jagur Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Ponieważ jest promocja i cena spadła z 5700 na 4100 zastanawiam się nad kupnem tego roweru . Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z tym sprzętem . Mam 182cm wzrostu i 88kg wagi czy rama 18 nie jest za mała. Czy może jest jakś lepsza alternatywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 W czerwcowym magazynie rowerowym był test. Na tle innych testowanych rowerów dość dobrze oceniony, choć bez rewelacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rastatajm Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 W magazynie rowerowym był krótki test tego roweru, znajdziesz go tutaj: http://www.kross.pl/549-prasa_branzowa.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 18" w fulu nie musi być za mała ja mam 180 i ramkę 19'' - mogła by być mniejsza a rower jest wart swojej ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Wg. mnie 18" przy 182 cm. jest stanowczo za mała, i zadna obniżka jej nie powiększy (sam mam 182 cm.) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 co samej konstrukcji - jest bardzo nietypowa. wahacz (chyba) nie posiada żadnego łozyskowania - na dole tylne widełki karbonowe, bez łozyskwania (to sie zdarza np cannon scalpel). ale tez i górne są na sztywno przypięte do amortyzatora płaskim kawałkiem tytanowej blachy. jeśli rozwiązanie to jest w krossie dopracowane to eliminuje serwisowanie wahacza. jeśli jest awaryjne to ramy nie da sie zreanimowac tak jak w przypadku klasycznego fulla - przez wymianę łozysk wiem ze cannondale stosował takie rozwiazanie przez kilka lat w scalpelach. ale wiem tez ze cannon to bardziej renomowany producent niz kross ktory sie na takich sprzetach zwyczajne nie zna. ja bym takiemu wynalazkowi nie dał szansy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Ta rama jest znana z między innymi modeli Leaderfox (tam występowały problemy z mocowaniem dolnych widełek przy suporcie) - zamiast łącznika na łożyskach zastosowano tytanową blachę , to jedyna róznica . http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=14&art=327 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominx Napisano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Od maja ujeżdzam efsiódemkę 2008. Jak na niezbyt renomowaną markę cena jest wysoka, jednak biorąc pod uwagę lekkie fulle bardziej renomowanych producentów, oferta Krossa jest dość atrakcyjna. Generalnie sprzęt prowadzi się bardzo pewnie, mogę potwierdzić słowa testu z MR, mówiące o tym, iż F7 prowadzi się bardzo neutralnie i pomimo pełnego zawieszenia jest raczej surowy. Do tej pory przejechałem nim ponad 700km, poza lekkim luzem na tulei dampera (problem zlikwidowany wycinkiem z puszki po piwie:) zero kłopotów - żadnych innych luzów czy niepokojących objawów. Co do wielkości ramy, mój wg nalepki ma 17 cali, choć "na wyczucie" wydaje się, że jest większa, przynajmniej w porównaniu z moim poprzednim rowerem 19''. Tak czy owak, przy moim wzroście 180cm ta ramka jest idealna. Jeśli wiesz, że potrzebujesz lekkiego fulla z możliwością pełnego usztywnienia, efsiedem będzie zapewne jedną z najtańszych opcji. Co prawda różne opinie się słyszy/czyta o ramach Krossa, jednak osobiście podjąłem ryzyko (nawet pomimo nietypowej ramy) i do tej pory nie żałuję... Test F7 jest na tej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProKreator Napisano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 W MR widziałem jak gość pomykał po pustyni na ORBEA z takim rozwiązaniem dolnych widełek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Imo - jak dla mnie trzeba się zastanowić - czy chce się full'a czy to "coś". Jeśli tereny do jazdy na tym wynalazku mają być raczej płaskie - ok. Wtedy ma to sens. Jednak nie nazwałbym tego roweru pełnoprawnym fullem. Jak dla mnie full o skoku 50mm, który by został wykorzystany cały - musi mieć porządny ku temu powód - jest raczej dziwnym rozwiązaniem. O wiele bardziej wolałbym coś o skoku 80mm z normalną zawiechą. Zgadzam się z opinią Tobo, że jeśli wahacz się sypnie - to kaplica. A tak.. łożyska do wymiany i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Zgadzam się z Tobem (mam nadzieję, że dobrze odmieniłem) - za słaba marka na takie technologie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Dla porównania- kto znajdzie 10 różnic. Strona tej niemieckiej firmy - Grossman ,obecnie nie działa, ale kilka miesięcy temu , gdy działa, porównywałem te ramy i jedyną różnica jest mocowanie górne dampera. Swoją drogą, ciekawe, kto od kogo zapozyczył projekt. Prywatnie ,trochę bym się obawiał o dolne ,karbonowe widełki- każde uderzenie kamieniem lub gałąż ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Nikt od nikogo nie zapożyczył, kupione z Tajwańskiego katalogu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.