Skocz do zawartości

[Przerzutka] XTR - Który model.


Ubotek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zamierzam kupić przerzutkę przednią XTR.

 

Chciałbym kupić jak najnowszy model.

 

Czy taka przerzutka podejdzie pod moją ramę (A6 2008)

http://allegro.pl/item684884908_przerzutka...09_fd_m971.html

Teoretycznie, bo ja mam TOP SWING, a tu jest DOWN SWING, ale piszę, że prowadzenie linki od góry i od dołu.

 

Czy tą lepiej.

http://allegro.pl/item684240741_przerzutka...aukcja_bcm.html

Tu jest TOP SWING i już zalicytowałem, ale ta pierwsza ma ślicznego "X" :D.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Jeszcze takie pytanie czy brać na tył XT shadow czy SLX Shadow.

Warto dopłacać poczuję różnicę

 

 

Pozdrawiam

Ubotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że SLX i XT to to samo (XT ma lekko bardziej korpus powycinany i jest 25gr lżejszy)

XTR ot tak, bo mogę go mieć w cenie niewiele większej od XT a działa dużo lepiej.

 

Kto mi powie o co chodzi z tym TOP i DOWN SWING, bo do tej pory myślałem, że o sposób mocowania linki a tu widzę nagle DOWN SWING z górnym ciągiem. Kto mi wytłumaczy?

 

Pozdrawiam

Ubotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Top Swing, Down Swing mówi o położeniu prowadnicy przerzutki w stosunku do obejmy.

Teraz opinie top swingi podobno szybciej łapią luzy, ale lekko chodzą w porównaniu do down swingów. Te znów niby więcej ważą i czasami są problemy z dopasowaniem do ramy, ponieważ obejma przerzutki wypada na wysokości śruby koszyka na bidon. U mnie problemu nie było notabene. Są różne opinie i upodobania.

Zanim kupiłem swoją trochę na ten temat poczytałem i wybrałem Down Swing.

Do gustu przypadł XTR mi z Twojego pierwszego linka, zamontowałem go 1000 km temu i jestem zadowolony, chodzi jak marzenie. Mam jedynie porównanie do Alivio, więc ta się chowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe połączenie - z tyłu SLX a z przodu XTR :D

 

eeee

 

Ja mam tył LX przód XTR i żyje nic się nie gryzie.

 

 

Na tył kupić SLX czy XT(obie Shadow)??

 

Nie znam tematu bo nie jeździłem na takim sprzęcie, nie mniej planuje na tył XTRa ale bez shadow 2007. Z tymi shadow są niby problemy, gdzieś tu na forum jest rozległy temat na temat XT shadow bodajże.

 

Jak bym miał się zastanawiać to brałby XTka.

 

edit

 

na temat XT:

 

http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=34799

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tył kupić SLX czy XT(obie Shadow)??

 

Nie znam tematu bo nie jeździłem na takim sprzęcie, nie mniej planuje na tył XTRa ale bez shadow 2007. Z tymi shadow są niby problemy, gdzieś tu na forum jest rozległy temat na temat XT shadow bodajże.

 

Jak bym miał się zastanawiać to brałby XTka.

 

Właśnie się zastanawiam nad tym Shadow, bo czytałem, że trudno je wyregulować.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gucio prawda, że trudno je wyregulować.

Jeżeli potrafisz ustawić zwykłą przerzutkę, żeby dobrze pracowała, to z shadow'em również nie będziesz miał problemu. Jak dla mnie to jest wręcz przeciwnie - shadow'a łatwiej wyregulować i rzadziej się rozregulowuje. Co prawda miałem do czynienia tylko z alivio, ale wydaje mi się, że działanie przerzutki bardziej zależy od umiejętności jej ustawienia niż od tego z jakiej grupy pochodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tematu bo nie jeździłem na takim sprzęcie, nie mniej planuje na tył XTRa ale bez shadow 2007. Z tymi shadow są niby problemy, gdzieś tu na forum jest rozległy temat na temat XT shadow bodajże.

 

Jak bym miał się zastanawiać to brałby XTka.

 

Właśnie się zastanawiam nad tym Shadow, bo czytałem, że trudno je wyregulować.....

 

Niedawno miałem dylemat właśnie pomiędzy tylną SLX a xT Shadow. W końcu kupiłem XT. Instalacja przerzutki i jej regulacja zajęła mi może 5 minut. Jeżeli komuś schodzi więcej, to ma 2 lewe ręce :).

