123tomek Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 Witam! Pierwszy raz rozbierałem kierownice żeby wymienić łożyska bo miałem luzy między ramą a widelcem. Po skręceniu mam nadal minimalne luzy ale jest o niebo lepiej niż wcześniej. Ale to mniej istotne. Mam problem z tym że po skręceniu kierownicy (próbowałem imbusem prawie na maxa) w dalszym ciągu jest ona luźna i bardzo łatwo ją skręcić względem koła. Może po prostu źle to skręcam. Mocowanie to śruba (imbusowa) na którą wkręca się taki ścięty nagwintowany walec (w środku ramy) a sama kierownica także jest na końcu ścięta. Czy dokręcany walec powinien ściśle przylegać do rury kierownicy (ścięciami tworząc jakby jedną całość) czy wręcz odwrotnie czyli stykać się tylko wierzchołkami?
Fifi Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 Kierownica nie ma łożysk... :] Ja tego opisu zbytnio nie czaję, daj zdjęcia...
DominikM Napisano 7 Lipca 2009 Napisano 7 Lipca 2009 Fifi widać dawno nie widziałeś roweru klasy makro 123tomek wyjmij „kierownicę” (tak naprawdę to kierownica i mostek) i posmaruj smarem stałym ten "ścięty nagwintowany walec" - gdy go posmarujesz przy skręcaniu dokładnie spasuje się ze wspornikiem kierownicy - mają stykać się ścięciami tworząc całość.
nikodem Napisano 8 Lipca 2009 Napisano 8 Lipca 2009 Ty masz luz na sterach. skręć stery a nie dokręcaj mostek. Jedno do drugiego ma się jak piernik do wiatraka Patrzy stery klasyczne - http://www.wrower.pl/sprzet/stery/stery.php
123tomek Napisano 8 Lipca 2009 Autor Napisano 8 Lipca 2009 Ty masz luz na sterach. skręć stery a nie dokręcaj mostek. Jedno do drugiego ma się jak piernik do wiatraka Patrzy stery klasyczne - http://www.wrower.pl/sprzet/stery/stery.php No właśnie tego rysunku z tego linku mi było trzeba. Chodzi mi dokładnie o stery klasyczne. Cytat z tamtej strony: "Mocowanie wspornika w rurze sterowej widelca opiera się na zasadzie klina - wkręcając górna śrubę imbusową zaciskamy klin wewnątrz rury." I właśnie u mnie zakręcanie tej śruby nawet z użyciem dużej siły nie daje rezultatu bo ster w łatwy sposób się przekręca (ściskając nogami przednie koło można bez problemu przekręcić ster w lewo/prawo) a wiadomo że to grozi poważnym wypadkiem. Co może być nie tak?
DominikM Napisano 8 Lipca 2009 Napisano 8 Lipca 2009 123tomek, po porstu klin blokuje się przy skręcaniu - zrobiłeś tak jak ci napisałem ?
Mod Team Puklus Napisano 11 Lipca 2009 Mod Team Napisano 11 Lipca 2009 Powodów moze być bynajmniej kilka. Wyiąg cała kierownice z mostkiem (wsporniekiem) i zobacz stan klina. nie powinien być gładki, tymbardziej nie powinien byc tłusty czyli nasmarowany czym kolwiek. Fakt ze nasmarowac mozna tą scietą czesc gktora sie styka ze wspornikiem ale ostroznie zeby sie rura sterowa nie nasmarowała bo bedzie sie slizgac. Sprawdź wgint. Mozliwe ze cos sie z nim stało ty czujesz opor myslisz ze juz koncowka a klin jeszcze nie naszedł na swoje miejsce. Zawsze mozna wymienic swpornik bo niewiem czy samego klina by dostałchyba ze uzywany jakis z odzysku. Ale najwazniejsze rozbierz, zrob zdjecia i pokaz jak to wyglada.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.