marsman Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 w sztycy miałbym pewne obawy przed stosowaniem alu śrubki. choć jesli masz tam jakąś dużą śrube to może da rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek940 Napisano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 eee damy rade z srubka ja jakis cieżarny nie jestem 68 kg rower juz prawie git ino czekam na supoert XT oraz musze jakies rogi skombinowac mam napisane boplight bo myslem ze beda git ale jak dla mnie chyba za male ale to sie jeszcze zobaczy zalezy mi tak do 50-60 zł max do 100 gram i fajnie jakby byly 90mm/100mm macie cos na oku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 No, po tym jak pękła mi taka grubsza śrubka alu w mostku, dobrze Ci radzę - w mostku i sztycy co najwyżej tytanowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 A jakiej firmy ta śrubka ci strzeliła ? Ja myślę, że wszystkie śruby Al w mostku od razu nie polecą. Ale gdybym jeździł gdzieś po górach to na pewno by ich nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 macie cos na oku może http://velo.com.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=2266 taki boplight ale troche dłuższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek940 Napisano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 eee za######iste ale troszke za drogie szukam jak niajtanszych chyba bede skazany na te accenty te tansze albo boplighty tylko jaki kolo bialy czy czarny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek940 Napisano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 korba jednak z suportem wazy 853 g wiec lzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) A jakiej firmy ta śrubka ci strzeliła ? Ja myślę, że wszystkie śruby Al w mostku od razu nie polecą. Ale gdybym jeździł gdzieś po górach to na pewno by ich nie było Wg mnie nie firma ma znaczenie, ale właściwe (równomierne) dokręcenie śrubek. No, chyba, że kształtem się różnią... Mostek wraz z tymi śrubkami kupiłem od członka tego forum - on na nich jeździł i wszystko było ok (fakt, że jest lżejszy 20kg). Ja przejechałem ze 200km i jedna pękła Aluminium jest nie tylko kilka razy mniej wytrzymałe od stali, ale też dużo szybciej ulega zmęczeniu materiałowemu. W związku z tym śrubki w mostku rzeczywiście raczej nie pękną obie na raz, ale nie ma sensu pchać ich w takie miejsca. Wystarczy sobie wyobrazić co może się stać, kiedy po okresie ostrzejszej jazdy, w newralgicznym momencie (np skręcając na ulicy) zostaniesz z kierą w ręku . Naprawdę, niektórych rzeczy się nie robi... Aha, mówiłem o śrubach mocujących do rury sterowej. Chociaż te od kierownicy to narażone są na większe przeciążenia, chyba. Edytowane 15 Listopada 2009 przez goldbloom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Zabawe w alu srubki w takich newralgicznych miejscach jak kiera i sztyca, uwazam za nieco nielogiczna. To jest dobre na etapie jak juz naprawde nie ma sie z czym schodzic w dol. Roznica w wadze 5 srub alu v ti to ok 5-8g. Zysk wagowy niewielki a ryzyko duze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Wg mnie nie firma ma znaczenie Mylisz się, co firma to inne wykonywanie gwintu. Porównaj sobie Pro Bolta do jakiejś chińszczyzny. Ok, zgodzę się, ryzyko duże, ale niektórym nie chodzi wcale o wagę tylko o wygląd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Co ma gwint do wytrzymałości śruby? Moja śruba pękła wszerz, to nie gwint puścił... ale niektórym nie chodzi wcale o wagę tylko o wygląd No, to jeszcze gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Masz racje wyglad jest bardzo wazny ale chyba nie az tak bardzo jak wlasciwosci jezdne. Byloby glupio zebys musial sie przekonac na wlasnym przykladzie ze alu w tych miejscach nie jest dobrym pomyslem. No ale jak to mowia 'Twoje zeby' tylko pamietaj ze masz je tylko jeden raz, chyba ze masz jeszcze mleczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) Poszukałem trochę o proboltach TUTAJ jest post jakiegoś przedstawiciela Pro-Bolta na Polskę. I on też ma u siebie śrubki alu wszędzie, tylko nie w mostku i sztycy Edytowane 15 Listopada 2009 przez goldbloom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Przedstawicielem Pro Bolta na Polskę jest użytkownik tego forum Sime Ja uważam tak. Jak ktoś nie lata zbytnio po górach i nie katuje bardzo roweru, to czemu nie Al w mostku ? 4 śruby na raz nie polecą. W sztycy fakt, nie jest to dobre rozwiązanie. Ale trzeba uszanować zdanie każdego A co myślicie o aluminium w hamulcach, tj. 4 śruby na adapter + zacisk + oczywiście 2 do klamek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 W klamkach spoko tam zadne sily nie dzialaja to ma tylko tryzmac zeby nie odpadlo od kiery. Zaciski i adapter to juz inna historia. Chyba ze ktos jezdzi 'po parku' plaskim ale i tak to nieporozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) Przedstawicielem Pro Bolta na Polskę jest użytkownik tego forum Sime Tak, na tamtym forum też pisał. Sporo informacji nt tuningu śrubkami. Edytowane 15 Listopada 2009 przez goldbloom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) Tekst juz troche z broda, Sruby karbonowe 40% lzejsze od