszczeniu starego i przepłukaniu układu. I tu zaczynają się schody... tarcza to Tektro 160mm klocki oryginalne Shimano...klamka twarda, wszystko ok tylko problem w tym, że hampel ledwo hamuje... Tarcza i klocki zostały wymyte już nawet płynem do mycia silników i lipa... Pod koniec hamowania słychać dość wyraźny pisk... N ie mam już pomysłów... ;/ Może wymiana klocków?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2009 mialem te hamulce, walczylem z nimi 3miesiace i mi sie znudzilo... glowny problem to brak podkladek pozwalajacych na regulacje zacisku w kazdej plaszczyznie - wystarczy, ze masz ciut krzywo przyspawane mocowanie w ramie i juz klocki nie sa idealnie rownolegle do tarczy, ja mialem metaliczne bbb i tez lipa, bywalo i tak, ze tyl nawet nie chcial blokowac kola... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polonez15 Napisano 18 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2009 Raczej tu nie chodzi o równoległość... sam nie wiem co z nimi zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Wypiecz klocki w piekarniku albo ewentualnie opalarką i w tym czasie wyczyść tarczę jakąś dobrą chemią. Jak już złożysz do kupy to wykonaj parę mocnych hamowań i zdaj relację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polonez15 Napisano 19 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 A wg Ciebie płyn do mycia silników to nie dobra chemia...?? Ja myślę, że konkretnie się wyczyściła tym płynem;] a z klockami i tak zrobię, bo już szkoda nerwów na to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 ej, ale czy zywiczne klocki mozna wypiekac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lipca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Zywiczne klocki raczej nie bardzo, zywica nie lubi nadmiernych temperatur CO do czyszczenia tarczy specyfikami jest oddzielny watek aaaale za zdaniem jednego z forumowiczow ktory mowil ze po umyciu tarczy plynem do mycia silnikow hamulec zrobil sie jak brzytwa, poszedlem w jego slady. Niestety po tym zabiegu okazalo sie ze hamuje mi gorzej niz hamowal, dotarl sie po paru km i nie zauwazylem roznicy w hhamowaniu jak czyscilem acetonem i czysta szmatka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 w piekarniku jest max 250 stopni. przy hamowaniu komponenty hamulców potrafią się grzać sporo powyżej tego. dlaczego żywiczne klocki miałyby nie znieść takiej temperatury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polonez15 Napisano 19 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 No to ja już sam NIE WIEM... i lipa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaq Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Od siebie dodam, ze po 3 miesiacach walki z tymi hamulcami sie poddalem. Na poczatku faktycznie bylo niezle, potem juz tylko gorzej. Klocki mylem acetonem, wypalalem, zacisk jest szczelny, nie przecieka, hamulce odpowietrzone, tarcza czysta, sprawdzilem chyba wszystko co moglem. Skonczylo sie na tym, ze kupilem SLX'a i jest ok. Sprawdz czy zacisk jest szczelny. Nie wchodzilem glebiej w temat, ale zerknij tutaj: http://forum.mtbikes.info/w-sprawie-hamulc...info-t-348.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polonez15 Napisano 19 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 zaq, chyba trafiłeś w 10.... Zobaczę co i jak z zaciskiem ale wszystko wskazuje na to, że jest nieszczelność... Niestety F**k zacisk zakupiony na alledrogo i nawet nie pamiętam u kogo...;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polonez15 Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 No więc dziś raczej wykluczyłem nieszczelności... Cały zacisk suchy bez żadnych potów itp... chyba się poddam i będę jeździł tak, jak jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 moze lepiej sprzedac i kupic dobre vki, ktore beda dzialac i wazyc 1/3 z tego, ale to o ile masz piwoty i obrecze ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polonez15 Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Piwotów brak, obręcze niby są pod V-ki...Jak na razie daję spokój. temat można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki19953 Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Ja z kolei mam taki problem: Niewiem jak to sięstało ale poluzowały mi się dwie śruby na zacisku trzymające jedną połuwke zacisku z drugą i zaczoł wylewać się olej dokręciłem te śruby na max a itak jak wcisne hamulec to zaczyna się minimalnie wylewać olej. Proszę o pomoc!!! miejsca zaznaczone na zdięciu to te z kturych sięwylewa olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.