KeenJow Napisano 17 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2009 Witam. Jestem nowy zarówno w amatorskiej jeździe na rowerze jak i na forum. Na jesień 2007 kupiłem 2 rowery GT Outpost w Cykloturze w Poznaniu - damkę MTB (999zł w promocji) i męski MTB (999zł w promocji). W 2008 zrobiłem (męskim MTB) jakieś 500km, w tym roku już 1500km. Czasem robie wypady po 70-90km, tylko po Wielkopolsce (okolice Poznania, praktycznie bez górek). Zacząłem dbać o rower, zainwestowałem w maszynkę do czyszczenia łańcucha, czyszcze kółka przerzutki. W maju poluźnił mi się suport (kwadrat), wymieniłem na nowy w Cykloturze. Po 2 tygodniach znowu to samo - tym razem wystarczyło dokręcić (podejrzewam że wtedy też by wystarczyło). Mimo wszystko korba (Suntur) się ugina przy mojej mizernej sile i przednich przerzutek nie da się idealnie ustawić, na niektórych biegach słyszę ocieranie łańcucha (8-rzędowy) o nastawnik (Shimano Sis), szczególnie przy "depnięciu" (biegi 2-7, 2-8 zewnętrznie ocieranie, 2-1, 2-2, 2-3, 2-4 wewnętrzne ocieranie). Do powyższego doszły problemy z tylnymi przerzutkami. Na najszybszym biegu = najmniejszej zębatce kasety (8), przy ostrym "depnięciu" łańcuch przeskakuje (nie wymieniany - miał popracować do 3000km). Do tego przerzutka tylna (Shimano Acera) pomimo wielogodzinnych regulacji, ma pewne problemy tzn. udało mi się ustawić wskakiwanie na odpowiednie biegi, ale przy jednostkowym zmniejszaniu biegów nie potrafi wrócić, tak jakby sprężyna w przerzutce była zużyta. To wszystko po 2000km. Żony GT działa bez zarzutu - ma 400km w sumie, nie jeździ jak ja, max 30km, nie czyszczony był nawet łańcuch. Proszę o radę czy warto wymieniać napęd - może jest jakieś tańsze rozwiązanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...