Skocz do zawartości

[rower] Kross Crow Preria - kilka komponenetów do wymiany


SeAcabo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

zamiast rozbijać osobno w odrębnych tematach i zaśmiecać forum zważywszy na szereg problemów dotyczących kilku komponentów, wybrałem [mam nadzieję] odpowiedni dział [i wierzę, że post jest bez zarzutu].

 

Ze względu na filigranowe wymiary dziewczyny, wybór padł na poniższy rower, pomimo przymierzania szeregu ram w wymiarach 15-17" ta damka była jedynym wyborem odpowiadającym wymogom wygody i bezpieczeństwa [awaryjne zejścia] podczas jazdy.

 

Zakup dokonany - oboje zadowoleni, ale ... są pewne rzeczy do zmiany i tu bym chciał poprosić Was o pomoc.

 

najpierw specyfikacja:

 

Kross Crow Preria D17

 

Rama Alu 6061

Widelec Suntour NEX4010

Przerzutka przód Shimano Alivio

Przerzutka tył Shimano Deore

Hamulec przód Tektro MT14

Hamulec tył Tektro MT14

Manetki Shimano

Korba Truvafiv X-flow

Suport -

Łańcuch KMC Z 72

Kaseta SRAM PG-830 11-32

Piasty Joy Industrial

Opony Schwalbe Terra Cruiser 700x35

Obręcze Alexrims X2100, 28"

Damper -

Kierownica HL Corp aluminium

Wspornik kierownicy HL Corp aluminium - Zoom regulowany A-head

Wspornik siodła HL Corp aluminium

Stery Super Express H703

Siodło Selle Royal Wolf

Pedały VP

Waga 15,3 kg

 

oraz niedawno przeliczone wymiary ze strony wrenchscience:

 

Frame Size Center to Center: 47 cm [w rowerze 54 cm od osi sterów do osi wprowadzenia sztycy]

Frame size Center to Top: 49 cm [w rowerze 56 cm od osi sterów do osi wprowadzenia sztycy na wysokości siodełka]

Overall Reach: 58.50 cm

Saddle Height: 64.46 cm

Handlebar Width: 38 cm [60 cm]

 

A chodzi mi o:

 

1. Mostek - regulacja tego Zooma nie jest idealna, bo skracając odległość kierownicy zwiększamy kąt - jaki krótki [??] i lekki mostek??

2. Jakie opony: szersze i trochę agresywniejsze pozwalające przejechać od czasu do czasu po piachu [quadowicze na ścieżkach zrobili swoje] i zważywszy na następny punkt lżejsze - przednie całe koło waży 2 kg a opona podobno 680 g

3. Waga całego roweru - chciałbym zejść chociaż do 14 kg - jak najmniejszym kosztem oczywiście, w granicach rozsądku [bo za darmo nic się nie da zrobić] - myślę że to nie jest wygórowane życzenie więc prosiłbym o Wasze sugestie co zamieniać i na co w związku z powyższymi danymi

 

Za obszerną treść wybaczcie

Z góry dzięki za POMOC

Napisano

Żeś mu doradził, same 26" jak rower na 28".

 

Może Schwalbe Smart Sam 1,4 lub 1,6 (ponad 500g). Zależy ile miejsca w ramie. Sam mam 1,75 i ładnie idą w terenie, ale też trochę ważą (ponad 600g). Na asfalcie jeszcze za mało na nich jeździłem, żeby coś więcej powiedzieć.

Na piach czasami wystarczy trochę zmniejszyć ciśnienie w oponach. A jak to są tylko krótkie odcinki, to można przeprowadzić.

 

No i czy te 15kg, to faktycznie za dużo, źle się jej jeździ?

Napisano

Dzięki za częściową odpowiedź.

 

Co do opon mierząc szerokość przepustu dla opony to 50 mm [mierzone chińskim metrem]

 

Niestety co do wagi to jednak tak - za ciężki [stopkę i dzwonek już wysłaliśmy na emeryturę - jakieś 300 g z tych 15.3 kg.

 

I jeszcze ten mostek, jakbyście mogli patrząc na dane odnieść się do danych z wrenchscience i byłby rowerek na lata :P:D a o to chodzi

  • Mod Team
Napisano

Zanim pozbędziesz się regulowanego mostka dowiedz się czy Twoja pani też tego chce... Rower wybraliście typowo miejski który ma być wygodny, pozycja na nim ma być bardziej wyprostowana aniżeli pochylona jak w mtb > zmiana mostka na normalny zmieni tą pozycję :P Specjalne zbijanie tutaj masy wg mnie nie ma zbytnio sensu bo mija się z celem. Dla kobiety ( nie pochłoniętej cyklozą) wygoda na rowerze będzie dużo, dużo ważniejszą kwestią niż zbicie tego 1kg czy nawet 2kg. Nie wiem skąd jesteś ale byłbym w stanie zrozumieć zbicie masy roweru tylko w wypadku jeśli mieszkasz w górskim ternie i dziewczyna będzie walczyła z podjazdami, ponieważ dopiero przy podjeżdżaniu poczułaby faktycznie różnicę, no ewentualnie gdyby go nosiła :P. W każdym innym przypadku czy to będzie 14 czy 16kg rower nie będzie to miało dla niej znaczącej różnicy.

