robaczeq Napisano 17 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2009 Potrzebuje nowych hamulców na tył. Nie mam piasty z miejscem na tarczę tak że tarczówka odpada. Myślałem nad jakimiś SHIMANO XT czy jakieś inne dobre, bo na XTR'ki mnie nie stać a LX to o ile się nie mylę sąsłabsze od XT W moim rowerze byłaby to pierwsza modyfikacja a tylne szczęki muszę i tak i tak wymienić bo aż wstyd z takimi V'kami jeździć (plastik) Nie zależy mi na jakichś mega, super, extra, wyjechanych w kosmos tylko na tym żeby dobrze chamowały na asfalcie czy na jakichś polnych dróżkach. Jeśli bylibyście tak mili i przysyłali jakieś linki z allegro czy e sklepów rowerowych to byłbym wdzięczny z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C00BA Napisano 17 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2009 Polece avida SD7. Jezeli jezdziles na jakis tanich v-brake to poczujesz wyrazna roznice, a cena jest nawet troche nizsza od tego ile mozesz wydac. Chociaz teraz na allegro jest jeden hamulec za 99zl a komplet na oba kola za 129zl, wiec to sie duzo bardziej oplaca. Tutaj masz jeszcze temat z recenzja http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=3055 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 17 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2009 Deore Deore LX Deore XT Avid SD5 Avid SD7 Wszystkie te hamulce będą hamowały bardzo dobrze. Najważniejsze to poprawne ustawienie klocków i regulacja ramion oraz dobre klocki. Zazwyczaj fabryczne klocki są co najwyżej średnie, ale na tył będą wystarczające. W XT i SD7 dostaniesz w komplecie klocki z wymiennymi wkładami, więc wystarczy zakupić potem same wkłady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robaczeq Napisano 18 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2009 Czyli co LX w zupełności wystarczą? Ja zazwyczaj jeżdżę po asfalcie i po parku, w którym jest ziemia z kamieniami, a ja dopiero zaczynam, że tak powiem tuning mojego roweru. Skoro już wymieniłbym szczęki to i nowe klameczki by się przydały Co radzicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 18 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2009 Czyli co LX w zupełności wystarczą? Altus w zupełności wystarczy.... co niby wyższe modele mają??? lepsze klocki??? te i tak się wymienia. kiedyś Altusy miały jakieś dziwaczne, niedziałające regulacje napięcia sprężyn ale teraz wygląda to chyba już normalnie chyba że taki Altus na tył, XT na przód ( ten starszy XT ). kiedyś miałem podobnie. XTR z przodu, Tektro MT50 na tyle i bylo extra ale zachciało mi się eksperymentów z tarczówkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robaczeq Napisano 18 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2009 W sumie tak czego innego oczekiwać od hamulców niż dobrego zacisku klocki się wymienia, a zresztą to nie tylko hamulce wpływają na hamowanie ale obręcze i bieżnik opon tak że będą większe koszta się szykują, ale to z czasem Poza tym ja też mam z przodu tarczówkę tyle że mechaniczną , a bez hydraulików to nie ma co tarczówek montować Ni hu hu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elziomallo Napisano 18 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2009 Jest jeszcze coś takiego jak modulacja, a tu XT z dobrymi klamkami biją Altusa na łeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Jest jeszcze coś takiego jak modulacja, a tu XT z dobrymi klamkami biją Altusa na łeb. Altus z dobrymi klamkami wypadl by rónie dobrze. moje zdanie jest takie że jeśli Shiamano to Altus/XTR. Altus gdy ktoś potrzebuje działającego hamulca. XTR gdy ktoś potrzebuje mieć XTRa mogę porównać Altusa z klamkami Tektro MT4.0 i tanimi pancerzami Clarks'a, a taki zestaw ma siostra z moim obecnym zestawem XTR z klamką SRAM 9.0 i pancerzem Alligatora... na pewno ten mój nie bije na łeb tego co ma siostra. różnica w cenie jest kolosalna ale w działaniu juz nie. chciałem mieć ładny, elegancki set "na poziomie" i taki mam. gdybym chciał mieć solidny, działający rower hamulce Altusa zadowoliły by mnie w 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halaj Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 XT BR-M760 Hamulec V-Brake Shimano - zalozylem ostanio na 2 kola - rownomiernie dociskaja zadnych problemow - lekkie POLECAM nie ma co sie spusz.... ale jesli zamierzasz tuningowac Kup XT bo poxniej bedzie tak ze aa tu mam LX tam XT to mzoe wymienic na XT wiec wymien orazu i miej po problemie - Hamulce , klamki to nie jest jeszcza taki koszt gorzej POTEM - KORBA , NAPED ogolnie - MANETKI - aaaaa szkoda slow tylko srac kasa pozdrawiam - NAJWAZANIEJSZE TO ZEBYS JEZDZIL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker-trek Napisano 24 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 Ja polecam Avidy 7 mam w drugim rowerze i siła hamowania jest naprawdę duża w porównaniu nawet z Hayensami (tarczówki hydrauliczne jakby co). Myślę, że 5 też wystarczą. Miałem przedtem czarne deorki i też dobrze hamowały, tylko szybko złapały luzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.