Wybrałem XT z uwagi na uszczelnienie obu kółeczek wózka. Wystarczy spojrzeć na cenę nowych kółek i taniej wyjdzie kupić od razu XT, niż później wymieniać kółeczka.

Z przednią był ten sam dylemat, tzn Down lub Top i czy brać SLX'a, czy XT. Kupiłem Down Swing'a XT, a wybór padł na niego z powodu wolniejszego łapania luzów niż Top. Kupiłem za 85zł nową, więc różnica między XT a SLX żadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedynie porównanie do Alivio, więc ta się chowa.

widocznie mialeś inny model Alivio niźli ja. porównując te dwie nie widzę sensu stosowania XTR-a!!!

Alivio przez ponad 10kkm zawiodła mnie raz. raczej ze względu na złą regulację-zakładana na szybko przed wyścigiem. XTR zawiodla mnie raz... a ma może z 300km...

już wkrótce powinienem wrócić do starego SRAM-a 9.0 :sick: jestem mocno zdeterminowany do zakupu takowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, no to ja miałem chyba też taką inną Alivio z przodu :sick:. Zmieniłem na XT, bo już mnie znudziło kopanie w wózek, aby zrzucić na najmniejszą tarczę. XT śmiga aż miło, chociaż mam ją za krótko, aby generalizować, to czuć kolosalną różnicę w pracy - jest dużo szybsza i potrzebuję mniej siły do zmiany biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ja miałem taką starszą Alivio. obejma, wózek jak w STX-ie. czyli Shimano z najlepszych lat. inne troche ogniwa pantografu. zmianie uległa rama, napęd bez zmian. różnica w dzialaniu nawet nie wiem czy taką zauważyłem.

stosuję manetki z mikroindeksacją i tu Shimano pracuje gorzej od SRAM-a. nie da się tego dobrze wyregulować. szerszy prowadnik sprawia to że trzy kliknięcia to za mało, cztery to za dużo.

ale wiem, świadomość że ma się XTR-a zmienia postrzeganie rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubotek kupuj top swinga jest lzejszy!!!! B)

Smigam na 960 juz 4 sezon i nie wiem skad te historie o luzach top swingow??? na dodatek moja jest pozbawiona tej czarnej plastykowej czesci, jest sporo lzej i wyglada fajnie.

Tak poza tym to ten shimanowski x to mi od poczatku wiocha zalatuje ;)

 

Co do regulacji shadow to kolejny mit, reguluje sie tak samo latwo jak inne xtry ja nie widze zadnej roznicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubotek kupuj top swinga jest lzejszy!!!!

Smigam na 960 juz 4 sezon i nie wiem skad te historie o luzach top swingow??? na dodatek moja jest pozbawiona tej czarnej plastykowej czesci, jest sporo lzej i wyglada fajnie.

Tak poza tym to ten shimanowski x to mi od poczatku wiocha zalatuje

 

Czy w praktyce 960 różni się czymś od 970?

 

 

Co do regulacji shadow to kolejny mit, reguluje sie tak samo latwo jak inne xtry ja nie widze zadnej roznicy.

 

Nikt nie mówił o XTR-ze Shadow. Na tył kupię w zależności od funduszy SLX-a albo XT-ka Shadow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubotek, zerknij jak u ciebie wpada przelotka z tyłu rury podsiodłowej. Jeśli jest po lewej stronie to bardziej pasowałby top swing, jeśli z prawej - downwing. A jeśli Kross nie zmienił konstrukcji w Levelach to przelotkę masz pośrodku czyli obie będą pasować :icon_wink: Osobiście brałbym downswinga.

 

Co do Shadow-a, jak do swojego A6 kupiłem XT Shadow to założyłem i nawet specjalnie nie musiałem regulować (a niecały rok później przeszedłem na SRAMa). I sporo KM przejechałem nim ponownie regulowałem :) Jak masz kasę to odpuść SLX a ładuj w XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zakupiłem RD-M971 gs działa lepiej od LXa, ale czy od Xtka to trudno powiedzieć. Regulacja trwała 5 minut jutro pojadę do pracy i zobaczymy czy będzie potrzeba doregulowania.

 

Porównując podoba mi się bardziej od 960 i nie uważam, że ten X wygląda wieśniacko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...