Skocz do zawartości

[hamulce] Rozmiar tarcz


pawlo6

Rekomendowane odpowiedzi

czesc,

planuje zlozyc rower

prawdopodobnie hamulce Hamulce: XTR BR-M975 816 lub AVID JUICY ULTIMATE CARBON lub Avid seven

 

zastanawiam sie jaki rozmiar tarcz hamulcowych bedzie dla mnie odpowoiedni waze ok 80 kg, ale waga byc moze pojdzie jeszcze troszke w gore,

 

czy tarcze 185/ 160 mm beda odpowiednie?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzedawcy mowia ze 160mm bedzie ok

jednakze niechce zeby sie pozniej okazalo ze jednak nie wystarcza,

do tej pory jezdzilem na Vkach.

 

 

prosze takze o sugestie odnosnie zakupu samych hamulcow

wybralem 3 opcje z naciskiem na XTR i AVID 7

w zaleznosci od ceny za jaka uda mi sie upolowac..

 

..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180 tyl ty wiesz co mowisz poco??? 140 z tylu starczy. ale zeby niebylo 180/160 wystarcza XTR albo "ultimejty" sa zarabistymi hamulcami z podobną siłą hamowania. Jesli niejedzisz ostre w gory i na maratonach to 160/160 wystarczy w zupełnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli niejedzisz ostre w gory i na maratonach to 160/160 wystarczy w zupełnosci.

 

Wagę mam bardzo zbliżoną (3-5 kg więcej) i 160 na przodzie nawet w "zwykłym" lasku w płaskim Krakowie czasami nie wystarczała, wystarczył kawałek dłuższego zjazdu z większą prędkością, 180 jaką teraz mam daje odczuwalne przyrost mocy. Tym bardziej się nie zastanawiaj teraz kiedy dopiero wybierasz.

 

Co do hamulców, widzę że masz dość atrakcyjny przedział cenowy. Może Avid Elixir ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się spodobała wypowiedź Loco na LightBiku z którym w 100% się zgadzam :P

 

 

Żadna przesada, sporo uogólniasz. Wybór tarczy powinien być bardziej uzależniony od masy zestawu (biker+rower) i terenu w jakim się najczęściej poruszamy. Ceprom pewnie spokojnie wystarczy 140mm;p W prawdziwych górach, gdzie liczy się siła i odporność na fading (kiedy już dłonie bolą od naciskania klamek) 180mm bardzo się przydaje. Masa ludzi (łącznie ze mną) używa 180mm z przodu w klasycznych hardtailach.

 

Swoje spostrzezenia opieram na osobistym doswiadczeniu, waze 83kg (i nie mam sie czym chwalic), i jezdzilem w prawdziwych gorach skalistych gdzie zjazdy sa kilku kilometrowe, na krawedzi skaly, z kilkusetmetrowa przepascia w dol, i powiem szczerze ze majac tarcze 160mm nigdy nie odczulem fadingu, czy zmeczonych dloni, no i te zjazdy zaliczylem bez spalonych tarczy (ale to moze dlatego ze juz na goralu jezdze od 16 lat). Moja zona natomiast na tym samym zjezdzie miala spalone tarcze i bolaly ja rece - z tym ze musialem na nia troche poczekac...

Tak wiec IMHO 180mm we wszystkim innym niz Enduro, DH czy DS sa dla mnie przesada, lub ktos ma kiepskie lub kiepsko ustawione hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat jeździłem na 160mm z przodu, ale że złożyłem nowego Sainta na przód to zapodałem mu tarczę 180mm. Przejechałem się 150km po trasach którymi najczęściej się poruszam i stwierdziłem, że nie widzę różnicy względem 160mm oprócz obcierania na zakrętach. Założyłem znów 160mm na przód i jeżdżę dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast zauważyłem ale tylko podczas gwałtownego hamowania, po prostu przy tarczy 180 tyłek podnosi, nie mniej wiadomo, że tak sięnie hamuję, robiłem to raczej dla testu. Tylko wydaje mi się, że rower z tarczami 180 lepiej się prezentuje, z drugiej strony dodajemy mu kolejne gramy.