 

Lekki mostek za rozsądną kwotę http://www.allegro.pl/item685261709_mostek...5_4mm_nowy.html są też inne rozmiary tego mostka do wyboru do koloru :thumbsup:http://www.allegro.pl/item681693826_hit_no..._najtaniej.html

 

Opony to już kwestia tego czy będziecie zapuszczać się w tereny czy tylko jeździć po utwardzonych szlakach. Proponowałbym zostać przy bardziej gładkim bieżniku mocniej napompowanym co spowoduje mniejsze opory na asfalcie :D Chyba, że faktycznie śmigacie w ternie i na tych gumach dziewczyna nie daje rady czy męczy się bardziej niż by tego oczekiwała...

Napisano

Potrzeba zmian zaczęła się ujawniać podczas wspólnych jazd:

 

' mostek obecnie ustawiony na 50 stopni i na tym poprzestaliśmy bo dalsze przybliżenie kierownicy za bardzo ją podwyższało - stąd pytanie [nie musi być kąt <10st. może duży wznios a krótki ??]

 

" opony niestety okazały się ograniczeniem ze względu na skutki jazdy quadowiczów - jazda w różnorakim terenie [omijamy piaskownie i cięższe tereny]

 

"' waga może nie należy do astronomicznej ale skoro i tak szykujemy się na zmiany to może uda się urwać trochę

 

podjazdy trochę sprawiały kłopotów pomimo niezbyt górzystego terenu - zacięcie jest, siła jak wiele rzeczy do wyćwiczenia - ale zawsze można dopomóc obniżeniem wagi - myślę.

 

a Jura Krakowsko-Częstochowska w osiągalnej okolicy więc jest gdzie kręcić

 

frajda z jazdy w przeplatanym typie terenu to najlepszy wróg monotonii

Napisano
  SeAcabo napisał:
Co do opon mierząc szerokość przepustu dla opony to 50 mm [mierzone chińskim metrem]

 

Niestety co do wagi to jednak tak - za ciężki [stopkę i dzwonek już wysłaliśmy na emeryturę - jakieś 300 g z tych 15.3 kg.

To takie jak moje nie wejdą (47mm szerokości). Próbowałbym wsadzać coś do 40 może 42mm. Najlepiej przymierzyć w sklepie (ciężko, sprzedawcy są niechętni). Zresztą zobacz ile jest miejsca przy obecnych oponach.

Z wagą opon na 28" jest ten problem, że albo są szerokie i ciężkie, albo wąskie i lekkie (np. agresywny bieżnik do cyklokrosu 700x32 340g).

 

Czyli Smart Sam 1,6 może być za mało zapasu, do tego waga katalogowa 680g (na cyklotur podają realną 580g). 1,4 katalogowo 490g, ale węższa i nie wiem czy radzi sobie z piachem jak moje.

Kenda Kross Supreme ( http://www.otbike.pl/pokaz_produkt.php?idprod=1155 ), miałem kiedyś ją na tyle. W terenie całkiem dobrze sobie radziła. Mimo że jest stosunkowo wąska, to jednak po piasku dało się jechać, bo bieżnik jest dosyć płaski. Jednak z tego powodu nie polecam szybkich wiraży na asfalcie. Opona potrafi stracić przyczepność bez ostrzeżenia przy zbytnim pochyleniu się.

Zobacz jeszcze Twistera: http://shimano-polska.com/publish/content/...rekkingowe.html

 

A jakie są koronki w korbie? Może wystarczy zmienić najmniejszą na 22 i będzie się lepiej podjeżdżało.

Napisano

Hej,

 

zdjęcie przy aktualnej oponie:

 

przelot

 

w mm szerokość w najwęższym punkcie na wysokości spawów [ciut poniżej poziomego łączenia] oraz odstęp pionowy od opony do tegoż poziomego łączenia - ile powinno być min. miejsca pomiędzy oponą a ramą ??

 

najmniejsza koronka 28 - przy czym w tej korbie chyba [?] nie da się wymienić samej tarczy

Napisano

To jeszcze zmierz na dole ile jest miejsca.

Proponowałbym wsadzać do 42mm, 47mm pewnie wejdą ale są już nieco mułowate ;) U siebie mam po 1cm zapasu.

 

I tak trzeba by wymienić wszystkie, bo nie da się dobrze wyregulować przerzutki. Ostatnio modyfikowałem u siebie, kupiłem 22 i musiałem jeszcze dokupić 32. Środkową 38 dałem jako największą. Sporo roboty, zwłaszcza jak ktoś nie lubi dłubać. Na razie bym zostawił, jak się nie wzmocnią nogi, to wtedy bym wymienił całą korbę.

Napisano

Na wysokości widocznego styku obręczy z oponą 60 mm.

 

P.s. Wczoraj przeciąłem swojego tylnego racing ralpha [2000 km] i HUCZNIE zostałem o tym powiadomiony - plastikowa listwa

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.