Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cena: aktualnie ~200zł

Waga: ~354 g.

Budowa: zatrzask obustronny, łożyska kulkowe, oś cro-mo mocowana imbusem 8mm

 

74e40e303ba116demed.jpg

 

 

Pedały te mają za sobą nieco ponad 3000km. Zastąpiły one Ritchey V4, dlatego do nich będę nawiązywał.

 

Z zewnątrz konstrukcją nie różnią się praktycznie niczym od niższych 540. Jedyna zauważalna różnica, to kolorystyka i logo grupy z boku, reszta to również raczej kosmetyka.

 

Mógłbym skopiować część o dobrym podparciu stopy, ale tego nie zrobię ;). Różnica we wpinaniu w stosunku do R.V4 jest, według mnie Ritcheye bardziej 'naprowadzały' blok do gniazda, tu jednak tolerancja 'niecelności jest mniejsza.

 

Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy po odpakowaniu to opór przy kręceniu palcem, powstały przez nawalenie smaru do środka :). Z czasem opór zmniejszył się, a smar zaczął pokazywać się na osi.

 

Niedawno pojawiły się niewielkie luzy, póki co nie przeszkadzają w jeździe, ale jest to irytujące i chyba nieuniknione. Będę musiał z tym powalczyć. Z innych problemów, jakie się pojawiły, to czasem pojawiający się luz pedał-blok i niekiedy kłopot z wypięciem, tak jakby blok się zacinał...może to właśnie kwestia bloków? Gdy podkręcam śrubę regulacyjną, problem z blokami ustaje i nie boje się skakać - przy stosunkowo lekko napiętej sprężynie zdarzały się niekontrolowane wypięcia. Niestety przy dokręcaniu lekko obrobiłem imbusy jednego pedała/u [ewidentnie mój błąd - były zabrudzone]

 

Może później coś mnie jeszcze oświeci i dopiszę.

 

 

 

PLUSY

+ dobre oczyszczanie z błota, chociaż Ritchey chyba radzi sobie nieco lepiej

+ dość dobre uszczelnienia

+ dobre trzymanie stopy

+ rozbieralny mechanizm zatrzaskowy :)

 

MINUSY

- znikomy [jeśli w ogóle] zysk wagowy porównując do 540

- łapią luzy [niewielkie ale zawsze]

- ścierające się boczna powierzchnia

- cena, w porównaniu do 540

  • Mod Team
Napisano

Też mam te pedały i dotychczas nie narzekam na nie.

Porównanie mam tylko do 505 i różnica jest kolosalna.

 

O wytrzymałości nie będę pisał, bo jak na razie wszystko gra po 1100 km.

 

Co do dużej ilości smaru wychodzącej na oś pedału muszę się zgodzić z przedmówcą.

Napisano

Ja mam te xtki od 700 km i na razie nic dodać nic ująć w kwestii działania.

 

 

ja mam 540 i uważam że nie warto przepłacać w porównaniu z nowymi xt:)

 

 

Zastanawiam sie teraz nad tym skoro napis xt może mi zejść po xxxx km

Napisano

Bardzo szybko złapały mi kolosalne luzy. Tak jak wyżej, smar wyjeźdza na oś. Zniechęcony działaniem, sprzedałem na allegro. Obecnie xtr`y - SAMA radość :-)

Napisano
Też mam te pedały i dotychczas nie narzekam na nie.

Porównanie mam tylko do 505 i różnica jest kolosalna.

 

O wytrzymałości nie będę pisał, bo jak na razie wszystko gra po 1100 km.

 

Jeżeli możesz powiedzieć to na czym polega ta kolosalna różnica w działaniu różnica między 505?

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team
Napisano

Crazyk różnica w działaniu polega głównie na jakości wpięcia i wypięcia.

W XT dużo lepiej działa sam mechanizm, tu jest klik i jesteś wpięty.

505 troche musiałem się napracować by wpiąć buta.

 

XT nie zapychają się tak błotem jak 505, ze względu na większe "dziury".

 

XT o wiele lepiej się kręcą, jak na razie luzów brak,

chodzą jakby były wyjęte z pudełka, a przebieg mają pewnie podobny do 505.

 

W 505 co chwilę musiałem dokręcać sprężynę, bo rozciągała się,

a w XT jedno ustawienie na początku i jeździ do teraz.

Co nie znaczy że w XT się nie rozciąga, ale nie jest to aż tak zauważalne,

bo w 505 po miesiącu jazdy noga wypinała się niemalże sama.

  • 1 rok później...
Napisano

Odświeżę temat. Stoję przed wyborem pedałów SPD i jak czytam teksty 540vs520 to ludzie piszą, że 520 to samo co 540 tylko taniej. Znowu jak porównują 770vs540 to piszą, że 540 to to samo co 770 tylko tańsze :icon_mrgreen:

 

Wysupłać te 190 zł na pedały mogę, ale jeśli mam kupić 520 za ~80 to czemu nie. Tak obiektywnie: warto dopłacić?

Napisano

Co do 540 vs 770 to wybór jest oczywisty i bezsensu jest dopłacać za napis XT.

Natomiast 520 vs 540, nie są już porównywalne gdyż 520 nie rozkręcimy od tak płaskim kluczem.

Napisano

Tu daję fotki z serwisu 540

 

Luz jeśli się pojawia to można go bez problemu usunąć.

 

Dotychczas na wyżej pokazanych pedałach, zrobiłem 19 kkm. Dalej kręcą się płynnie i działają bardzo dobrze :icon_mrgreen:

  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowane)

PD-M770 to mój pierwszy egzemplarz z gatunku SPD, przykręcone przed momentem do roweru. Po długich przymiarkach właśnie zaczynam swoją przygodę z tymi ciekawymi pedałami, w ogóle z zatrzaskową techniką. Chwilowo jestem na etapie poszukiwania butów do nich i tu mam poważniejszy dylemat. Przyznam że skusił mimo wszystko ten napis Shimanowski. Chciałbym podziękować za wszystkie uwagi bo okazały się dla mnie bardzo cenne ;p

Edytowane przez Gość
  • 8 miesięcy temu...
Napisano

generalnie jeśli chodzi o sam mechanizm zatrzasku pedały niczym się nie różnią zaczynajac od 520 a kończąc na xtrach

standardowo im więcej zapłacimy dostajemy lżejsze pedały + rożnice w łożyskach najtańsze 520 mają chyba łożysko ślizgowe a wyżej już normalne

 

teoretycznie najlepiej kupować minimum 540 z drugiej strony może lepiej kupić 2x pedały po 89zł z nowymi blokami niż męczyć jedne za 150 z jednym kompletem bloków:)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...