 

 

Takie pytanie:

 

- czy mogę zastosować te zaciski Sainta ---LINK--- z tymi klamkami ---LINK--- ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne kółko to ja bez większego problemu podnoszę i przy 160mm, wręcz chciałbym zminimalizować ten efekt bo mało efektywnie się tak hamuje.

Mój rower ładniej wyglądał z 160mm niż z 180mm, bo taka tarcza była zbyt masywna.

 

Możesz miksować każdy zacisk Shimano z każdą klamką Shimano. Wszystko sprowadza się do dobrania kabla z odpowiednią końcówką. Ja mam mix Sainta z klamkami XT i chodzi bajecznie, nie mówiąc o tym że wygląda dużo lepiej od Juicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wszystkie wypowiedzi,

nad modelem hamulcow jeszcze sie zastanawiam,

w dziale rowery/ ramy zamiescilem posta z rozpiska czesci+ waga mojego nowego bike'

 

calkowicie zmontowany rower nie bedzie przekraczal 9,5 kg ( a przynajmniej mam taka nadzieje) plus ja na dzien dzisiejszy 75kg ale planuje przybrac jeszcze ok 5 :))

nad rozmairem tarcz jeszcze sie musze zastanowic, 160/180 f, 160/140 r

bo powyzsze wypowiedzi mi troche zamieszaly w glowie:)

 

no i oczywiscie trzeba sie zdecydowac na konkretny model.. ale chyba bardziej podejdzie mi XTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne kółko to ja bez większego problemu podnoszę i przy 160mm, wręcz chciałbym zminimalizować ten efekt bo mało efektywnie się tak hamuje.

 

Mało efektywnie? Dlaczego? Do tej pory myślałem, że objaw podnoszenia tylnego koła u mnie oznacza najbardziej efektywne wykorzystanie przedniego hamulca, bo mocniej się już zahamować nie da, gdyż grozi to OTB, a wytracam prędkość szybciej i mocniej niż gdybym hamował nie podnosząc tyłu :(

 

 

BTW-żeby zbytnio od tematu nie odchodzić-u siebie mam zestaw 180/160mm, hamulce to mix klamki XT, zaciski XTR. Do niezbyt mocnej jazdy jaką ja uskuteczniam 180mm jest aż nadto wystarczające. Do śmigania po lasach wydaje mi się że 160 by starczyło, ja musiałem 180 założyć ze względu na problemy z dostępnością adaptera. Póki się klocki nie dotarły i póki ja się nie przyzwyczaiłem hamulec działał dla mnie zero-jedynkowo: albo hamował prawie na maksa, albo wcale :P Po dotarciu zestawu modulacja się poprawiła, spoko można kontrolować siłę hamowania i można stanąć prawie w miejscu bez OTB, a z podniesionym tylnym kółkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma4Ti - efektywnie to nie to samo co efektownie smile.gif

 

No bez przesady, idiotą nie jestem :( Aż tak łopatologicznie nie trzeba :)

 

No z tyłem to racja, pewnie to kwestia subiektywnych odczuć :P Ja w sumie rzadko używam tylnego hamulca i pewnie dlatego nie odczułem nigdy przy ostrym hamowaniu z podniesionym tyłkiem jakiegoś wielkiego spadku efektywności :P Aż się będe musiał zainteresować głębiej tematem i zobaczyć sobie dwie w/w opcje hamowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odrywajac tyl nie mozesz nim hamowac

 

prawda nie mniej znalazłem się w sytuacji gdzie przedni musiałem dać na maxa podnosząc delikatnie tył, uprzednio hamowałem dwoma na raz tu było hamowanie z dużej prędkości a do ciężarówki miałem z 5 metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie znam czlowieka ,ktory ma zalane Deorki dotem i jakos mu sie to kreci z 2 czy 3 sezon.Po co tak zrobil nie wiem,ale zrobil.Dot 5,1 wylany na rame ,wyschnal tam sobie w zaden sposob nie niszczac lakieru,napisow na sterach czy klamce.Byc moze mam dziwny dot,lub cala reszte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...