alu i wytrzymalsze, problem z nimi jest jeden ze przypominaja polityke forda z modelem T, sa dostepne we wszysktich kolorach pod warunkiem ze jest on czarny. ...i ok 4x drozsze Edytowane 15 Listopada 2009 przez 1415chris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 W klamkach to oczywiste, że można bez przeszkód stosować Al, bardziej chodziło mi o adaptery i zaciski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Śruby karbonowe , o jeeezu Słyszałem, że są też nylonowe? Tak w ogóle, to śrubki mają tę zaletę, że można je kupować stopniowo. Zamówię sobie kilka, tak na dobry początek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) Nawet kompletne wagowe oszolomy tego nie robia co najwyzej daja na tarcze alu ale tylko 3 Niech sie jakis materialoznawca wypowie jak dzialaja w tym miejscu sily scinajace i jak alu tam wypada. goldbloom one w przeciwienstwie do nylonowych sa wytrzymalsze od alu, a i owszem w niektorych miejscach mozna z powodzeniem uzywac nylonowych Edytowane 15 Listopada 2009 przez 1415chris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Zaciski i adapter to juz inna historia. Chyba ze ktos jezdzi 'po parku' plaskim ale i tak to nieporozumienie. sam nie byłem przkonany do stosowania alu śrub na styku zacik-amor. mocowanie PM. do czasu... poznałem gościa który będąc zawodnikiem jeżdżącym DH zastosował alu śruby na styku zacisk-adapter i adapter-rama. to z tyłu. z przodu też ale tu obyło się bez adaptera. teraz i ja stosuję alu Śruby karbonowe , o jeeezu Słyszałem, że są też nylonowe? kiedyś miałem w ręku karbonową śrube Shmolke. M6x20 czy jakoś tak. całkiem spora. coś z nią było nie tak. widać że jest ale trudno powiedzieć czy coś się w dłoni czuje a nylonowe śrubki w kilku miejscach się sprawdzają. kiedyś nawet tylny hamulec miałem takimi przykręcony. do dostania w sklepach modelarskich Nawet kompletne wagowe oszolomy tego nie robia co najwyzej daja na tarcze alu ale tylko 3 oszołomy dają 4 alu 2 Ti ktoś pytał o kasete. SRAM 850 jest raczej lekki. 227g miała 11-28t którą ważyłem niedawno w sklepie. bez nakrętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 poznałem gościa który będąc zawodnikiem jeżdżącym DH zastosował alu śruby na styku zacisk-adapter i adapter-rama Tak jak ktoś napisał w poście, do którego link podałem: Eee...Elvis napisał(a):Chciałbym wydać jeszcze moja opinie apropo mocowania hamulca i tarczy na Alu. Podchodząc do tego czysto technicznie. Zacznę od tych które są dla mnie najmniej narażone czyli śruby pomiędzy hamulcem a adapterem PM. Przy hamowaniu zacisk hamulca jest dociskany do adaptera praktycznie nie dając znaczącego przeciążenia na śrubki , one tylko stabilizują pozycje hamulca. Problem może się pojawiać dla niektórych używających hamulca na fejki, jednak z doświadczenia wiem ze prędzej przesunie się koło w hakach niż zerwą śrubki (testowałem to robiąc wysoko 180 z wybicia lądując tyłem na zaciśniętym hamulcu). Kolejnymi śrubkami są te które mocują adapter/zacisk (starszego typu) do ramy. tu tez siły są dość specyficzne ponieważ adapter dociska się do ramy i w tej płaszczyźnie następuje naprężenie śruby, natomiast siła hamowania próbuje przesunąć zacisk w bok. Przeciwdziałaniem siły hamowania nie jest bezpośrednio śruba, a tarcie pomiędzy rama a adapterem, jest ono tak duże ze hamulec nie jest w się poruszyć, a przecież nie dokręcony rusza się (na słabo dokręconym zacisku można złamać/obciąć śrubę). Wynika z tego ze przy hamowaniu wcale nie zwiększa się znacząco naprężenia na śrubie. Co do tarczy to sytuacja jest podobna, chociaż niektórych może przerażać fakt tego ze to są tylko m5 (pomimo ze aż 6), ale przyznam sam ze w górach do przedniej 203 na ostrym hamulcu miał bym opory psychiczne do zamontowania alu śrubek do tarczy, ale to leki których nabawiłem się czytając to forum;) Nie namawiam nikogo do mocowania alu srubek do hamulca, pisze o tym dlatego żeby pokazać ze można, a to ze mi sie nie psuje ma techniczne uzasadnienie. Ciekawe tylko jak to jest z IS 2000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Wszystko pieknie tylko jak wspoamnialem ile wagi zyskujecie na takim zabiegu i jak lekkie macie rowery zeby szarpac sie na extra 5g wagi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Ja jestem zdecydowanie przeciwny stosowaniu alu śrubek w tych miejscach. Zacytowałem, bo tutaj jest omówione działanie sił na zacisk i adapter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 pancerze 0,7 metra wazy - 22 gramy i nie sa zadne nokony a i linki linki 13 zł za sztuke - 13 gram obie W życiu w to nie uwierzę, 13g obie linki? To chyba 10-krotnie droższe PowerCordz 0.7m pancerza 22g? Długość to chyba wziąłeś z kosmosu, z chęcią zobaczę fotki na wadze. Brakes: (Hamulce) Juicy 3 160 mm - 800g Same hample +/- 600g + tarcze po 110g + 25g śrubki to mamy 845g. Fork: (Widelec) - Manitou R7 Elite Absolute 100 mm 2008 - 1546 z manetka + ~50g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - SRAM X-9 - 209g Na zdjęciach jest prawdopodobnie długi wózek, + 20g Skewers: (Zaciski kol) -Joyteh i boplight - 40 + 30 Jeżeli to szybkozamekacze +50g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.