Skocz do zawartości

[torpedo + biegi] Przerobka torpedo - dodanie biegow.


profaner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jako ze to moj pierwszy post przywitam sie

Moj nick to profaner, nie mam jeszcze roweru i wlasnie chce kupic moj wysniony

Pisze dlatego ze pojawil sie pewien problem od ladnych kilku lat myslalem o odnowionym zabytkowym rowerze.

Calkiem niedawno zobaczylem holenderskie klasyki na allegro i pomyslalem ze to jest to.

Nie mam problemow ze znalezieniem wizualnie odpowiadajacego mi roweru troche trudniej ze strona sprzetowa.

Rowery ktore mi sie podobaja nie maja biegow a ja chce jakies przelozenie w piascie tylnego kola.

Mam nadzieje ze wybralem dobry dzial;)

Szukam juz dosc dlugo i zastanawiam sie na kilkoma rozwiazaniami.

W gre wchodzi:

1) odnowienie (glownie chodzi o strone wizualna czyli malowanie zrobione samemu) jakiegos roweru ktory zle wyglada ale ma biegi

 

2) przerobienie roweru bez biegow tak zeby mial biegi:)

 

Nigdy nie malowalem nic tak odpowiedzialnego ale nie bede zadawal pytan o malowaniu

 

Chodzi bardziej o 2 wersje:

Czy majac 2 rowery jeden z biegami drugi bez moge bez przeszkod przelozyc tylne kolo i manetke tak zeby biegi byly w drugim rowerze?

Zakladam oczywiscie ze mam ten sam wymiar opon, ale na co doadatkowo zwrocic uwage?

Chodzi mi glownie o takie rzeczy jak dlugosc lancucha liczba zebow zebatki.

Co byscie doradzili a co odradzili przy takiej operacji??

Szukalem troche w necie ale nie znalazlem wielu odpowiedzi...

Nie jeste pewien ale gdzies czytalem opinje ze piasty z biegami sa robione wedlug 2 standardow.

Dodatkowo nie wiem jak do piasty montuje sie popychacz ktory steruje biegami (taka czesc co na zdjeciach wyglada jak sprezynka i kawalek lancuszka)

 

 

Bede wdzieczny za wszelkie rady nawet jezeli uwazacie ze takie kombinowanie nalezy sobie odpuscic...

Przegladam allegro jakies 10 razy dziennie i jestem troche zdesperowany...

Mam nadzieje ze teraz jest dobrze zatytulowany moj temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No to odpoczątku :D

 

zaczne od malowania :P mozna do lakierni, lakiernika itd ale to kosztuje. Mozna tez samemu :P Jak sie ma kompresos skad skombinowac wystarczy mały do malowania i pistolet to spoko. Wtedy kupijesz sobie podkład pod lakier takiego koloru jak lakier rozrzedzasz wedłog instrukcji i cisnieniem max 2 bar sobie psykasz :P jak wyschnie podkład bierzesz papier wodny 800 i trzesz rame az bedzie gładka. Jak sie podkład zetrze to nakładasz tyle warst ile trzeba. jak jest ładny i gładki to go matowimy tym ze papierem, pamietajac ze za kazdym razem nalezy dokładnie oczyscic i odtłuscic powierzchnie. Pozniej lakier własciwy - baza malujemy tak samo z tym ze zaby nie rownamy pamierem. Mozemy lekko zmatowic ale nie zeby było równe. po kilku wartwach nakładamy bezbarwny czyli powierzchnie nadajaca blas i połysk i ochronna. Te warstwy czyścimy papierem 1500-2000 wodnym oczywiście. poniej po wyrównaniu powierzchni pasta polerska i rama z lakerem co wiele aut by pozazdrosciło :)

 

Jak sie nie ma to trzeba iść po wynalazki w sparayu i podobnie podkład w koloze lakieru czyszczenie papierem, pozniej lakier własciwy i tez czyszczenie i polerowanie. Pwinno działać jak nalzey. Proponuje jak juz sie damemu maluje nauczyc sie na starej ramie czy kawałku czegokolwiek :P

 

 

Co do koła teraz :P

 

Oczywiscie mozna przełozyć jezeli rozstawy sa takie sam czyli szerokość piasty no i ewentualnie takie samo mocowanie koła :P

Trzeba zwrocic uwage na to ze te piasty wielo biegowe maja sterowanie linką a ta linka którędyś musi iśc i czy jest ja gdzie zaczepic (nie wiem dokładnie jak to tam wyglada ale wszedzie podobnie). Te nowsze maja jakies dziwne wskazniki przy piastach i to tez trzeba rozwazyc cze bedzie jak zamocowac w ramie. Druga sprawa czy taka piasta ma hamulec w tył czy trzeba montowac dodatkowy szczeekowy bądź v'ke jak sa pivoty.

 

Wielkośc zebatek na prace napedu wpływu nie bedzie miała natomiast bedzie miała istotny wpływ na przełozenia tejze piasty. trzeba sie przejechac i stwierdzić czyt jest ok czy cos zmieniac ?? Ja za ciezko to wieksza zebatke z tyłi za lekko mniejsza i ile jest mozyliwsc wymiany.

 

Łańcuch trzeba dobrac tak zeby koło było ułozone w optymalnym miejscu a łańcuch nie był za luzny ani zbyt napreżony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz!

 

Temat z kolem nieaktualny (zostaje tylko malowanie) bo wlasnie kupilem rower.

Decyzja pewnie emocjonalna i przeplacilem i w stanie srednim itd itp ale jest to jeden z lepszych rowerow na jakim w zyciu jechalem...

Peugot z bebnowymi hamulcami i siodelkiem Brooks raj dla posladow.

Jak tylko znajde troszke czasu to go podmaluje wyczyszcze itd itp...

 

 

Nawiaze jeszcze tylko do lakierowania - czego uzyc jako podkladu?

jakiegos specjalnego lakieru podkladowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do hamulców bebnowych taka uwaga bo jak ktos nie jezdził to sie moze przejechac :(

 

Bebny maja to do siebie ze poza wymagana sporo siła w rece zeby skutecznie hamowac to jak jest wilgotno np. trasa po deszczu, rano po sporej rosie itd lubi sie podczas hamowania bez uprzedzenia nagle zablogowac i ... w rowerze łatwo sie domyslic co bedzie potem ;)

 

co do malowania do wypada kupić specjalny podkład(nie jest to lakier), mozna uzyc zwykłego co prawda ale efekt moze być roznyy od dobrego po niezadowalajacy.

 

dobrze by było rame wypiaskować, niestety zaabieg jjest drogi ale tez mozna to zrobic w domowym zaciszu ale i to wymaga sprzetu, ktory co prawda nie jest drogi jak sie ma sprezarke. I chyba nie musze dodawac ze rama powinna byc jak ja spawacz stworzył czyli kompletnie rozebrana. gwinty w mufie i inne nalzet zabezpoieczyc bo moze być problem pozniej, tak samo z łozyskami sterów kierownicy.

Najlepiej jak juz pisałem nauczyc sie na starej ramie. Albo oddac w dobre rece :D

Ta instrukcje co napisałem jest ona w duzym uproszczeniu polecam poszukac jakiś wątkow na google na temat malowania ramy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...