Skocz do zawartości

[Rower]Villiger - czy to są w miarę porządne części?


toomek77

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem za 192 zł rower Villiger szosowy, opisany tak:

 

rama: 25,5 cala, Cr-Mo

koła 28 CALI ALESA NA PIASTACH SUNTOUR

przerzutki przód oraz tył SHIMANO 105

hamulce DIACOMPE FS-E

manetki SUNTOUR 2X7 BIEGÓW

siodło VELO

korba SUNTOUR

 

Ponieważ jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie, mam pytanie, czy to są w miarę porządne rzeczy? Potrzebuję rower do krótkich wypadów z rodziną za miasto, nic wyczynowego.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, czy będę miał duże trudnosci z przerobieniem kierownicy tego roweru? Chodzi mi o zainstalowanie kierownicy bardziej "trekkingowej".

Napisano

Kiedyś te rzeczy były robione bardzo porządnie. Myślę, ze jedne lepiej z wydanych pieniedzy. Musisz sprawdzić średnice kiery ale myślę, ze będzie typowa 25, coś. Ja bym nie zmieniał kierownicy. Tam są pedały spd wiec albo sobie machniesz buciki albo zmienisz pedały. Hamulce tez mogą pozostawić mały niedosyt w sile hamowania ale można zmienić obecne centilever na v-brake ale to już od razu z klamkami do kpl z nowa kierownica.

Pojeździsz sobie na tym trochę

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Jedno male "ale". Tusze, iz masz przynajmniej 195 lub nawet 200cm wzrostu. Rama jest na wielkoluda...

 

OSTRO!

I.

Napisano

rower bardzo fajny - porządny.

 

co do kierownicy to ok.

mostek natomiast - możesz mieć problem z montażem manetek.....

sprawdź czy będzie pasował.

Napisano

rozumiem......

chodzi mi o to że musisz zostawić miejsce na manetki przerzutek.

pamiętaj tez o rozmiarze mostka średnica przy wejściu w główkę ramy.....

i wiesz oczywiście że będziesz musiał kupić nowe klamki hamulców..........:-)

Napisano
rozumiem......

chodzi mi o to że musisz zostawić miejsce na manetki przerzutek.

pamiętaj tez o rozmiarze mostka średnica przy wejściu w główkę ramy.....

i wiesz oczywiście że będziesz musiał kupić nowe klamki hamulców..........:-)

 

A jeszcze jedno pytanie, czy jak kupię mostek, to muszę go kupić wraz z tym wspornikiem?

Z tego co widzę, to na Allegro są mostki takie:

http://www.allegro.pl/item679084993_mostek...nowy_ahead.html

 

bądź takie:

http://www.allegro.pl/item679554155_wsporn..._25_4_70mm.html

 

Który powinienem wybrać? Może jeszcze jakiś inny?

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Ten rowerek ma klasyczny, gwintowany widelec i bedzie tam pasowal tylko mostek klasyczny z konusem.

 

Taki jak pokazywales na tym linku ---> http://www.allegro.pl/item679554155_wsporn..._25_4_70mm.html

 

Mozesz sie pokusic o przejsciowke i zamocowanie mostka z pierwszego linku ale czy naprawde warto? No chyba ze pragniesz :)

 

Niestety aktualnie nie wyswietlaja mi sie zdjecia (ehhh te korporacyjne banany na serwerach...) ale jak mniemam manetki przerzutek zostawiasz w tym miejscu w ktorym sa w tym momencie?

 

Ja bym tak odrazu nie decydowal sie na zmiane kiery na gieta lub prosta. Dobry baranek nie jest zly a pozwala bardziej sie zlozyc na rowerze podczas dlugotrwalych przelotow, oraz daje zdecydowanie wiecej mozliwych kombinacji chwytow niz kiera prosta/gieta.

 

No i tak jak juz pisali poprzednicy. Zmieniasz kiere, musisz zmienic tez klamki hamulcowe...

 

 

OSTRO!

I.

Napisano
No i tak jak juz pisali poprzednicy. Zmieniasz kiere, musisz zmienic tez klamki hamulcowe...

 

Klamki - wiem. Czy w ich przypadku muszę zwrócić na cos uwagę? A czy linki hamulców nie będą za długie do kierownicy wygiętej?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...